Dersin Amacı: |
-Pozitif Bilimlerin biri olan kimya öğrencilerine, değişik açılardan bakarak bilim tarihini önemini kavratmak -Bilimdeki gelişmeleri bir sistematik adı altında toplamak -Öğrencilere görsel dökümanlar ile bilim tarihini sevdirmek
|
Dersin İçeriği: |
Bilim nedir? Bilimin alanı ve yapısı, bilimin yöntemleri, temel bilimler,gözlem ve ölçüm, metrik sistem, avrupa’da ortaçağ’da ilk üniversiteler, doğu bilimi, bilimsel devrim, bilim ve sanayi, bilim ve sanat, 19. yüzyıl ve bilim, 20.yüzyıl ve bilim, günümüzde bilimsel gelişmeler
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Bilim nedir? Bilimin kapsam ve konusu
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
2) |
Bilimsel yöntemler, gözlem ve ölçüm,metrik sistem
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
3) |
Antik Dünya da bilim, ilkel insanın başarıları
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
4) |
İlk Bilimin kökeni, demir’in bilimdeki yeri
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
5) |
Doğu Bilimi ve önemli bilim adamları
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
6) |
Ortaçağ bilimi, ilk üniversiteler
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
7) |
Modern bilimin doğuşu, Rönesans
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Rönesans ve sonrasında yetişen önemli bilim adamları ve bilimsel düşünceleri
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
10) |
Fransız Devrimi ve bilim üzerine etkileri
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
11) |
Sanayi devrimi ve bilim
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
12) |
19. Yüzyılda bilimdeki gelişmeler
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
13) |
20. yüzyılda bilim, Geçmişten günümüze bilimsel gelişime toplu bir bakış
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
14) |
Öğrenci sunumları ve genel değerlendirme
|
|
15) |
Final
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Cemal Yıldırım, bilim tarihi, Remzi Kitabevi, 2010, İstanbul
J.D. Bernali Tarihte Bilim, Evrensel Basım Yayın, 1. cilt, 2008, İstanbul
Zeki Tez, Bilimde ve Sanayide Kimya Tarihi, Nobel Yayıncılık, 2000, Ankara |
Diğer Kaynaklar: |
Cemal Yıldırım, bilim tarihi, Remzi Kitabevi, 2010, İstanbul
J.D. Bernali Tarihte Bilim, Evrensel Basım Yayın, 1. cilt, 2008, İstanbul
Zeki Tez, Bilimde ve Sanayide Kimya Tarihi, Nobel Yayıncılık, 2000, Ankara |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
PÇ 1.1) Moleküler biyoloji ve genetik alanının gerektirdiği yeterli bilgi birikimine sahip olma |
|
2) |
PÇ 1.2) Moleküler biyoloji ve genetik alanının gerektirdiği kuramsal (teorik) bilgileri alanında kullanabilme |
|
3) |
PÇ 1.3) Moleküler biyoloji ve genetik alanının gerektirdiği becerileri alanında uygulayabilme |
|
4) |
PÇ 2.1)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlayabilme |
|
5) |
PÇ 2.2)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki problemleri çözebilmek için uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçebilme |
|
6) |
PÇ 2.3)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki problemleri çözebilmek için uygun analiz ve modelleme yöntemlerini uygulayabilme |
|
7) |
PÇ 3.1)Herhangi bir süreci, olayı, olguyu, donanımı veya ürünü anlama, yorumlayabilme |
|
8) |
PÇ 3.2)Karşılaştığı sorunları uygun ve çağdaş yöntemlerle çözebilme |
|
9) |
PÇ 4.)Kişisel ve mesleki gelişim için alanı dışında farklı disiplinlere ilgi gösterebilme |
|
10) |
PÇ 5.1)Moleküler Biyoloji ve Genetik uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçebilme, kullanabilme |
|
11) |
PÇ 5.2)Moleküler Biyoloji ve Genetik uygulamaları için bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme |
|
12) |
PÇ 6)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında tasarım, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme, raporlama, arşivleme, metin çözme ve/veya yorumlayabilme |
|
13) |
PÇ 7)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği beklenmeyen karmaşık durumları bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alıp çözüm üretebilme ve iyi iletişim kurabilme becerisi. |
|
14) |
PÇ 8.1)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında yapılacak akademik çalışmaları planlamak, bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortak yürütebilmek amacıyla Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme |
|
15) |
PÇ 8.2)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında yapılacak akademik çalışmaları planlamak, bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortak yürütebilmek amacıyla en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilme |
|
16) |
PÇ 9)Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olma, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olma. |
|
17) |
PÇ 10)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, etik değerlere ve bu değerleri koruma bilincine sahip olma. |
|
18) |
PÇ 11)Moleküler Biyoloji ve Genetik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini (Çevre sorunları, ekonomi, sürdürülebilirlik vb.) ve hukuksal kavrayabilme |
|