PSİKOLOJİ (İNGİLİZCE)
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 31

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1312311001
Ders İsmi: Child and Adolescent Psychopathology
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
3 0 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: Yok.
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Rahşan Ezgi DÖNMEZER
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Ayşen GÜNDÜZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrenciye, klinik uygulamaları sırasında karşılaşacakları çocuk ve ergen ruhsal bozukluklarının neler olduğunu tanıtmaktır. Ele alınan her bozukluk, gelişimsel faktörler, tanıya ilişkin konular, kuramsal görüşler, etiyoloji ve tedavi üzerinde odaklanılarak gözden geçirilir. Her bir bozukluğun klinik belirtileri ve gelişim öyküsü vaka örnekleri üzerinde tartışılarak açıklanır.
Dersin İçeriği: 1. Hafta: Ders İçeriğinin Tanıtılması ve Giriş
2. Hafta: Çocuk ve Ergenlerde Klinik Değerlendirme
3. Hafta: Çocuk ve Ergenlerde Klinik Değerlendirme
4. Hafta: Çocuk ve Ergenlerde Yaygın Gelişimsel Bozukluklar
5. Hafta: Çocuk ve Ergenlerde Yaygın Gelişimsel Bozukluklar
6. Hafta: Çocuk ve Ergenlerde Psikoz
7. Hafta: Çocuk ve Ergenlerde Duygudurum Bozuklukları
8. Hafta: ARA SINAV
9. Hafta: Çocuk ve Ergenlerde Anksiyete Bozuklukları
10. Hafta: Çocuk ve Ergenlerde Obsesif Kompulsif Bozukluk
11. Hafta: Çocuk ve Ergenlerde Travma Sonrası Stres Bozukluğu
12. Hafta: Çocuk ve Ergenlerde Yeme ve Dışa Atım Bozuklukları
13. Hafta: Çocuk ve Ergenlerde Alkol, Madde ve Öteki Bağımlılıklar
14. Hafta: Çocuk ve Ergenlerde Acil Durumlar ve Vaka Tartışmaları
15. Hafta: Genel Tekrar ve Değerlendirme

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenciler çocuk ve ergen psikopatolojisine ilişkin genel ve temel bilgileri açıklayabileceklerdir.
2) Öğrenciler çocuk ve ergen ruh sağlığı hastalıklarını ve bozukluklarına girişi tanımlayabileceklerdir.
3) Öğrenciler bozukluklara ilişkin geliştirilen yaklaşımları öğrenebileceklerdir.
4) Öğrenciler bozukluklara ilişkin tanı ve yaklaşımları gördükten sonra verilen vaka olguları üzerinde beyin fırtınası yaparak olası tanılar üzerinde tartışabileceklerdir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders İçeriğinin Tanıtılması ve Giriş
2) Çocuk ve Ergenlerde Klinik Değerlendirme
3) Çocuk ve Ergenlerde Klinik Değerlendirme
4) Çocuk ve Ergenlerde Yaygın Gelişimsel Bozukluklar
5) Çocuk ve Ergenlerde Yaygın Gelişimsel Bozukluklar
6) Çocuk ve Ergenlerde Psikoz
7) Çocuk ve Ergenlerde Duygudurum Bozuklukları
8) ARA SINAV
9) Çocuk ve Ergenlerde Anksiyete Bozuklukları
10) Çocuk ve Ergenlerde Obsesif Kompulsif Bozukluk
11) Çocuk ve Ergenlerde Travma Sonrası Stres Bozukluğu
12) Çocuk ve Ergenlerde Yeme ve Dışa Atım Bozuklukları
13) Çocuk ve Ergenlerde Alkol, Madde ve Öteki Bağımlılıklar
14) Çocuk ve Ergenlerde Acil Durumlar ve Vaka Tartışmaları
15) Genel Tekrar ve Değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Semerci, B; Tufan, A. E.; Gökçe, S. (2022) Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi Klinik El Kitabı. Türkiye Psikiyatri Derneği Yayınları. İstanbul.
Diğer Kaynaklar: Semerci, B; Tufan, A. E.; Gökçe, S. (2022) Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi Klinik El Kitabı. Türkiye Psikiyatri Derneği Yayınları. İstanbul.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir.
2) Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir.
3) Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar.
4) İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir.
5) Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir.
6) Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır.
7) Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur.
8) Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir.
9) Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır.
10) Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir.
2) Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir.
3) Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar.
4) İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir.
5) Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir.
6) Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır.
7) Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur.
8) Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir.
9) Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır.
10) Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Quiz 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 6 78
Laboratuvar 2 5 10
Uygulama 2 5 10
Sınıf Dışı Ders Çalışması 2 6 12
Sunum / Seminer 2 5 10
Proje 2 6 12
Ödevler 2 6 12
Küçük Sınavlar 2 6 12
Ara Sınavlar 1 6 6
Rapor Teslimi 2 6 12
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 180