Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Prokaryotlarda gen anlatımı/
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
2) |
Ökaryotlarda gen anlatımı
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
3) |
Prokaryotlarda temel transkripsiyon mekanizmasının oluşumu, farklı uyaranlarla aktivasyon ve baskılama, transkripsiyon faktörleri/
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
4) |
Prokaryotlarda temel transkripsiyon mekanizmasının oluşumu, farklı uyaranlarla aktivasyon ve baskılama, transkripsiyon faktörleri/
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
5) |
Ökaryotlarda temel transkripsiyon mekanizmasının oluşumu, farklı uyaranlarla aktivasyon ve baskılama, transkripsiyon faktörleri/
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
6) |
Ökaryotlarda temel transkripsiyon mekanizmasının oluşumu, farklı uyaranlarla aktivasyon ve baskılama, transkripsiyon faktörleri/
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
7) |
RNA’nın işlenmesi
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
8) |
Vize
|
|
9) |
mRNA Stabilitesi ve Lokalizasyonu /
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
10) |
Katalitik RNA ve Düzenleyici RNA /
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
11) |
Genetik kod
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
12) |
Prokaryotlarda translasyon, tRNA, ribozomlar ve düzenleyici proteinlerin yapı ve fonksiyonları/
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
13) |
Ökaryotlarda translasyon, tRNA, ribozomlar ve düzenleyici proteinlerin yapı ve fonksiyonları
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
14) |
Translasyonun ardından işlevsel bir protein oluşması için gerekli işlemler /
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
15) |
Final
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Genes VIII, Benjamin Lewin, New Jersey: Prentice- Hall, 2004.
Molecular Biology of the Gene, James D. Watson, Tania A. Baker, Stephen P. Bell , Alexander Gann , Michael Levine , Richard Losick, Benjamin Cummings Pub Co., San Francisco, 2003 |
Diğer Kaynaklar: |
Genes VIII, Benjamin Lewin, New Jersey: Prentice- Hall, 2004.
Molecular Biology of the Gene, James D. Watson, Tania A. Baker, Stephen P. Bell , Alexander Gann , Michael Levine , Richard Losick, Benjamin Cummings Pub Co., San Francisco, 2003 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
PÇ 1.1) Moleküler biyoloji ve genetik alanının gerektirdiği yeterli bilgi birikimine sahip olma |
4 |
2) |
PÇ 1.2) Moleküler biyoloji ve genetik alanının gerektirdiği kuramsal (teorik) bilgileri alanında kullanabilme |
|
3) |
PÇ 1.3) Moleküler biyoloji ve genetik alanının gerektirdiği becerileri alanında uygulayabilme |
|
4) |
PÇ 2.1)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlayabilme |
5 |
5) |
PÇ 2.2)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki problemleri çözebilmek için uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçebilme |
|
6) |
PÇ 2.3)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki problemleri çözebilmek için uygun analiz ve modelleme yöntemlerini uygulayabilme |
4 |
7) |
PÇ 3.1)Herhangi bir süreci, olayı, olguyu, donanımı veya ürünü anlama, yorumlayabilme |
5 |
8) |
PÇ 3.2)Karşılaştığı sorunları uygun ve çağdaş yöntemlerle çözebilme |
3 |
9) |
PÇ 4.)Kişisel ve mesleki gelişim için alanı dışında farklı disiplinlere ilgi gösterebilme |
|
10) |
PÇ 5.1)Moleküler Biyoloji ve Genetik uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçebilme, kullanabilme |
|
11) |
PÇ 5.2)Moleküler Biyoloji ve Genetik uygulamaları için bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme |
3 |
12) |
PÇ 6)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında tasarım, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme, raporlama, arşivleme, metin çözme ve/veya yorumlayabilme |
4 |
13) |
PÇ 7)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği beklenmeyen karmaşık durumları bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alıp çözüm üretebilme ve iyi iletişim kurabilme becerisi. |
5 |
14) |
PÇ 8.1)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında yapılacak akademik çalışmaları planlamak, bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortak yürütebilmek amacıyla Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme |
|
15) |
PÇ 8.2)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında yapılacak akademik çalışmaları planlamak, bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortak yürütebilmek amacıyla en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilme |
|
16) |
PÇ 9)Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olma, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olma. |
|
17) |
PÇ 10)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, etik değerlere ve bu değerleri koruma bilincine sahip olma. |
|
18) |
PÇ 11)Moleküler Biyoloji ve Genetik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini (Çevre sorunları, ekonomi, sürdürülebilirlik vb.) ve hukuksal kavrayabilme |
5 |