Dersin Amacı: |
Kök hücre kavramının anlaşılması, kök hücre tipleri, izolasyonları, kök hücre tedavi uygulamaları, kök hücre tedavileri üzerinde yapılan etik tartışmalar ve bu konuyla ilgili yasal düzenlemelerin incelenmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği: |
Kök hücre tanımı, kök hücre tipleri ve kaynakları, embriyonik kök hücrelerin eldesi ve çoğaltımı, kök hücrelerin kendini yenileme kapasiteleri, embriyonik kök hücrelerin farklılaşması, farklılaşmış kök hücrelerin kullanım alanları, kök hücre tedavileri üzerinde yapılan bilimsel çalışmaların incelenmesi, ülkemiz ve dünyada kök hücre etiği ve politikaları.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kök hücre tanımı
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
2) |
Kök hücre tipleri, embriyonik ve embriyonik olmayan kök hücreler
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
3) |
Embriyonik kök hücrelerin tanımlanması ve EKH etiği
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
4) |
Erişkin kök hücre kavramı. Embriyonik ve erişkin kök hücreler arasındaki benzerlik ve farklılıkların tanımlanması
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
5) |
Kök hücre fonksiyonunun düzenlenmesi
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
6) |
Hemotopoietik kök hücrelerin tanımlanması ve kullanım alanları. Kordon kanı bankacılığı
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
7) |
Mezenşimal kök hücre tanımı, moleküler karakterizasyonu ve kullanım alanları.
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Kök hücre izolasyonu ve klinik uygulamalar
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
10) |
Özelleşmiş dokular, kök hücrelerle doku onarımı
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
11) |
Epidermis ve kök hücreler tarafından onarım
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
12) |
Solunum ve sindirim sisteminde kök hücreler ve onarım mekanizmaları
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
13) |
Kök hücre biyolojisinde güncel konular
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
14) |
Kök hücreler ve gen terapisi
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
15) |
Final
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
PÇ 1.1) Moleküler biyoloji ve genetik alanının gerektirdiği yeterli bilgi birikimine sahip olma |
|
2) |
PÇ 1.2) Moleküler biyoloji ve genetik alanının gerektirdiği kuramsal (teorik) bilgileri alanında kullanabilme |
|
3) |
PÇ 1.3) Moleküler biyoloji ve genetik alanının gerektirdiği becerileri alanında uygulayabilme |
|
4) |
PÇ 2.1)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlayabilme |
|
5) |
PÇ 2.2)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki problemleri çözebilmek için uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçebilme |
|
6) |
PÇ 2.3)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki problemleri çözebilmek için uygun analiz ve modelleme yöntemlerini uygulayabilme |
|
7) |
PÇ 3.1)Herhangi bir süreci, olayı, olguyu, donanımı veya ürünü anlama, yorumlayabilme |
|
8) |
PÇ 3.2)Karşılaştığı sorunları uygun ve çağdaş yöntemlerle çözebilme |
|
9) |
PÇ 4.)Kişisel ve mesleki gelişim için alanı dışında farklı disiplinlere ilgi gösterebilme |
|
10) |
PÇ 5.1)Moleküler Biyoloji ve Genetik uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçebilme, kullanabilme |
|
11) |
PÇ 5.2)Moleküler Biyoloji ve Genetik uygulamaları için bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme |
|
12) |
PÇ 6)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında tasarım, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme, raporlama, arşivleme, metin çözme ve/veya yorumlayabilme |
|
13) |
PÇ 7)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği beklenmeyen karmaşık durumları bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alıp çözüm üretebilme ve iyi iletişim kurabilme becerisi. |
|
14) |
PÇ 8.1)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında yapılacak akademik çalışmaları planlamak, bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortak yürütebilmek amacıyla Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme |
|
15) |
PÇ 8.2)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında yapılacak akademik çalışmaları planlamak, bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortak yürütebilmek amacıyla en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilme |
|
16) |
PÇ 9)Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olma, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olma. |
|
17) |
PÇ 10)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, etik değerlere ve bu değerleri koruma bilincine sahip olma. |
|
18) |
PÇ 11)Moleküler Biyoloji ve Genetik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini (Çevre sorunları, ekonomi, sürdürülebilirlik vb.) ve hukuksal kavrayabilme |
|