BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
ÖNLİSANS DERECESİ | 2 | 120 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 48,52 |
Ders Kodu: | 2021221012 | ||||||||||
Ders İsmi: | Sistem Analizi ve Tasarımı | ||||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | Yok | ||||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Ayşenur ÖZTÜRK | ||||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, bir sistemin temel unsurlarını, problem çözme tekniklerini, bir sistemin nasıl analiz edilmesi gerektiğini, veri ve bilgi yapısının veri akış şeması kullanılarak nasıl ifade edilmesi gerektiğini açıklamaktır. |
Dersin İçeriği: | Sistemler kavramı ve sistemlerin unsurları. Problem çözümü ilkeleri. Sistem analizi ve planlarında kullanılan araçlar ve yöntemler. Sistem analizinin gerçekleştirilmesi. Veri akış şemaları ile sistemlerin tanımlanması. Veri ve bilgi yapısının veri akış seması kullanılarak tanımlanması. Bilgisayar çıktılarının, girdilerinin, dosyalarının planlanması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sistem Analizi ve Tasarımına Giriş | Sistem Analizi ve Tasarımı, Berk Ayvaz, Oğuz Borat, Nobel Akademik Yayıncılık, ISBN 978-625-417-545-9, 2022, 1. Baskı |
2) | Sistem Analizi ve Tasarımı Temel Kavramlar | Sistem Analizi ve Tasarımı, Berk Ayvaz, Oğuz Borat, Nobel Akademik Yayıncılık, ISBN 978-625-417-545-9, 2022, 1. Baskı |
3) | Sistem Geliştirme Yaşam Döngüsü ve Modelleri | Sistem Analizi ve Tasarımı, Berk Ayvaz, Oğuz Borat, Nobel Akademik Yayıncılık, ISBN 978-625-417-545-9, 2022, 1. Baskı |
4) | Sistem Analizi Gereksinimleri | Sistem Analizi ve Tasarımı, Berk Ayvaz, Oğuz Borat, Nobel Akademik Yayıncılık, ISBN 978-625-417-545-9, 2022, 1. Baskı |
5) | Sistem/Gereksinim Analizi Modeli | Sistem Analizi ve Tasarımı, Berk Ayvaz, Oğuz Borat, Nobel Akademik Yayıncılık, ISBN 978-625-417-545-9, 2022, 1. Baskı |
6) | Analiz Teknikleri | Sistem Analizi ve Tasarımı, Berk Ayvaz, Oğuz Borat, Nobel Akademik Yayıncılık, ISBN 978-625-417-545-9, 2022, 1. Baskı |
7) | Sistem ve Ara yüz Tasarımı | Sistem Analizi ve Tasarımı, Berk Ayvaz, Oğuz Borat, Nobel Akademik Yayıncılık, ISBN 978-625-417-545-9, 2022, 1. Baskı |
8) | Ara Sınav | Sistem Analizi ve Tasarımı, Berk Ayvaz, Oğuz Borat, Nobel Akademik Yayıncılık, ISBN 978-625-417-545-9, 2022, 1. Baskı |
9) | Sistem Analiz ve Tasarım Dokümantasyonu | Sistem Analizi ve Tasarımı, Berk Ayvaz, Oğuz Borat, Nobel Akademik Yayıncılık, ISBN 978-625-417-545-9, 2022, 1. Baskı |
10) | Çevik Analiz | Sistem Analizi ve Tasarımı, Berk Ayvaz, Oğuz Borat, Nobel Akademik Yayıncılık, ISBN 978-625-417-545-9, 2022, 1. Baskı |
11) | Sistem Gerçekleştirme | Sistem Analizi ve Tasarımı, Berk Ayvaz, Oğuz Borat, Nobel Akademik Yayıncılık, ISBN 978-625-417-545-9, 2022, 1. Baskı |
12) | Yazılımda Kalite ve Test Teknikleri | Sistem Analizi ve Tasarımı, Berk Ayvaz, Oğuz Borat, Nobel Akademik Yayıncılık, ISBN 978-625-417-545-9, 2022, 1. Baskı |
13) | İşletmelerde Bilgi Sistemi Uygulamaları | Sistem Analizi ve Tasarımı, Berk Ayvaz, Oğuz Borat, Nobel Akademik Yayıncılık, ISBN 978-625-417-545-9, 2022, 1. Baskı |
14) | Proje Sunumları | Sistem Analizi ve Tasarımı, Berk Ayvaz, Oğuz Borat, Nobel Akademik Yayıncılık, ISBN 978-625-417-545-9, 2022, 1. Baskı |
15) | Proje Sunumları | Sistem Analizi ve Tasarımı, Berk Ayvaz, Oğuz Borat, Nobel Akademik Yayıncılık, ISBN 978-625-417-545-9, 2022, 1. Baskı |
Ders Notları / Kitaplar: | Sistem Analizi ve Tasarımı, Berk Ayvaz, Oğuz Borat, Nobel Akademik Yayıncılık, ISBN 978-625-417-545-9, 2022, 1. Baskı |
Diğer Kaynaklar: | Sistem Analizi ve Tasarımı, Berk Ayvaz, Oğuz Borat, Nobel Akademik Yayıncılık, ISBN 978-625-417-545-9, 2022, 1. Baskı Sistem Analizi ve Tasarımı, Nafiz Ünlü, Abaküs Kitap, ISBN 978-6059129497, 1.Baskı Bilgisayar ve Yazılım Mühendisliğinde Sistem Analizi ve Tasarımı, Gökhan Silahtaroğlu, ISBN 9786054220106, 2014, 1. Baskı |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Matematik, fen bilimleri ve hesaplama alanlarındaki bilgi birikimini yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama ile ilgili problemlerinin çözümüne uygulama becerisine sahip olmak. | ||||||
2) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama alanına özgü sorunları analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak. | ||||||
3) Belirlenen gereksinimleri karşılayacak yazılım sistemini, sistem parçasını, işlemi veya programı tasarlama, geliştirme ve değerlendirme becerisine sahip olmak. | ||||||
4) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama uygulamaları için modern teknik ve programlama araçlarını kullanma becerisine sahip olmak. | ||||||
5) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama disiplini ve disiplinler arası takımlarda veya bireysel olarak etkin biçimde çalışabilmek için gerekli iş yeteneklerini ortaya koyabilme becerisine sahip olmak. | ||||||
6) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlarının analiz, tasarım, uygulama, doğrulama, geçerleme ve bakım süreçlerini uygulayarak geliştirilmesindeki yaklaşımları uygulama becerisine sahip olmak. | ||||||
7) Yazılım ve bilgisayar programlama alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve hesaplama alanlarındaki bilgi birikimini yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama ile ilgili problemlerinin çözümüne uygulama becerisine sahip olmak. | 3 |
2) | Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama alanına özgü sorunları analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak. | 4 |
3) | Belirlenen gereksinimleri karşılayacak yazılım sistemini, sistem parçasını, işlemi veya programı tasarlama, geliştirme ve değerlendirme becerisine sahip olmak. | 4 |
4) | Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama uygulamaları için modern teknik ve programlama araçlarını kullanma becerisine sahip olmak. | 3 |
5) | Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama disiplini ve disiplinler arası takımlarda veya bireysel olarak etkin biçimde çalışabilmek için gerekli iş yeteneklerini ortaya koyabilme becerisine sahip olmak. | 3 |
6) | Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlarının analiz, tasarım, uygulama, doğrulama, geçerleme ve bakım süreçlerini uygulayarak geliştirilmesindeki yaklaşımları uygulama becerisine sahip olmak. | 3 |
7) | Yazılım ve bilgisayar programlama alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak. | 4 |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Proje Hazırlama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Grup Projesi | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 3 | 45 |
Sunum / Seminer | 1 | 20 | 20 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 170 |