PSİKOLOJİ (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1312211001 | ||||||||
Ders İsmi: | Physiology for Social Sciences | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Fatma GÖRAL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi Fatma GÖRAL |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrenciler yukarıda belirtilen konular hakkında nispeten sofistike bir anlayış kazanacaklardır. |
Dersin İçeriği: | Konular arasında fizyolojik psikolojinin tarihsel arka planı, fizyolojik psikolojide araştırma yöntemleri, nöroanatominin temelleri, hücresel organizasyon ve davranışın nörokimyasal temelleri, psikofarmakoloji ve kötüye kullanım ilaçları, duyusal işleme, motor fonksiyon ve uykunun nörobilimi, bilişsel nörobilim (hafıza ve dil), hemisferik uzmanlaşma, yönetici ve motivasyonel kontrol (ön loblara odaklanma) ve nörolojik bozukluklar yer alacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Vücut Sıvı Kompartmanları; Hücre Membranından İyon ve Moleküllerin Taşınması | Okuma-araştırma |
2) | Membran Potansiyeli; Aksiyon Potansiyeli; Periferik Sinir | Okuma-araştırma |
3) | Sinir Sistemi: Duyu Fizyolojisi (Sinaptik İleti ve Nörotransmitterler: Duysal Uyaranların Sinir İmpulslarına Çevrilmesi) | Okuma-araştırma |
4) | Sinir Sistemi: Somatik Duyular; Görme Duyusu; İşitme Duyusu | Okuma-araştırma |
5) | Sinir Sistemi: Motor Fonksiyon | Okuma-araştırma |
6) | Sinir Sistemi: Hipotalamus: Limbik Sistem; Otonom Sinir Sistemi, Stres Fizyolojisi | Okuma-araştırma |
7) | İskelet Kası ve Sinir Kas İletimi | Okuma-araştırma |
8) | ARA SINAV | Okuma-araştırma |
9) | Düz Kasların Sinirsel ve Hormonal Kontrolü | Okuma-araştırma |
10) | Kan Hücrelerinin Oluşumu, Eritrositler, Lökositler ve Trombositler; Kan Grupları | Okuma-araştırma |
11) | Kalp ve Dolaşım Fizyolojisi | Okuma-araştırma |
12) | Böbrek Fizyolojisi | Okuma araştırma |
13) | Solunum Fizyolojisi | Okuma-araştırma |
14) | Sindirim Fizyolojisi | Okuma-araştırma |
15) | Endokrin Sistem | Okuma araştırma |
16) | FİNAL SINAVI |
Ders Notları / Kitaplar: | [1] Dersi veren öğretim üyesi tarafından ayrıntılı ders notları verilecektir. [2] Dersi veren öğretim üyesi her dersten önce PowerPoint sunumlarını iletecektir. [1] The instructor will distribute detailed outlines. [2] The instructor will forward PowerPoint presentations prior to lectures. |
Diğer Kaynaklar: | [1] Dersi veren öğretim üyesi tarafından ayrıntılı ders notları verilecektir. [2] Dersi veren öğretim üyesi her dersten önce PowerPoint sunumlarını iletecektir. [1] The instructor will distribute detailed outlines. [2] The instructor will forward PowerPoint presentations prior to lectures. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
5 |
2 |
4 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Okuma | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Ara Sınavlar | 2 | 3 | 6 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 152 |