YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE)
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 48,52

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1413321006
Ders İsmi: Software Testing and Quality Assurance
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
3 0 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar:
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Adem ÖZYAVAŞ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Yazılım kalitesi, kalitenin sağlanması, yazılım test etme, yazılım ölçümü ve ölçütleri ve Yazılım Geçerleme&Doğrulama Tekniklerinin öğretilmesi
Dersin İçeriği:
Yazılım Ürün ve Süreç Kalitesi / Kalitenin Sağlanması / Kalite Mühendisliği / Yazılım Ölçümü ve Ölçütleri – Yazılım Standartları / Yazılım Geçerleme&Doğrulama / Yazılım Test Aktivite ve Teknikleri / Sistem Testi – Kullanım Testi / Test tasarımı /Hata önleme / Yazılım İnceleme/ Yazılım Güvenirliği

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Öğrenciler yazılım doğrulama ve geçerleme arasındaki farkı bilir.
2) Öğrenci kalite yönetim süreçlerini ve yazılım kalite standartlarını bilir.
3) Öğrenciler sistem testi ve birim – bileşen testini uygulama becerisine sahip olur.
4) Öğrenciler yazılım test ortamını hazırlamayı bilir.
5) Öğrenciler sistem testi kümeleri oluşturma becerisine sahip olur.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yazılım Kalitesi ve kalite faktörleri (ISO 9126 and Mc Call) Jeff Tian, “Software quality engineering: testing, quality assurance, and quantifiable improvement”, John Wiley Pub. Nina S.Godbole, “Software quality assurance: principles and practice”, Pearson, William E. Lewis, David Dobbs, Gunasekaran Veerapillai – “Software testing and continuous quality improvement”, Taylor and Francis, 2008 Galin D., “Software quality assurance: from theory to implementation”, Pearson/Addison Wesley, 2004 - 590 sayfa
2) Yazılım Süreç Modelleri ve Kalite yaklaşımı Jeff Tian, “Software quality engineering: testing, quality assurance, and quantifiable improvement”, John Wiley Pub. Nina S.Godbole, “Software quality assurance: principles and practice”, Pearson, William E. Lewis, David Dobbs, Gunasekaran Veerapillai – “Software testing and continuous quality improvement”, Taylor and Francis, 2008 Galin D., “Software quality assurance: from theory to implementation”, Pearson/Addison Wesley, 2004 - 590 sayfa
3) Yazılım Sürecinde Kalite sağlama Aktiviteleri Jeff Tian, “Software quality engineering: testing, quality assurance, and quantifiable improvement”, John Wiley Pub. Nina S.Godbole, “Software quality assurance: principles and practice”, Pearson, William E. Lewis, David Dobbs, Gunasekaran Veerapillai – “Software testing and continuous quality improvement”, Taylor and Francis, 2008 Galin D., “Software quality assurance: from theory to implementation”, Pearson/Addison Wesley, 2004 - 590 sayfa
4) Yazılım Süreç İyileştirme, Yazılım Standartları Jeff Tian, “Software quality engineering: testing, quality assurance, and quantifiable improvement”, John Wiley Pub. Nina S.Godbole, “Software quality assurance: principles and practice”, Pearson, William E. Lewis, David Dobbs, Gunasekaran Veerapillai – “Software testing and continuous quality improvement”, Taylor and Francis, 2008 Galin D., “Software quality assurance: from theory to implementation”, Pearson/Addison Wesley, 2004 - 590 sayfa
5) Kalite Mühendisliği, Yazılım Ölçümü ve Ölçütleri Jeff Tian, “Software quality engineering: testing, quality assurance, and quantifiable improvement”, John Wiley Pub. Nina S.Godbole, “Software quality assurance: principles and practice”, Pearson, William E. Lewis, David Dobbs, Gunasekaran Veerapillai – “Software testing and continuous quality improvement”, Taylor and Francis, 2008 Galin D., “Software quality assurance: from theory to implementation”, Pearson/Addison Wesley, 2004 - 590 sayfa
6) Yazılım Geçerleme & Doğrulama Yöntemleri Jeff Tian, “Software quality engineering: testing, quality assurance, and quantifiable improvement”, John Wiley Pub. Nina S.Godbole, “Software quality assurance: principles and practice”, Pearson, William E. Lewis, David Dobbs, Gunasekaran Veerapillai – “Software testing and continuous quality improvement”, Taylor and Francis, 2008 Galin D., “Software quality assurance: from theory to implementation”, Pearson/Addison Wesley, 2004 - 590 sayfa
7) Yazılım test Süreci: Birim - Bütünlük - Sistem testleri Jeff Tian, “Software quality engineering: testing, quality assurance, and quantifiable improvement”, John Wiley Pub. Nina S.Godbole, “Software quality assurance: principles and practice”, Pearson, William E. Lewis, David Dobbs, Gunasekaran Veerapillai – “Software testing and continuous quality improvement”, Taylor and Francis, 2008 Galin D., “Software quality assurance: from theory to implementation”, Pearson/Addison Wesley, 2004 - 590 sayfa
8) Ara Sınav Jeff Tian, “Software quality engineering: testing, quality assurance, and quantifiable improvement”, John Wiley Pub. Nina S.Godbole, “Software quality assurance: principles and practice”, Pearson, William E. Lewis, David Dobbs, Gunasekaran Veerapillai – “Software testing and continuous quality improvement”, Taylor and Francis, 2008 Galin D., “Software quality assurance: from theory to implementation”, Pearson/Addison Wesley, 2004 - 590 sayfa
9) Yazılım test Süreci: Sistem Testi – Test Araçları Jeff Tian, “Software quality engineering: testing, quality assurance, and quantifiable improvement”, John Wiley Pub. Nina S.Godbole, “Software quality assurance: principles and practice”, Pearson, William E. Lewis, David Dobbs, Gunasekaran Veerapillai – “Software testing and continuous quality improvement”, Taylor and Francis, 2008 Galin D., “Software quality assurance: from theory to implementation”, Pearson/Addison Wesley, 2004 - 590 sayfa
10) Hata önleme, Yazılım İnceleme Jeff Tian, “Software quality engineering: testing, quality assurance, and quantifiable improvement”, John Wiley Pub. Nina S.Godbole, “Software quality assurance: principles and practice”, Pearson, William E. Lewis, David Dobbs, Gunasekaran Veerapillai – “Software testing and continuous quality improvement”, Taylor and Francis, 2008 Galin D., “Software quality assurance: from theory to implementation”, Pearson/Addison Wesley, 2004 - 590 sayfa
11) Arabirim ve Kullanıcı Testleri Arabirim ve Kullanıcı Testleri Jeff Tian, “Software quality engineering: testing, quality assurance, and quantifiable improvement”, John Wiley Pub. Nina S.Godbole, “Software quality assurance: principles and practice”, Pearson, William E. Lewis, David Dobbs, Gunasekaran Veerapillai – “Software testing and continuous quality improvement”, Taylor and Francis, 2008 Galin D., “Software quality assurance: from theory to implementation”, Pearson/Addison Wesley, 2004 - 590 sayfa
12) Yazılım Test Uygulamaları Jeff Tian, “Software quality engineering: testing, quality assurance, and quantifiable improvement”, John Wiley Pub. Nina S.Godbole, “Software quality assurance: principles and practice”, Pearson, William E. Lewis, David Dobbs, Gunasekaran Veerapillai – “Software testing and continuous quality improvement”, Taylor and Francis, 2008 Galin D., “Software quality assurance: from theory to implementation”, Pearson/Addison Wesley, 2004 - 590 sayfa
13) Çevik Yazılım GeliştirmeYöntemleri ve Test Jeff Tian, “Software quality engineering: testing, quality assurance, and quantifiable improvement”, John Wiley Pub. Nina S.Godbole, “Software quality assurance: principles and practice”, Pearson, William E. Lewis, David Dobbs, Gunasekaran Veerapillai – “Software testing and continuous quality improvement”, Taylor and Francis, 2008 Galin D., “Software quality assurance: from theory to implementation”, Pearson/Addison Wesley, 2004 - 590 sayfa
14) Proje Sunumları Jeff Tian, “Software quality engineering: testing, quality assurance, and quantifiable improvement”, John Wiley Pub. Nina S.Godbole, “Software quality assurance: principles and practice”, Pearson, William E. Lewis, David Dobbs, Gunasekaran Veerapillai – “Software testing and continuous quality improvement”, Taylor and Francis, 2008 Galin D., “Software quality assurance: from theory to implementation”, Pearson/Addison Wesley, 2004 - 590 sayfa
15) Proje Sunumları Jeff Tian, “Software quality engineering: testing, quality assurance, and quantifiable improvement”, John Wiley Pub. Nina S.Godbole, “Software quality assurance: principles and practice”, Pearson, William E. Lewis, David Dobbs, Gunasekaran Veerapillai – “Software testing and continuous quality improvement”, Taylor and Francis, 2008 Galin D., “Software quality assurance: from theory to implementation”, Pearson/Addison Wesley, 2004 - 590 sayfa
16) final Jeff Tian, “Software quality engineering: testing, quality assurance, and quantifiable improvement”, John Wiley Pub. Nina S.Godbole, “Software quality assurance: principles and practice”, Pearson, William E. Lewis, David Dobbs, Gunasekaran Veerapillai – “Software testing and continuous quality improvement”, Taylor and Francis, 2008 Galin D., “Software quality assurance: from theory to implementation”, Pearson/Addison Wesley, 2004 - 590 sayfa

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Jeff Tian, “Software quality engineering: testing, quality assurance, and quantifiable improvement”, John Wiley Pub.
Nina S.Godbole, “Software quality assurance: principles and practice”, Pearson,
William E. Lewis, David Dobbs, Gunasekaran Veerapillai – “Software testing and continuous quality improvement”, Taylor and Francis, 2008
Galin D., “Software quality assurance: from theory to implementation”, Pearson/Addison Wesley, 2004 - 590 sayfa
Diğer Kaynaklar: Jeff Tian, “Software quality engineering: testing, quality assurance, and quantifiable improvement”, John Wiley Pub.
Nina S.Godbole, “Software quality assurance: principles and practice”, Pearson,
William E. Lewis, David Dobbs, Gunasekaran Veerapillai – “Software testing and continuous quality improvement”, Taylor and Francis, 2008
Galin D., “Software quality assurance: from theory to implementation”, Pearson/Addison Wesley, 2004 - 590 sayfa

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplamavla ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi; bu bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi
2) Yazılım mühendisliği ile ilgili konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, algoritmik ve yazılımsal problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
3) Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi
4) Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi; karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi.
6) Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi.
7) Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
8) Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi; hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık.
9) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi
10) Bireysel çalışma becerisi.
11) Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü, yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
12) Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi
13) Girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık.
14) Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplamavla ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi; bu bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi 4
2) Yazılım mühendisliği ile ilgili konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, algoritmik ve yazılımsal problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. 5
3) Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi
4) Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi; karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi. 4
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi.
6) Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi.
7) Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
8) Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi; hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık.
9) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi
10) Bireysel çalışma becerisi. 5
11) Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü, yazılı etkin iletişim kurma becerisi. 5
12) Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi
13) Girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık.
14) Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 12 3 36
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 3 36
Proje 1 25 25
Ödevler 1 20 20
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 123