Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Çocuk ve Ergenlerde Klinik Değerlendirme |
(Böl. 1-2)
Semerci, B; Tufan, A. E.; Gökçe, S. (2022) Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi Klinik El Kitabı. Türkiye Psikiyatri Derneği Yayınları. İstanbul. |
2) |
Çocuk ve Ergenlerde Klinik Değerlendirme |
(Böl. 1-2)
Semerci, B; Tufan, A. E.; Gökçe, S. (2022) Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi Klinik El Kitabı. Türkiye Psikiyatri Derneği Yayınları. İstanbul. |
3) |
Yaygın Gelişimsel Bozukluklar |
(Böl.3,4,5,10,12,13)
Semerci, B; Tufan, A. E.; Gökçe, S. (2022) Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi Klinik El Kitabı. Türkiye Psikiyatri Derneği Yayınları. İstanbul. |
4) |
Çocuk ve Ergenlerde Psikoz |
(Böl.6)
Semerci, B; Tufan, A. E.; Gökçe, S. (2022) Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi Klinik El Kitabı. Türkiye Psikiyatri Derneği Yayınları. İstanbul. |
5) |
Çocuk ve Ergenlerde Duygudurum Bozuklukları |
(Böl.7)
Semerci, B; Tufan, A. E.; Gökçe, S. (2022) Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi Klinik El Kitabı. Türkiye Psikiyatri Derneği Yayınları. İstanbul. |
6) |
Çocuk ve Ergenlerde Anksiyete Bozuklukları |
(Böl.8)
Semerci, B; Tufan, A. E.; Gökçe, S. (2022) Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi Klinik El Kitabı. Türkiye Psikiyatri Derneği Yayınları. İstanbul. |
7) |
Çocuk ve Ergenlerde Anksiyete Bozuklukları, Depresyon ve İntihar |
(Böl.8)
Semerci, B; Tufan, A. E.; Gökçe, S. (2022) Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi Klinik El Kitabı. Türkiye Psikiyatri Derneği Yayınları. İstanbul. |
8) |
VİZE |
|
9) |
Çocuk ve Ergenlerde Obsesif Kompulsif Bozukluk |
(Böl. 9)
Semerci, B; Tufan, A. E.; Gökçe, S. (2022) Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi Klinik El Kitabı. Türkiye Psikiyatri Derneği Yayınları. İstanbul. |
10) |
Çocuk ve Ergenlerde Travma Sonrası Stres Bozukluğu |
(Böl. 11)
Semerci, B; Tufan, A. E.; Gökçe, S. (2022) Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi Klinik El Kitabı. Türkiye Psikiyatri Derneği Yayınları. İstanbul. |
11) |
Çocuk ve Ergenlerde Yeme Bozuklukları |
(Böl. 14)
Semerci, B; Tufan, A. E.; Gökçe, S. (2022) Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi Klinik El Kitabı. Türkiye Psikiyatri Derneği Yayınları. İstanbul. |
12) |
Çocuk ve Ergenlerde Cinsel Kimlik |
(Böl. 15)
Semerci, B; Tufan, A. E.; Gökçe, S. (2022) Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi Klinik El Kitabı. Türkiye Psikiyatri Derneği Yayınları. İstanbul. |
13) |
Çocuk ve Ergenlerde Alkol ve Madde Kötüye Kullanım Bozuklukları ve Öteki Bağımlılıklar |
(Böl. 16)
Semerci, B; Tufan, A. E.; Gökçe, S. (2022) Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi Klinik El Kitabı. Türkiye Psikiyatri Derneği Yayınları. İstanbul. |
14) |
Çocuk ve Ergenlerde Alkol ve Madde Kötüye Kullanım Bozuklukları ve Öteki Bağımlılıklar |
(Böl. 16)
Semerci, B; Tufan, A. E.; Gökçe, S. (2022) Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi Klinik El Kitabı. Türkiye Psikiyatri Derneği Yayınları. İstanbul. |
15) |
Çocuk ve Ergenlerde Sosyal ve Adli Konular |
(Böl. 17)
Semerci, B; Tufan, A. E.; Gökçe, S. (2022) Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi Klinik El Kitabı. Türkiye Psikiyatri Derneği Yayınları. İstanbul. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir. |
|
2) |
Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir. |
|
3) |
Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar. |
|
4) |
İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir. |
|
5) |
Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir. |
|
6) |
Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır. |
|
7) |
Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur. |
|
8) |
Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir. |
|
9) |
Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır. |
|
10) |
Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir. |
|