Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Nükleik asitler: DNA yapı ve işlevleri
|
Textbook and Lecture notes
|
2) |
Nükleik asitler: RNA yapı ve işlevleri
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
3) |
Prokaryotlarda DNA’nın dinamik üç boyutlu yapısı
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
4) |
Ökaryotlarda kromozomların dinamik üç boyutlu yapısı
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
5) |
Genlerin yapısı
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
6) |
Genom İçeriği
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
7) |
Prokaryotlarda DNA replikasyonunun biyokimyasal temelleri ve bunları ortaya çıkaran araştırmalar
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
8) |
Vize |
|
9) |
Ökaryotlarda DNA replikasyonunun biyokimyasal temelleri ve bunları ortaya çıkaran araştırmalar
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
10) |
DNA Rekombinasyonu
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
11) |
DNA Tamiri
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
12) |
Hareketli Elementler ve Retrovirüsler
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
13) |
Proteinlerin yapı ve fonksiyonları Temel amino asitlerin yapısı ve grupları Proteinlerin birincil yapıları, polipeptidler
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
14) |
Proteinlerin ikincil (α heliks, β yaprak yapıları ) üçüncül ve dördüncül yapıları
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
Ders Notları / Kitaplar: |
LEVIN’S GENES X, , Jocelyn E. Krebs, Elliott S. Goldstein, Stephen T. Kilpatrick , Jones and Bartlett 2011
Molecular Biology of the Cell, 4th edition Bruce Alberts, Alexander Johnson, Julian Lewis, Martin Raff, Keith Roberts, and Peter Walter Garland Science 2002
Molecular Biology of the Gene, James D. Watson, Tania A. Baker, Stephen P. Bell , Alexander Gann , Michael Levine , Richard Losick, Benjamin Cummings Pub Co., San Francisco, 2003. |
Diğer Kaynaklar: |
LEVIN’S GENES X, , Jocelyn E. Krebs, Elliott S. Goldstein, Stephen T. Kilpatrick , Jones and Bartlett 2011
Molecular Biology of the Cell, 4th edition Bruce Alberts, Alexander Johnson, Julian Lewis, Martin Raff, Keith Roberts, and Peter Walter Garland Science 2002
Molecular Biology of the Gene, James D. Watson, Tania A. Baker, Stephen P. Bell , Alexander Gann , Michael Levine , Richard Losick, Benjamin Cummings Pub Co., San Francisco, 2003. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
PÇ 1.1) Moleküler biyoloji ve genetik alanının gerektirdiği yeterli bilgi birikimine sahip olma |
4 |
2) |
PÇ 1.2) Moleküler biyoloji ve genetik alanının gerektirdiği kuramsal (teorik) bilgileri alanında kullanabilme |
|
3) |
PÇ 1.3) Moleküler biyoloji ve genetik alanının gerektirdiği becerileri alanında uygulayabilme |
|
4) |
PÇ 2.1)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlayabilme |
5 |
5) |
PÇ 2.2)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki problemleri çözebilmek için uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçebilme |
|
6) |
PÇ 2.3)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki problemleri çözebilmek için uygun analiz ve modelleme yöntemlerini uygulayabilme |
4 |
7) |
PÇ 3.1)Herhangi bir süreci, olayı, olguyu, donanımı veya ürünü anlama, yorumlayabilme |
5 |
8) |
PÇ 3.2)Karşılaştığı sorunları uygun ve çağdaş yöntemlerle çözebilme |
3 |
9) |
PÇ 4.)Kişisel ve mesleki gelişim için alanı dışında farklı disiplinlere ilgi gösterebilme |
|
10) |
PÇ 5.1)Moleküler Biyoloji ve Genetik uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçebilme, kullanabilme |
|
11) |
PÇ 5.2)Moleküler Biyoloji ve Genetik uygulamaları için bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme |
3 |
12) |
PÇ 6)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında tasarım, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme, raporlama, arşivleme, metin çözme ve/veya yorumlayabilme |
4 |
13) |
PÇ 7)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği beklenmeyen karmaşık durumları bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alıp çözüm üretebilme ve iyi iletişim kurabilme becerisi. |
5 |
14) |
PÇ 8.1)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında yapılacak akademik çalışmaları planlamak, bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortak yürütebilmek amacıyla Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme |
|
15) |
PÇ 8.2)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında yapılacak akademik çalışmaları planlamak, bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortak yürütebilmek amacıyla en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilme |
|
16) |
PÇ 9)Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olma, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olma. |
|
17) |
PÇ 10)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, etik değerlere ve bu değerleri koruma bilincine sahip olma. |
|
18) |
PÇ 11)Moleküler Biyoloji ve Genetik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini (Çevre sorunları, ekonomi, sürdürülebilirlik vb.) ve hukuksal kavrayabilme |
5 |