ELEKTRİK - ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE)
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 52

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 5010121004
Ders İsmi: Türk Dili II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
2 0 0 2 2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar:
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Melek GÜNDOĞDU
Dersi Veren(ler):














Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere, Türk dilinin kuralları, yazım ve anlatım özellikleri ile ilgili genel ve temel bilgiler vermek, yazılı kaynaklarını tanıtmak ve onları kullanabilme becerisini kazandırmak.
Dersin İçeriği: Türk Dili dersinde öğrenciler, dil ve iletişimin ilişkisi ve dilin kültüre etkileri konusunda öğrencilere bilgilendirilir; Türkçenin dilbilgisi, anlatım bozuklukları, Yazım (İmlâ) Noktalama gibi konular hakkında bilgiler verilir; öğrencilere genel dil kültürü kazandırılır. Türk yazı dilinin tarihi evreleri, Türk alfabeleri, Türkçenin fonetik ve morfolojik özellikleri ile ilgili bilgiler verilir. Dili doğru kullanmak, Türkçeyi ve Türk edebiyatını tanıma konularında temel eğitim verilir. Temel okuma ve yazma becerileri kazandırılırken metin türleri hakkında bilgi verilip örnek metinler incelenir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Dil kavram ve terimlerini tanıma,
2) Türkçeyi doğru kullanabilme yetisi kazandırma,
3) Anlatım bozukluklarını tespit edebilme, Anlatım bozukluğunun türünü tespit edebilme, Anlatım bozukluklarını düzeltebilme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Türk dili ve edebiyatı ilgili yayınları okuma alışkanlığını kazandırma,
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Dil ve iletişim, dil ve kültür arasındaki etkiyi anlayabilme,
2) Türkçe yazılı ve sözlü anlatım türleri hakkında bilgi edinme,
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Türk dilinin tarihî eserlerini ve yazarlarını tanıma,
2) Türk edebiyatını ve belli başlı edebi türlerini tanıma.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Türkçenin hece yapısı. Yapısı bakımından kelimeler. İsim ve fiil kökleri.
2) Türkçenin ekleri yapım ve çekim ekleri. Yazım (İmlâ) Noktalama
3) Anlamları ve görevleri bakımından kelimeler.
4) Cümle ve cümlenin öğeleri. Yüklem, özne, nesne, dolaylı tümleç, zarf
5) 1. Kısa sınav
6) Paragraf oluşturma ve düşünceyi geliştirme yolları.
7) Anlatım bozuklukları.
8) Ara sınav
9) Okuma anlama ve yazılı anlatım. Yazılı anlatım türleri: Edebi metinler ve bilgilendirici metinler.
10) 2. Kısa sınav
11) Anlatım bozuklukları: Yapısal anlatım bozuklukları. Yazılı anlatım.
12) Yazılı anlatım türleri: Edebi metinler-Gerçek yaşamdan söz eden iletişime yönelik türler Bilgilendirici metinler. Resmî yazışmalar.
13) Sözlü anlatım. Sözlü anlatım türleri: Hazırlıklı konuşmalar ve hazırlıksız konuşmalar. Konuşma bozuklukları ve diksiyon.
14) Akademik yazma ve akademik yazının özellikleri.
15) Bilimsel araştırma yöntemi ve bilimsel metinler.
16) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders, öğretim görevlisi tarafından uzaktan eğitim metotlarıyla anlatılır. Her hafta işlenecek konu ile ilgili gerekli materyaller sisteme yüklenerek öğrencilerin ulaşması ve istifade etmesi sağlanır.
Diğer Kaynaklar: 1. Türk Dil Bilgisi, Muharrem Ergin.
2. Türk Dili, İsmail Acar.
3. Kültür ve Dil, Mehmet Kaplan.
4. Her Yönüyle Dil, Doğan Aksan.
5. Türk Dili Tarihi, Ali Akar.
6. Türk Dili 1-AUZEF http://auzefkitap.istanbul.edu.tr/kitap/kok/turkdili1.pdf
7. Türk Dili 2-AUZEF http://auzefkitap.istanbul.edu.tr/kitap/kok/turkdili2.pdf
8. Türk Dili 1- ATA https://atauzem.atauni.edu.tr/assets/ozdIcerik/turkdilii.pdf

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

5

8

4

7

6

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi
2) Karmaşık Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
4) Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
5) Karmaşık Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi
7) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatı uygulamaları hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
11) Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi
2) Karmaşık Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
4) Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
5) Karmaşık Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi
7) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatı uygulamaları hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
11) Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Okuma
Soru cevap/ Tartışma
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Küçük Sınavlar 2 60 120
Ara Sınavlar 1 30 30
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 208