Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Metabolizmanın Genel İlkeleri |
Ders kitabı ve Ders notları |
2) |
Glikoliz, Glikoneogenez ve Pentoz Fosfat Ağı/Laboratuvar Tanıtımı |
Ders kitabı ve Ders notları |
3) |
Glikoliz, Glikoneogenez ve Pentoz Fosfat Ağı/Kantitatif Askorbik Asit (C Vitamini) Analizi |
Ders kitabı ve Ders notları |
4) |
Metabolik Düzenlenmenin İlkeleri /Kanda Hemoglobin Tayini |
Ders kitabı ve Ders notları |
4) |
Metabolik Düzenlenmenin İlkeleri /Kanda Hemoglobin Tayini |
Ders kitabı ve Ders notları |
5) |
Sitrik Asid Döngüsü /Böbrek ve Karaciğer Dokularında Kantitatif Katalaz Aktivite Tayini |
Ders kitabı ve Ders notları |
6) |
Karbohidrat Metabolimasının regülasyonu/ Lipid Tayini |
Ders kitabı ve Ders notları |
7) |
Yağ asidi Yıkılımı/Glutatyon Düzeyinin Belirlenmesi |
Ders kitabı ve Ders notları |
8) |
Vize
|
|
9) |
Yağ asiti YıkılımıNitrik Oksit Tayini / Plazma Proteinlerinin Belirlenmesi |
Ders kitabı ve Ders notları |
10) |
Lipid Biyosentezi/ İnce Tabaka Kromatografisi |
Ders kitabı ve Ders notları |
11) |
Kolesterol sentezi / SDS PAGE Jel Çözelti Hazırlama |
Ders kitabı ve Ders notları |
12) |
Lipoproteinler / SDS PAGE Jel Hazırlanması |
Ders kitabı ve Ders notları |
13) |
Aminosit metabolizması / Telafi Deneyi |
Ders kitabı ve Ders notları |
14) |
Aminoasitlerin ve Nüklotidlerin ve İlişkili Moleküllerin Biyosentezi / Telafi Deneyi |
Ders kitabı ve Ders notları |
15) |
Final
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Lehninger: Biyokimyanın İlkeleri, Çeviri: Y. Murat Elçin Palme yayıncılık.
Biyokimya, Jeremy M. Berg John L. Tymoczko Lubert Stryer, Palme Yayıncılık
Lehninger Principles of Biochemistry, Albert L. Lehninger, David Lee Nelson,Michael M. Cox; W.H. Freeman, New York, 2008.
Biochemistry, Jeremy M. Berg John L. Tymoczko Lubert Stryer. 2011 |
Diğer Kaynaklar: |
Lehninger: Biyokimyanın İlkeleri, Çeviri: Y. Murat Elçin Palme yayıncılık.
Biyokimya, Jeremy M. Berg John L. Tymoczko Lubert Stryer, Palme Yayıncılık
Lehninger Principles of Biochemistry, Albert L. Lehninger, David Lee Nelson,Michael M. Cox; W.H. Freeman, New York, 2008.
Biochemistry, Jeremy M. Berg John L. Tymoczko Lubert Stryer. 2011 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
PÇ 1.1) Moleküler biyoloji ve genetik alanının gerektirdiği yeterli bilgi birikimine sahip olma |
4 |
2) |
PÇ 1.2) Moleküler biyoloji ve genetik alanının gerektirdiği kuramsal (teorik) bilgileri alanında kullanabilme |
3 |
3) |
PÇ 1.3) Moleküler biyoloji ve genetik alanının gerektirdiği becerileri alanında uygulayabilme |
4 |
4) |
PÇ 2.1)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlayabilme |
|
5) |
PÇ 2.2)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki problemleri çözebilmek için uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçebilme |
4 |
6) |
PÇ 2.3)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki problemleri çözebilmek için uygun analiz ve modelleme yöntemlerini uygulayabilme |
3 |
7) |
PÇ 3.1)Herhangi bir süreci, olayı, olguyu, donanımı veya ürünü anlama, yorumlayabilme |
2 |
8) |
PÇ 3.2)Karşılaştığı sorunları uygun ve çağdaş yöntemlerle çözebilme |
|
9) |
PÇ 4.)Kişisel ve mesleki gelişim için alanı dışında farklı disiplinlere ilgi gösterebilme |
|
10) |
PÇ 5.1)Moleküler Biyoloji ve Genetik uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçebilme, kullanabilme |
3 |
11) |
PÇ 5.2)Moleküler Biyoloji ve Genetik uygulamaları için bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme |
5 |
12) |
PÇ 6)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında tasarım, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme, raporlama, arşivleme, metin çözme ve/veya yorumlayabilme |
|
13) |
PÇ 7)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği beklenmeyen karmaşık durumları bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alıp çözüm üretebilme ve iyi iletişim kurabilme becerisi. |
3 |
14) |
PÇ 8.1)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında yapılacak akademik çalışmaları planlamak, bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortak yürütebilmek amacıyla Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme |
4 |
15) |
PÇ 8.2)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında yapılacak akademik çalışmaları planlamak, bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortak yürütebilmek amacıyla en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilme |
|
16) |
PÇ 9)Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olma, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olma. |
4 |
17) |
PÇ 10)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, etik değerlere ve bu değerleri koruma bilincine sahip olma. |
|
18) |
PÇ 11)Moleküler Biyoloji ve Genetik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini (Çevre sorunları, ekonomi, sürdürülebilirlik vb.) ve hukuksal kavrayabilme |
|