Dersin Amacı: |
Temel etik kuralların, temel tıp ve araştırma alanında etik değerlerin, iyi hekimliğin temel unsurlarının ve hekimin etik sorumluluklarının öğretilmesidir |
Dersin İçeriği: |
Temel tıp ve araştırma etiği kavramları, iyi hekimliğin temel bileşenleri, mesleki beceri, profesyonel değerler, hekim-hasta iletişimi, hekim ve hasta hakları, hekimin etik sorumlulukları, diş hekimliğinde etik, estetik ve ekonomi, malpraktis kavramı ve kapsamı, Tıbbi Deontoloji Tüzüğü, muayenehane hekimliğinde temel unsurlar, etik kurullar, sahte diş hekimliği ile ilgili yaptırımlar, örnek etik vakalar. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
1.Temel tıp ve araştırma etiğinde genel kavramlar, klinik araştırma kuralları 1.2.Hayvan deneyleri ile ilgili kurallar |
Ethical Questions in Dentistry, Quintessence, 1993 |
2) |
1. İyi klinik uygulamalar kılavuzunun temel maddeleri 2.2.İyi laboratuar uygulamalar kılavuzu temel maddeleri |
Ethical Questions in Dentistry, Quintessence, 1993 |
3) |
1.İyi hekimliğin temel bileşenleri 3.2.Kanıta dayalı tıp 3.3.Mesleki beceri, etik ve profesyonel değerler 3.4.İletişim becerileri |
Ethical Questions in Dentistry, Quintessence, 1993 |
4) |
5.Hekim hasta iletişimi 3.6.Eser Sözleşmesi |
Ethical Questions in Dentistry, Quintessence, 1993 |
5) |
3.7.Hekimin etik sorumlulukları 3.8.Hekim hakları |
Ethical Questions in Dentistry, Quintessence, 1993 |
6) |
3.9.Hekimin tedavi etme yükümlülüğü bağlamında HIV ve AIDS |
Ethical Questions in Dentistry, Quintessence, 1993 |
7) |
4.1. İnsan haklarının kapsamı ve hasta hakları 4.2.Hasta haklarına ait örneklerin tartışılması |
Ethical Questions in Dentistry, Quintessence, 1993 |
8) |
Ara Sınav |
yok |
9) |
5.1.Diş hekimliğinde etik ve estetik 5.2.Etik ve ekonomi |
Ethical Questions in Dentistry, Quintessence, 1993 |
10) |
5.3.Malpraktis |
Ethical Questions in Dentistry, Quintessence, 1993 |
11) |
5.4.Aydınlatılmış onam 5.5.Yasal önemi |
Ethical Questions in Dentistry, Quintessence, 1993 |
12) |
5.6.Tıbbi Deontoloji Tüzüğü |
Ethical Questions in Dentistry, Quintessence, 1993 |
13) |
5.7.Etik Kurullar |
Ethical Questions in Dentistry, Quintessence, 1993 |
14) |
6.1.Muayenehane hekimliğinde önemli unsurlar 6.2.Sahte diş hekimliği ile ilgili yaptırımlar |
Ethical Questions in Dentistry, Quintessence, 1993 |
15) |
7.1.Literatüre geçmiş örnek vakaların tartışılması |
Ethical Questions in Dentistry, Quintessence, 1993 |
16) |
Genel Sınav |
yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|
2) |
Mezunlar ağız ve diş sağlığı ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. |
|
3) |
Mezunlar ağız ve diş sağlığı ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
|
4) |
Mezunlar ağız ve diş sağlığı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
|
5) |
Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. |
|
6) |
Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. |
|
7) |
Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. |
|
8) |
Mezunlar ağız diş sağlığı uygulamaları bilgilerine sahiptir, diş hekimi ile eş güdümlü uygulamalar yapar. Çalıştığı klinik ortamda sterilizasyon ve dezenfeksiyon esaslarına uygun davranır. |
|
9) |
Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. |
|
10) |
Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir. |
|
11) |
Mezunlar bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile tartışabilir. |
|
12) |
Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir. |
|
13) |
Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. |
|
14) |
Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir. |
|