MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1414111003
Ders İsmi: General Biology I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 2 4 5
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Hasan KAHRAMAN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Hasan KAHRAMAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı biyomoleküllerden ve hücrelerden organizmaya kadar yaşamın organizasyonu ile ilgili önemli kavramlara giriş yapmaktır. Kalıtımın prensipleri ile kromozomal ve moleküler temellerini kavramak.
Dersin İçeriği: Bilimsel yöntem, yaşamın temelleri, yaşamın kimyasal ve hücresel temelleri, hücrenin yapı ve işlevi, hücre metabolizması, Mendel Genetiği, Kalıtımın kromozomal ve moleküler temeli.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenciler biyoloji tarihçesi hakkında kapsamlı bilgi sahibi olacaktı
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Öğrenciler hücre yapı, fonksiyon ve metabolizması hakkında bilgi sahibi olacaktır
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Öğrenciler bilimsel yöntem hakkında kapsamlı bilgi sahibi olacaktır.
2) Öğrenciler canlılığın temel özellikleri ve organizasyonu hakkında bilgi sahibi olacaktır
3) Öğrenciler Mendel Genetiği ve kromozom organizasyonu hakkında bilgi sahibi olacaktır
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilimin Doğası Ders Kitabı: Biology Now by Anne Houtman (Author, Earlham College, Earlham School of Religion), Megan Scudellari (Author), Cindy Malone (Author, California State University - Northridge)
2) Bilimsel İddiaların Değerlendirilmesi Ders Kitabı: Biology Now by Anne Houtman (Author, Earlham College, Earlham School of Religion), Megan Scudellari (Author), Cindy Malone (Author, California State University - Northridge)
3) Yaşamın kimyası Ders Kitabı: Biology Now by Anne Houtman (Author, Earlham College, Earlham School of Religion), Megan Scudellari (Author), Cindy Malone (Author, California State University - Northridge)
4) Hayat Hücreseldir Ders Kitabı: Biology Now by Anne Houtman (Author, Earlham College, Earlham School of Religion), Megan Scudellari (Author), Cindy Malone (Author, California State University - Northridge)
5) Hücre nasıl işler Ders Kitabı: Biology Now by Anne Houtman (Author, Earlham College, Earlham School of Religion), Megan Scudellari (Author), Cindy Malone (Author, California State University - Northridge)
6) Hücre Bölünmesi Ders Kitabı: Biology Now by Anne Houtman (Author, Earlham College, Earlham School of Religion), Megan Scudellari (Author), Cindy Malone (Author, California State University - Northridge)
7) Alan Çalışması ve Tartışma Ders Kitabı: Biology Now by Anne Houtman (Author, Earlham College, Earlham School of Religion), Megan Scudellari (Author), Cindy Malone (Author, California State University - Northridge)
8) Ara sınav
9) Kalıtımın Modelleri Ders Kitabı: Biology Now by Anne Houtman (Author, Earlham College, Earlham School of Religion), Megan Scudellari (Author), Cindy Malone (Author, California State University - Northridge)
10) Kromozomlar ve İnsan Genetiği Ders Kitabı: Biology Now by Anne Houtman (Author, Earlham College, Earlham School of Religion), Megan Scudellari (Author), Cindy Malone (Author, California State University - Northridge)
11) Alan Çalışması ve Tartışma Ders Kitabı: Biology Now by Anne Houtman (Author, Earlham College, Earlham School of Religion), Megan Scudellari (Author), Cindy Malone (Author, California State University - Northridge)
12) Genler Nedir Ders Kitabı: Biology Now by Anne Houtman (Author, Earlham College, Earlham School of Religion), Megan Scudellari (Author), Cindy Malone (Author, California State University - Northridge)
13) Genler Nasıl Çalışır Ders Kitabı: Biology Now by Anne Houtman (Author, Earlham College, Earlham School of Religion), Megan Scudellari (Author), Cindy Malone (Author, California State University - Northridge)
14) Koronavirüs Biyolojisi ve Tartışma Ders Kitabı: Biology Now by Anne Houtman (Author, Earlham College, Earlham School of Religion), Megan Scudellari (Author), Cindy Malone (Author, California State University - Northridge)
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Biology Now by Anne Houtman, Megan Scudellari, Cindy Malone
Diğer Kaynaklar: Biology Now by Anne Houtman, Megan Scudellari, Cindy Malone

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

5

4

Program Kazanımları
1) PÇ 1.1) Moleküler biyoloji ve genetik alanının gerektirdiği yeterli bilgi birikimine sahip olma
2) PÇ 1.2) Moleküler biyoloji ve genetik alanının gerektirdiği kuramsal (teorik) bilgileri alanında kullanabilme
3) PÇ 1.3) Moleküler biyoloji ve genetik alanının gerektirdiği becerileri alanında uygulayabilme
4) PÇ 2.1)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlayabilme
5) PÇ 2.2)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki problemleri çözebilmek için uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçebilme
6) PÇ 2.3)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki problemleri çözebilmek için uygun analiz ve modelleme yöntemlerini uygulayabilme
7) PÇ 3.1)Herhangi bir süreci, olayı, olguyu, donanımı veya ürünü anlama, yorumlayabilme
8) PÇ 3.2)Karşılaştığı sorunları uygun ve çağdaş yöntemlerle çözebilme
9) PÇ 4.)Kişisel ve mesleki gelişim için alanı dışında farklı disiplinlere ilgi gösterebilme
10) PÇ 5.1)Moleküler Biyoloji ve Genetik uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçebilme, kullanabilme
11) PÇ 5.2)Moleküler Biyoloji ve Genetik uygulamaları için bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme
12) PÇ 6)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında tasarım, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme, raporlama, arşivleme, metin çözme ve/veya yorumlayabilme
13) PÇ 7)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği beklenmeyen karmaşık durumları bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alıp çözüm üretebilme ve iyi iletişim kurabilme becerisi.
14) PÇ 8.1)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında yapılacak akademik çalışmaları planlamak, bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortak yürütebilmek amacıyla Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme
15) PÇ 8.2)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında yapılacak akademik çalışmaları planlamak, bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortak yürütebilmek amacıyla en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilme
16) PÇ 9)Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olma, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olma.
17) PÇ 10)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, etik değerlere ve bu değerleri koruma bilincine sahip olma.
18) PÇ 11)Moleküler Biyoloji ve Genetik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini (Çevre sorunları, ekonomi, sürdürülebilirlik vb.) ve hukuksal kavrayabilme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) PÇ 1.1) Moleküler biyoloji ve genetik alanının gerektirdiği yeterli bilgi birikimine sahip olma 5
2) PÇ 1.2) Moleküler biyoloji ve genetik alanının gerektirdiği kuramsal (teorik) bilgileri alanında kullanabilme 3
3) PÇ 1.3) Moleküler biyoloji ve genetik alanının gerektirdiği becerileri alanında uygulayabilme 4
4) PÇ 2.1)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlayabilme 4
5) PÇ 2.2)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki problemleri çözebilmek için uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçebilme
6) PÇ 2.3)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki problemleri çözebilmek için uygun analiz ve modelleme yöntemlerini uygulayabilme 5
7) PÇ 3.1)Herhangi bir süreci, olayı, olguyu, donanımı veya ürünü anlama, yorumlayabilme
8) PÇ 3.2)Karşılaştığı sorunları uygun ve çağdaş yöntemlerle çözebilme 4
9) PÇ 4.)Kişisel ve mesleki gelişim için alanı dışında farklı disiplinlere ilgi gösterebilme
10) PÇ 5.1)Moleküler Biyoloji ve Genetik uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçebilme, kullanabilme 4
11) PÇ 5.2)Moleküler Biyoloji ve Genetik uygulamaları için bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme
12) PÇ 6)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında tasarım, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme, raporlama, arşivleme, metin çözme ve/veya yorumlayabilme 5
13) PÇ 7)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği beklenmeyen karmaşık durumları bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alıp çözüm üretebilme ve iyi iletişim kurabilme becerisi.
14) PÇ 8.1)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında yapılacak akademik çalışmaları planlamak, bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortak yürütebilmek amacıyla Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme
15) PÇ 8.2)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında yapılacak akademik çalışmaları planlamak, bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortak yürütebilmek amacıyla en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilme 3
16) PÇ 9)Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olma, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olma.
17) PÇ 10)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, etik değerlere ve bu değerleri koruma bilincine sahip olma.
18) PÇ 11)Moleküler Biyoloji ve Genetik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini (Çevre sorunları, ekonomi, sürdürülebilirlik vb.) ve hukuksal kavrayabilme

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Laboratuvar
Ödev
Rapor Yazma
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 5
Küçük Sınavlar 3 % 5
Ödev 1 % 5
Sunum 2 % 5
Ara Sınavlar 1 % 20
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Laboratuvar 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 48
Proje 4 12
Ödevler 2 6
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 140