DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 72

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1211121006
Ders İsmi: Nörobilime Giriş I
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
2 0 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar:
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Merve SAVAŞ
Dersi Veren(ler):


Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin genel amacı, öğrencinin sinir sisteminin yapısına, işleyişine, konuşma, dil ve kognisyona katkısına ilişkin anlayışını pekiştirmektir. Bu dersin sonunda öğrenci; kognitif sinirbilimin temel terminolojisini ( Türkçe ve gerektiğinde İngilizce olarak) tanıyacak ve tanımlayacaktır.
Dersin İçeriği: Kognitif sinirbilim alanında kullanılan görüntüleme ve araştırma yöntemlerini tanıyacak ve bu yöntemlerin güçlü ve zayıf yönlerine ilişkin bilimsel bir bakış geliştirecektir.Kognitif sinirbilim alanında, kanıta dayalı ve eleştirel düşünmenin önemini kavrayacaktır.Çeşitli kognitif işlevlerin ( örn. öğrenme, bellek ) görevlerini ve dil işlevleri ile etkileşimlerini anlayacak ve açıklayacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sinirbilimin temel terminolojisini ( Türkçe ve gerektiğinde İngilizce olarak) tanıyacak ve tanımlayacaktır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Kognitif sinirbilim alanında kullanılan görüntüleme ve araştırma yöntemlerini tanıyacak ve bu yöntemlerin güçlü ve zayıf yönlerine ilişkin bilimsel bir bakış geliştirecektir.
2) Sinirbilim alanında, kanıta dayalı ve eleştirel düşünmenin önemini kavrayacaktır.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Çeşitli kognitif işlevlerin ( örn. öğrenme, bellek ) görevlerini ve dil işlevleri ile etkileşimlerini anlayacak ve açıklayacaktır.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Nöronal Sinyal İletisi Cognition, brain, and consciousness : introduction to cognitive neuroscience. Bernard J Baars; Nicole M Gage Beyin-Davranış İlişkileri Üzerine Konferanslar ve Dersler 2,Oğuz Tanrıdağ,2019, Üsküdar Üniversitesi Yayınları.
2) Nöroglial Hücreler Cognition, brain, and consciousness : introduction to cognitive neuroscience. Bernard J Baars; Nicole M Gage Beyin-Davranış İlişkileri Üzerine Konferanslar ve Dersler 2,Oğuz Tanrıdağ,2019, Üsküdar Üniversitesi Yayınları.
3) Nörotransmisyon Cognition, brain, and consciousness : introduction to cognitive neuroscience. Bernard J Baars; Nicole M Gage Beyin-Davranış İlişkileri Üzerine Konferanslar ve Dersler 2,Oğuz Tanrıdağ,2019, Üsküdar Üniversitesi Yayınları.
4) Nörotransmisyon Cognition, brain, and consciousness : introduction to cognitive neuroscience. Bernard J Baars; Nicole M Gage Beyin-Davranış İlişkileri Üzerine Konferanslar ve Dersler 2,Oğuz Tanrıdağ,2019, Üsküdar Üniversitesi Yayınları.
5) Merkezi Sinir Sisteminin Makro Anatomisi Cognition, brain, and consciousness : introduction to cognitive neuroscience. Bernard J Baars; Nicole M Gage Beyin-Davranış İlişkileri Üzerine Konferanslar ve Dersler 2,Oğuz Tanrıdağ,2019, Üsküdar Üniversitesi Yayınları.
6) Merkezi Sinir Sisteminin Makro Anatomisi Cognition, brain, and consciousness : introduction to cognitive neuroscience. Bernard J Baars; Nicole M Gage Beyin-Davranış İlişkileri Üzerine Konferanslar ve Dersler 2,Oğuz Tanrıdağ,2019, Üsküdar Üniversitesi Yayınları.
7) Serebrovasküler Dolaşım Cognition, brain, and consciousness : introduction to cognitive neuroscience. Bernard J Baars; Nicole M Gage Beyin-Davranış İlişkileri Üzerine Konferanslar ve Dersler 2,Oğuz Tanrıdağ,2019, Üsküdar Üniversitesi Yayınları.
8) Ara Sınav Cognition, brain, and consciousness : introduction to cognitive neuroscience. Bernard J Baars; Nicole M Gage Beyin-Davranış İlişkileri Üzerine Konferanslar ve Dersler 2,Oğuz Tanrıdağ,2019, Üsküdar Üniversitesi Yayınları.
9) Somatik Duyular Cognition, brain, and consciousness : introduction to cognitive neuroscience. Bernard J Baars; Nicole M Gage Beyin-Davranış İlişkileri Üzerine Konferanslar ve Dersler 2,Oğuz Tanrıdağ,2019, Üsküdar Üniversitesi Yayınları.
10) Somatik Duyuların Merkezi Sinir Sistemine İletimi Cognition, brain, and consciousness : introduction to cognitive neuroscience. Bernard J Baars; Nicole M Gage Beyin-Davranış İlişkileri Üzerine Konferanslar ve Dersler 2,Oğuz Tanrıdağ,2019, Üsküdar Üniversitesi Yayınları.
11) Kortikal Motor Alanlar Cognition, brain, and consciousness : introduction to cognitive neuroscience. Bernard J Baars; Nicole M Gage Beyin-Davranış İlişkileri Üzerine Konferanslar ve Dersler 2,Oğuz Tanrıdağ,2019, Üsküdar Üniversitesi Yayınları.
12) Motor Emirlerin Perifere Taşınması Cognition, brain, and consciousness : introduction to cognitive neuroscience. Bernard J Baars; Nicole M Gage Beyin-Davranış İlişkileri Üzerine Konferanslar ve Dersler 2,Oğuz Tanrıdağ,2019, Üsküdar Üniversitesi Yayınları.
13) Motor hareketlerin Kontrolünde Beyin Sapının Rolü Cognition, brain, and consciousness : introduction to cognitive neuroscience. Bernard J Baars; Nicole M Gage Beyin-Davranış İlişkileri Üzerine Konferanslar ve Dersler 2,Oğuz Tanrıdağ,2019, Üsküdar Üniversitesi Yayınları.
14) Spinal Refleskler Cognition, brain, and consciousness : introduction to cognitive neuroscience. Bernard J Baars; Nicole M Gage Beyin-Davranış İlişkileri Üzerine Konferanslar ve Dersler 2,Oğuz Tanrıdağ,2019, Üsküdar Üniversitesi Yayınları.
14) Spinal Refleskler Cognition, brain, and consciousness : introduction to cognitive neuroscience. Bernard J Baars; Nicole M Gage Beyin-Davranış İlişkileri Üzerine Konferanslar ve Dersler 2,Oğuz Tanrıdağ,2019, Üsküdar Üniversitesi Yayınları.
15) Spinal Refleskler Cognition, brain, and consciousness : introduction to cognitive neuroscience. Bernard J Baars; Nicole M Gage Beyin-Davranış İlişkileri Üzerine Konferanslar ve Dersler 2,Oğuz Tanrıdağ,2019, Üsküdar Üniversitesi Yayınları.
16) Final sınavı Cognition, brain, and consciousness : introduction to cognitive neuroscience. Bernard J Baars; Nicole M Gage Beyin-Davranış İlişkileri Üzerine Konferanslar ve Dersler 2,Oğuz Tanrıdağ,2019, Üsküdar Üniversitesi Yayınları.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Cognition, brain, and consciousness : introduction to cognitive neuroscience. Bernard J Baars; Nicole M Gage
Beyin-Davranış İlişkileri Üzerine Konferanslar ve Dersler 2,Oğuz Tanrıdağ,2019, Üsküdar Üniversitesi Yayınları.
Diğer Kaynaklar: Cognition, brain, and consciousness : introduction to cognitive neuroscience. Bernard J Baars; Nicole M Gage
Beyin-Davranış İlişkileri Üzerine Konferanslar ve Dersler 2,Oğuz Tanrıdağ,2019, Üsküdar Üniversitesi Yayınları.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Temel sağlık alanı ve dil ve konuşma terapisi meslek alanı konularında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kendi alanlarında kullanabilme becerisi.
2) Dil, konuşma, ses ve yutma problemlerini saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçme ve uygulama becerisi.
3) Bir süreci, olayı, vakayı, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözme becerisi.
4) Bireysel olarak ve ekiplerde etkin biçimde çalışabilme becerisi.
5) Eğitim programlarında en az iki adet alan dışı ders almış olması
6) Dil ve konuşma terapisi alan uygulamaları için gerekli olan güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir yabancı dil bilgisi.
8) Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Dil ve konuşma terapisi disiplinine özgü konularda deney/alan çalışması tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve raporlama becerisi.
10) Dil ve konuşma terapisi alan uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkında olma.
11) Mesleki etik ve sorumluluk bilinci.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel sağlık alanı ve dil ve konuşma terapisi meslek alanı konularında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kendi alanlarında kullanabilme becerisi. 2
2) Dil, konuşma, ses ve yutma problemlerini saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçme ve uygulama becerisi. 5
3) Bir süreci, olayı, vakayı, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözme becerisi. 5
4) Bireysel olarak ve ekiplerde etkin biçimde çalışabilme becerisi. 5
5) Eğitim programlarında en az iki adet alan dışı ders almış olması 5
6) Dil ve konuşma terapisi alan uygulamaları için gerekli olan güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 5
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir yabancı dil bilgisi. 4
8) Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. 4
9) Dil ve konuşma terapisi disiplinine özgü konularda deney/alan çalışması tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve raporlama becerisi. 4
10) Dil ve konuşma terapisi alan uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkında olma. 4
11) Mesleki etik ve sorumluluk bilinci.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Rapor Yazma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Gözlem
Akran Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 3 48
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 116