Dersin Amacı: |
Dersin Amacı: Enzimoloji hakkında temel teorik bilgiler, Enzimlerin kimyasal yapısı ve özellikleri, Enzimlerin Katalizör etkisi, Enzimlerin Sınıflandırılması,Enzimatik Olmayan Biyolojik Katalizörler, İlaç Tasarımında Enzimler ile ilgili bilgilerin öğretilmesidir. |
Dersin İçeriği: |
Dersin içeriği: Enzimlerin Genel Özellikleri, Enzimlerin Kimyasal Yapıları, Katalizör olarak Enzimler, Enzimatik Reaksiyonlar, Enzimlerin Sınıflandırılması,Hidrolitik ve Grup Transfer Reaksiyonları, Redoks Reaksiyonlarını Katalizliyen Enzimlerin Kimyası, Enzimatik karbon- karbon bağ Oluşumu, EnzimatikKatılma-Ayrılma Reaksiyonları, Amino Asitlerin Enzimatik Transformasyonu, İzomerazlar, Enzimatik Olmayan Biyolojik Katalizörler, İlaç TasarımındaEnzimler |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Enzimlerin Genel Özellikleri |
Proteins: Structure and Function
|
2) |
Enzimlerin Kimyasal Yapıları |
Proteins: Structure and Function |
3) |
Katalizör olarak Enzimler |
Proteins: Structure and Function |
4) |
Enzimatik Reaksiyonlar |
Proteins: Structure and Function |
5) |
Enzimlerin Sınıflandırılması |
Proteins: Structure and Function |
6) |
Hidrolitik ve Grup Transfer Reaksiyonları |
Proteins: Structure and Function |
7) |
Enzim izolasyonu |
Proteins: Structure and Function |
8) |
Vize |
|
9) |
Enzimatik Karbon- Karbon Bağ Oluşumu |
Proteins: Structure and Function |
10) |
Enzim immobilizasyonu |
Proteins: Structure and Function |
11) |
Endüstriyel enzimler |
Proteins: Structure and Function |
12) |
Endüstriyel enzimler |
Proteins: Structure and Function |
13) |
Fermentasyon sistemleri |
Proteins: Structure and Function |
14) |
Fermentasyon sistemleri |
Proteins: Structure and Function |
15) |
Final |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
An Introduction to Enzyme and Coenzyme Chemistry, Tim Bugg, Blackwell Science Ltd. USA, 1997
Enzymes in Synthetic Organic Chemistry, C.H. Wong and G.M. Whitesides, Elsevier Science Ltd, U.K, 1995 |
Diğer Kaynaklar: |
An Introduction to Enzyme and Coenzyme Chemistry, Tim Bugg, Blackwell Science Ltd. USA, 1997
Enzymes in Synthetic Organic Chemistry, C.H. Wong and G.M. Whitesides, Elsevier Science Ltd, U.K, 1995 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
PÇ 1.1) Moleküler biyoloji ve genetik alanının gerektirdiği yeterli bilgi birikimine sahip olma |
|
2) |
PÇ 1.2) Moleküler biyoloji ve genetik alanının gerektirdiği kuramsal (teorik) bilgileri alanında kullanabilme |
|
3) |
PÇ 1.3) Moleküler biyoloji ve genetik alanının gerektirdiği becerileri alanında uygulayabilme |
|
4) |
PÇ 2.1)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlayabilme |
|
5) |
PÇ 2.2)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki problemleri çözebilmek için uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçebilme |
|
6) |
PÇ 2.3)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki problemleri çözebilmek için uygun analiz ve modelleme yöntemlerini uygulayabilme |
|
7) |
PÇ 3.1)Herhangi bir süreci, olayı, olguyu, donanımı veya ürünü anlama, yorumlayabilme |
|
8) |
PÇ 3.2)Karşılaştığı sorunları uygun ve çağdaş yöntemlerle çözebilme |
|
9) |
PÇ 4.)Kişisel ve mesleki gelişim için alanı dışında farklı disiplinlere ilgi gösterebilme |
|
10) |
PÇ 5.1)Moleküler Biyoloji ve Genetik uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçebilme, kullanabilme |
|
11) |
PÇ 5.2)Moleküler Biyoloji ve Genetik uygulamaları için bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme |
|
12) |
PÇ 6)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında tasarım, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme, raporlama, arşivleme, metin çözme ve/veya yorumlayabilme |
|
13) |
PÇ 7)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği beklenmeyen karmaşık durumları bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alıp çözüm üretebilme ve iyi iletişim kurabilme becerisi. |
|
14) |
PÇ 8.1)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında yapılacak akademik çalışmaları planlamak, bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortak yürütebilmek amacıyla Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme |
|
15) |
PÇ 8.2)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında yapılacak akademik çalışmaları planlamak, bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortak yürütebilmek amacıyla en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilme |
|
16) |
PÇ 9)Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olma, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olma. |
|
17) |
PÇ 10)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, etik değerlere ve bu değerleri koruma bilincine sahip olma. |
|
18) |
PÇ 11)Moleküler Biyoloji ve Genetik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini (Çevre sorunları, ekonomi, sürdürülebilirlik vb.) ve hukuksal kavrayabilme |
|