ANESTEZİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
ÖNLİSANS DERECESİ | 2 | 120 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 72 |
Ders Kodu: | 2000111003 | ||||||||||
Ders İsmi: | Fizyoloji | ||||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Duygu DENİZ | ||||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı insan vücudunun normal işleyiş mekanizmalarına dair temel bilgilerin öğrenilmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Homeostasis ve hücre membran bilgisi; uyarılabilen dokular bilgisi; kanın fizyolojik önemi ve özellikler; kalp ve damarların işlevleri ile fizyolojik özellikleri; akciğerin solunumdaki fonksiyonu ve solunum gazlarının kanda taşınması; sinir sistemi işlevleri ve duyu organları fizyolojisi; sindirim sistemi işlevleri; endokrin organların hormonları ve fonksiyonları; böbrekler ve boşaltım işlevi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Homeostasis kavramı ve Hücre Membranı | Yüksekokullar için fizyoloji. Sorumlu dan.kur. Nevzat Kahveci...[et.al] ; ed. : Berrak Ç. Yeğen, 2014, Yüce Yayınları |
2) | Uyarılabilme yeteneği olan dokular | Yüksekokullar için fizyoloji. Sorumlu dan.kur. Nevzat Kahveci...[et.al] ; ed. : Berrak Ç. Yeğen, 2014, Yüce Yayınları |
3) | Kan Fizyolojisi | Yüksekokullar için fizyoloji. Sorumlu dan.kur. Nevzat Kahveci...[et.al] ; ed. : Berrak Ç. Yeğen, 2014, Yüce Yayınları |
4) | Dolaşım Sistemi Fizyolojisi-I | Yüksekokullar için fizyoloji. Sorumlu dan.kur. Nevzat Kahveci...[et.al] ; ed. : Berrak Ç. Yeğen, 2014, Yüce Yayınları |
5) | Dolaşım Sistemi Fizyolojisi-II | Yüksekokullar için fizyoloji. Sorumlu dan.kur. Nevzat Kahveci...[et.al] ; ed. : Berrak Ç. Yeğen, 2014, Yüce Yayınları |
6) | Solunum Fizyolojisi | Yüksekokullar için fizyoloji. Sorumlu dan.kur. Nevzat Kahveci...[et.al] ; ed. : Berrak Ç. Yeğen, 2014, Yüce Yayınları |
7) | Sinir Sistemi Fizyolojisi-I | Yüksekokullar için fizyoloji. Sorumlu dan.kur. Nevzat Kahveci...[et.al] ; ed. : Berrak Ç. Yeğen, 2014, Yüce Yayınları |
8) | Ara Sınavlar | |
9) | Sinir Sistemi Fizyolojisi-II | Yüksekokullar için fizyoloji. Sorumlu dan.kur. Nevzat Kahveci...[et.al] ; ed. : Berrak Ç. Yeğen, 2014, Yüce Yayınları |
10) | Duyu Organları Fizyolojisi | Yüksekokullar için fizyoloji. Sorumlu dan.kur. Nevzat Kahveci...[et.al] ; ed. : Berrak Ç. Yeğen, 2014, Yüce Yayınları |
11) | Sindirim Sistemi Fizyolojisi-I | Yüksekokullar için fizyoloji. Sorumlu dan.kur. Nevzat Kahveci...[et.al] ; ed. : Berrak Ç. Yeğen, 2014, Yüce Yayınları |
12) | Sindirim Sistemi Fizyolojisi-II | Yüksekokullar için fizyoloji. Sorumlu dan.kur. Nevzat Kahveci...[et.al] ; ed. : Berrak Ç. Yeğen, 2014, Yüce Yayınları |
13) | Endokrin Sistem Fizyolojisi | Yüksekokullar için fizyoloji. Sorumlu dan.kur. Nevzat Kahveci...[et.al] ; ed. : Berrak Ç. Yeğen, 2014, Yüce Yayınları |
14) | Boşaltım Fizyolojisi | Yüksekokullar için fizyoloji. Sorumlu dan.kur. Nevzat Kahveci...[et.al] ; ed. : Berrak Ç. Yeğen, 2014, Yüce Yayınları |
15) | Genel Tekrar | |
16) | Final Sınavları |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları dersin öğretim elemanı tarafından verilecektir. / Course notes are given by lecturer. |
Diğer Kaynaklar: | Yüksekokullar için fizyoloji. Sorumlu dan.kur. Nevzat Kahveci...[et.al] ; ed. : Berrak Ç. Yeğen, 2014, Yüce Yayınları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Mezunlar anestezi ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |||||||||||||
2) Mezunlar anestezi uygulamaları ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. | |||||||||||||
3) Mezunlar anestezi ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |||||||||||||
4) Mezunlar anestezi uygulamaları ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | |||||||||||||
5) Mezunlar anestezi ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | |||||||||||||
6) Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. | |||||||||||||
7) Mezunlar anestezi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | |||||||||||||
8) Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | |||||||||||||
9) Mezunlar anestezi uygulaması öncesi ve sonrası değerlendirme, uygulama öncesi malzeme ve ilaç hazırlığı ile monitorizasyonu gerçekleştirme işlemlerini yapar. | |||||||||||||
10) Mezunlar anestezi uygulaması sırasında hastanın takibini yapar. | |||||||||||||
11) Mezunlar insan organizmasını oluşturan organ ve sistemlerin temel işleyiş mekanizmalarını ve anestezide kullanılan ilaçların bu sistemlere etkilerini ve yan etkilerini bilir. | |||||||||||||
12) Mezunlar cerrahi girişim sonunda hastanın havayolu değerlendirmesini yapabilme ve tüm süreçlerde hasta güvenliğini sağlar. | |||||||||||||
13) Mezunlar, Anestezi Teknikeri olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. | |||||||||||||
14) Mezunlar anestezi teknikerinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olup yeterli mesleki bilgi ve beceriye sahip, hasta güvenliğini ve haklarını ön planda tutarak, etkin iletişim ile birlikte aktif ekip çalışması gerçekleştirebilen, mesleki bilgi düzeyini sürekli öğrenmeyi ve geliştirmeyi hedefleyen niteliklere sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mezunlar anestezi ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 5 |
2) | Mezunlar anestezi uygulamaları ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. | |
3) | Mezunlar anestezi ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 3 |
4) | Mezunlar anestezi uygulamaları ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | 2 |
5) | Mezunlar anestezi ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | |
6) | Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. | |
7) | Mezunlar anestezi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | |
8) | Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | |
9) | Mezunlar anestezi uygulaması öncesi ve sonrası değerlendirme, uygulama öncesi malzeme ve ilaç hazırlığı ile monitorizasyonu gerçekleştirme işlemlerini yapar. | |
10) | Mezunlar anestezi uygulaması sırasında hastanın takibini yapar. | |
11) | Mezunlar insan organizmasını oluşturan organ ve sistemlerin temel işleyiş mekanizmalarını ve anestezide kullanılan ilaçların bu sistemlere etkilerini ve yan etkilerini bilir. | 5 |
12) | Mezunlar cerrahi girişim sonunda hastanın havayolu değerlendirmesini yapabilme ve tüm süreçlerde hasta güvenliğini sağlar. | |
13) | Mezunlar, Anestezi Teknikeri olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. | |
14) | Mezunlar anestezi teknikerinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olup yeterli mesleki bilgi ve beceriye sahip, hasta güvenliğini ve haklarını ön planda tutarak, etkin iletişim ile birlikte aktif ekip çalışması gerçekleştirebilen, mesleki bilgi düzeyini sürekli öğrenmeyi ve geliştirmeyi hedefleyen niteliklere sahiptir. |
Anlatım | |
Ders | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 88 |