PSİKOLOJİ (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1312002091
Ders İsmi: Bilişsel Psikolojide Güncel Konular
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Department Elective
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Telat Gül ŞENDİL
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere bilişsel psikolojinin çağdaş araştırma ve uygulama alanlarına dair güncel konuları aktararak, öğrencilerin bilişsel süreçleri anlama ve analiz etme yeteneklerini geliştirmektir.
Dersin İçeriği: Bilinçaltı süreçlerin bilişsel psikoloji açısından değerlendirilmesi
Duyguların bilişsel süreçler üzerindeki etkisi
Bilişsel psikolojide yapay zeka ve makine öğrenmesi
Bilişsel psikolojide nörogörüntüleme tekniklerinin kullanımı ve sonuçları
Bilişsel gelişimdeki güncel araştırmalar ve teoriler
Bilişsel psikolojinin klinik uygulamaları ve terapi yöntemleri
Dikkat, hafıza ve öğrenme üzerine güncel araştırmalar
Bilişsel bozukluklar ve tedavi yöntemleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bilişsel psikolojinin temel kavramlarını ve teorilerini anlayabileceklerdir.
2) Güncel bilişsel psikoloji araştırmalarını eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebileceklerdir.
3) Bilişsel süreçleri ve mekanizmaları analiz edip yorumlayabileceklerdir.
4) Bilişsel psikolojinin pratik uygulama alanlarına dair bilgi sahibi olacaklardır.
5) Bilişsel bozukluklar ve tedavi yöntemleri hakkında temel bilgi edineceklerdir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilinçaltı Süreçlerin Bilişsel Psikolojide Değerlendirilmesi Anderson, J. R. (2014). Cognitive Psychology and Its Implications. Eysenck, M. W., & Keane, M. T. (2015). Cognitive Psychology: A Student's Handbook. Gazzaniga, M. S., Ivry, R. B., & Mangun, G. R. (2018). Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind. Goldstein, E. B. (2019). Cognitive Psychology: Connecting Mind, Research, and Everyday Experience. Kahneman, D. (2011). Thinking, Fast and Slow. Sternberg, R. J., & Sternberg, K. (2018). Cognitive Psychology.
2) Duyguların Bilişsel Süreçler Üzerindeki Etkisi Anderson, J. R. (2014). Cognitive Psychology and Its Implications. Eysenck, M. W., & Keane, M. T. (2015). Cognitive Psychology: A Student's Handbook. Gazzaniga, M. S., Ivry, R. B., & Mangun, G. R. (2018). Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind. Goldstein, E. B. (2019). Cognitive Psychology: Connecting Mind, Research, and Everyday Experience. Kahneman, D. (2011). Thinking, Fast and Slow. Sternberg, R. J., & Sternberg, K. (2018). Cognitive Psychology.
3) Yapay Zeka ve Makine Öğrenmesi: Bilişsel Psikolojideki Yansımaları Anderson, J. R. (2014). Cognitive Psychology and Its Implications. Eysenck, M. W., & Keane, M. T. (2015). Cognitive Psychology: A Student's Handbook. Gazzaniga, M. S., Ivry, R. B., & Mangun, G. R. (2018). Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind. Goldstein, E. B. (2019). Cognitive Psychology: Connecting Mind, Research, and Everyday Experience. Kahneman, D. (2011). Thinking, Fast and Slow. Sternberg, R. J., & Sternberg, K. (2018). Cognitive Psychology.
4) Nörogörüntüleme Tekniklerinin Kullanımı ve Sonuçları Anderson, J. R. (2014). Cognitive Psychology and Its Implications. Eysenck, M. W., & Keane, M. T. (2015). Cognitive Psychology: A Student's Handbook. Gazzaniga, M. S., Ivry, R. B., & Mangun, G. R. (2018). Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind. Goldstein, E. B. (2019). Cognitive Psychology: Connecting Mind, Research, and Everyday Experience. Kahneman, D. (2011). Thinking, Fast and Slow. Sternberg, R. J., & Sternberg, K. (2018). Cognitive Psychology.
5) Bilişsel Gelişimdeki Güncel Araştırmalar ve Teoriler Anderson, J. R. (2014). Cognitive Psychology and Its Implications. Eysenck, M. W., & Keane, M. T. (2015). Cognitive Psychology: A Student's Handbook. Gazzaniga, M. S., Ivry, R. B., & Mangun, G. R. (2018). Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind. Goldstein, E. B. (2019). Cognitive Psychology: Connecting Mind, Research, and Everyday Experience. Kahneman, D. (2011). Thinking, Fast and Slow. Sternberg, R. J., & Sternberg, K. (2018). Cognitive Psychology.
6) Bilişsel Psikolojinin Klinik Uygulamaları ve Terapi Yöntemleri Anderson, J. R. (2014). Cognitive Psychology and Its Implications. Eysenck, M. W., & Keane, M. T. (2015). Cognitive Psychology: A Student's Handbook. Gazzaniga, M. S., Ivry, R. B., & Mangun, G. R. (2018). Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind. Goldstein, E. B. (2019). Cognitive Psychology: Connecting Mind, Research, and Everyday Experience. Kahneman, D. (2011). Thinking, Fast and Slow. Sternberg, R. J., & Sternberg, K. (2018). Cognitive Psychology.
7) Dikkat ve Hafıza Üzerine Güncel Araştırmalar Anderson, J. R. (2014). Cognitive Psychology and Its Implications. Eysenck, M. W., & Keane, M. T. (2015). Cognitive Psychology: A Student's Handbook. Gazzaniga, M. S., Ivry, R. B., & Mangun, G. R. (2018). Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind. Goldstein, E. B. (2019). Cognitive Psychology: Connecting Mind, Research, and Everyday Experience. Kahneman, D. (2011). Thinking, Fast and Slow. Sternberg, R. J., & Sternberg, K. (2018). Cognitive Psychology.
8) Öğrenme ve Bellek Süreçlerindeki Güncel Yaklaşımlar Anderson, J. R. (2014). Cognitive Psychology and Its Implications. Eysenck, M. W., & Keane, M. T. (2015). Cognitive Psychology: A Student's Handbook. Gazzaniga, M. S., Ivry, R. B., & Mangun, G. R. (2018). Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind. Goldstein, E. B. (2019). Cognitive Psychology: Connecting Mind, Research, and Everyday Experience. Kahneman, D. (2011). Thinking, Fast and Slow. Sternberg, R. J., & Sternberg, K. (2018). Cognitive Psychology.
9) Dil ve Bilişsel İşleme: Güncel Perspektifler Anderson, J. R. (2014). Cognitive Psychology and Its Implications. Eysenck, M. W., & Keane, M. T. (2015). Cognitive Psychology: A Student's Handbook. Gazzaniga, M. S., Ivry, R. B., & Mangun, G. R. (2018). Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind. Goldstein, E. B. (2019). Cognitive Psychology: Connecting Mind, Research, and Everyday Experience. Kahneman, D. (2011). Thinking, Fast and Slow. Sternberg, R. J., & Sternberg, K. (2018). Cognitive Psychology.
10) Bilişsel Bozukluklar: Tanımlar ve Sınıflandırmalar Anderson, J. R. (2014). Cognitive Psychology and Its Implications. Eysenck, M. W., & Keane, M. T. (2015). Cognitive Psychology: A Student's Handbook. Gazzaniga, M. S., Ivry, R. B., & Mangun, G. R. (2018). Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind. Goldstein, E. B. (2019). Cognitive Psychology: Connecting Mind, Research, and Everyday Experience. Kahneman, D. (2011). Thinking, Fast and Slow. Sternberg, R. J., & Sternberg, K. (2018). Cognitive Psychology.
11) Bilişsel Bozukluklarda Nöropsikolojik Değerlendirme Anderson, J. R. (2014). Cognitive Psychology and Its Implications. Eysenck, M. W., & Keane, M. T. (2015). Cognitive Psychology: A Student's Handbook. Gazzaniga, M. S., Ivry, R. B., & Mangun, G. R. (2018). Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind. Goldstein, E. B. (2019). Cognitive Psychology: Connecting Mind, Research, and Everyday Experience. Kahneman, D. (2011). Thinking, Fast and Slow. Sternberg, R. J., & Sternberg, K. (2018). Cognitive Psychology.
12) Bilişsel Terapötik Yaklaşımlar: Bilişsel Davranışçı Terapi ve Mindfulness Anderson, J. R. (2014). Cognitive Psychology and Its Implications. Eysenck, M. W., & Keane, M. T. (2015). Cognitive Psychology: A Student's Handbook. Gazzaniga, M. S., Ivry, R. B., & Mangun, G. R. (2018). Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind. Goldstein, E. B. (2019). Cognitive Psychology: Connecting Mind, Research, and Everyday Experience. Kahneman, D. (2011). Thinking, Fast and Slow. Sternberg, R. J., & Sternberg, K. (2018). Cognitive Psychology.
13) Bilişsel Rehberlik ve Danışmanlık Anderson, J. R. (2014). Cognitive Psychology and Its Implications. Eysenck, M. W., & Keane, M. T. (2015). Cognitive Psychology: A Student's Handbook. Gazzaniga, M. S., Ivry, R. B., & Mangun, G. R. (2018). Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind. Goldstein, E. B. (2019). Cognitive Psychology: Connecting Mind, Research, and Everyday Experience. Kahneman, D. (2011). Thinking, Fast and Slow. Sternberg, R. J., & Sternberg, K. (2018). Cognitive Psychology.
14) Problem Çözme ve Karar Verme Süreçleri: Bilişsel Yaklaşımlar Anderson, J. R. (2014). Cognitive Psychology and Its Implications. Eysenck, M. W., & Keane, M. T. (2015). Cognitive Psychology: A Student's Handbook. Gazzaniga, M. S., Ivry, R. B., & Mangun, G. R. (2018). Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind. Goldstein, E. B. (2019). Cognitive Psychology: Connecting Mind, Research, and Everyday Experience. Kahneman, D. (2011). Thinking, Fast and Slow. Sternberg, R. J., & Sternberg, K. (2018). Cognitive Psychology.
15) Bilişsel Psikolojide Çevre ve Davranış Etkileşimi Anderson, J. R. (2014). Cognitive Psychology and Its Implications. Eysenck, M. W., & Keane, M. T. (2015). Cognitive Psychology: A Student's Handbook. Gazzaniga, M. S., Ivry, R. B., & Mangun, G. R. (2018). Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind. Goldstein, E. B. (2019). Cognitive Psychology: Connecting Mind, Research, and Everyday Experience. Kahneman, D. (2011). Thinking, Fast and Slow. Sternberg, R. J., & Sternberg, K. (2018). Cognitive Psychology.
16) Bilişsel Psikolojide Gelecek Trendler ve Araştırma Yönelimleri Anderson, J. R. (2014). Cognitive Psychology and Its Implications. Eysenck, M. W., & Keane, M. T. (2015). Cognitive Psychology: A Student's Handbook. Gazzaniga, M. S., Ivry, R. B., & Mangun, G. R. (2018). Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind. Goldstein, E. B. (2019). Cognitive Psychology: Connecting Mind, Research, and Everyday Experience. Kahneman, D. (2011). Thinking, Fast and Slow. Sternberg, R. J., & Sternberg, K. (2018). Cognitive Psychology.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Anderson, J. R. (2014). Cognitive Psychology and Its Implications.
Eysenck, M. W., & Keane, M. T. (2015). Cognitive Psychology: A Student's Handbook.
Gazzaniga, M. S., Ivry, R. B., & Mangun, G. R. (2018). Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind.
Goldstein, E. B. (2019). Cognitive Psychology: Connecting Mind, Research, and Everyday Experience.
Kahneman, D. (2011). Thinking, Fast and Slow.
Sternberg, R. J., & Sternberg, K. (2018). Cognitive Psychology.
Diğer Kaynaklar: Anderson, J. R. (2014). Cognitive Psychology and Its Implications.
Eysenck, M. W., & Keane, M. T. (2015). Cognitive Psychology: A Student's Handbook.
Gazzaniga, M. S., Ivry, R. B., & Mangun, G. R. (2018). Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind.
Goldstein, E. B. (2019). Cognitive Psychology: Connecting Mind, Research, and Everyday Experience.
Kahneman, D. (2011). Thinking, Fast and Slow.
Sternberg, R. J., & Sternberg, K. (2018). Cognitive Psychology.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Quiz 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 5 75
Küçük Sınavlar 1 4 4
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 8 8
Toplam İş Yükü 136