Dersin Amacı: |
Bu ders ile öğrencilere nöropsikolojinin temel kavramlarını ve insan davranışı ile bilişsel bozukluklarına zemin oluşturan nöral yapıların tanıtılması, onları ileri bilişsel işlevler ve ilgili beyin yapı ve işlevleri hakkında bilgilendirilmesi ve bu işlevleri değerlendiren testlerin hem uygulanmasında hem de test puanlarının yorumlanmasında beceri kazandırılması amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği: |
Bu ders, bilişsel süreçler ile beyin yapıları arasındaki ilişkileri, nöropsikiyatrik bozukluklarla birlikte görülen bilişsel bozuklukların özelliklerini ve nöropsikolojik testlerin uygulanması ve sonuçların değerlendirilmesi olmak üzere nöropsikolojinin üç temel konusunu kapsamaktadır.
Öğrenciler, zeka, dikkat, bilgi işleme hızı, genel ve çalışma belleği (sözel ve sözel olmayan), görsel-uzamsal yetenek, yürütme işlevi ve karar verme, inhibitör kontrol, dil işlevi, sosyal biliş ve benzeri testler de dahil olmak üzere önemli sayıda nöropsikolojik testin nasıl uygulanacağını, puanlanacağını ve yorumlanacağını öğreneceklerdir. Test geçerliliği ile ilgili konular (örneğin, kötü niyetli davranışlar) tartışılacaktır. Öğrenciler ayrıca bir vaka raporunun nasıl hazırlanacağını da öğreneceklerdir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders tanıtımı |
|
2) |
Dikkat; bilgi işleme hızı |
[1] Dersi veren öğretim üyesi tarafından ayrıntılı ders notları verilecektir.
[2] Dersi veren öğretim üyesi her dersten önce PowerPoint sunumlarını iletecektir.
|
3) |
Genel ve çalışma belleği |
[1] Dersi veren öğretim üyesi tarafından ayrıntılı ders notları verilecektir.
[2] Dersi veren öğretim üyesi her dersten önce PowerPoint sunumlarını iletecektir.
|
4) |
Dil, görsel-uzamsal işlevler ve hemisferik özelleşme |
[1] Dersi veren öğretim üyesi tarafından ayrıntılı ders notları verilecektir.
[2] Dersi veren öğretim üyesi her dersten önce PowerPoint sunumlarını iletecektir.
|
5) |
Yürütme işlevi, karar verme ve sosyal biliş |
[1] Dersi veren öğretim üyesi tarafından ayrıntılı ders notları verilecektir.
[2] Dersi veren öğretim üyesi her dersten önce PowerPoint sunumlarını iletecektir.
|
6) |
Nörolojik bozukluklar |
[1] Dersi veren öğretim üyesi tarafından ayrıntılı ders notları verilecektir.
[2] Dersi veren öğretim üyesi her dersten önce PowerPoint sunumlarını iletecektir.
|
7) |
Nörolojik bozukluklar |
[1] Dersi veren öğretim üyesi tarafından ayrıntılı ders notları verilecektir.
[2] Dersi veren öğretim üyesi her dersten önce PowerPoint sunumlarını iletecektir.
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Nörobilişsel Değerlendirme: Dikkat; bilgi işleme hızı |
[1] Dersi veren öğretim üyesi tarafından ayrıntılı ders notları verilecektir.
[2] Dersi veren öğretim üyesi her dersten önce PowerPoint sunumlarını iletecektir.
|
10) |
Nörobilişsel Değerlendirme: Genel ve çalışma belleği |
[1] Dersi veren öğretim üyesi tarafından ayrıntılı ders notları verilecektir.
[2] Dersi veren öğretim üyesi her dersten önce PowerPoint sunumlarını iletecektir.
|
11) |
Nörobilişsel Değerlendirme: Yürütme işlevi, karar verme ve sosyal biliş |
[1] Dersi veren öğretim üyesi tarafından ayrıntılı ders notları verilecektir.
[2] Dersi veren öğretim üyesi her dersten önce PowerPoint sunumlarını iletecektir.
|
12) |
Nörobilişsel Değerlendirme: Dil ve görsel-uzamsal beceriler |
[1] Dersi veren öğretim üyesi tarafından ayrıntılı ders notları verilecektir.
[2] Dersi veren öğretim üyesi her dersten önce PowerPoint sunumlarını iletecektir.
|
13) |
Nörobilişsel Değerlendirme: Zeka testi ve demans |
[1] Dersi veren öğretim üyesi tarafından ayrıntılı ders notları verilecektir.
[2] Dersi veren öğretim üyesi her dersten önce PowerPoint sunumlarını iletecektir.
|
14) |
Nörobilişsel Değerlendirme: Sarsıcı yaralanmalar ve iyileşmenin izlenmesi |
[1] Dersi veren öğretim üyesi tarafından ayrıntılı ders notları verilecektir.
[2] Dersi veren öğretim üyesi her dersten önce PowerPoint sunumlarını iletecektir.
|
15) |
Final Sınavı |
|