Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Biyomoleküller ve fonksiyonel gruplar |
Ders için hazırlanmış PPT
Murray, K., Rodwell, V., Bender, D., Botham, K. M., Weil, P. A., & Kennelly, P. J. (2009). Harper's illustrated biochemistry. 28. Citeseer, New York, United States. |
2) |
Su ve tampon sistemler |
Ders için hazırlanmış PPT
Murray, K., Rodwell, V., Bender, D., Botham, K. M., Weil, P. A., & Kennelly, P. J. (2009). Harper's illustrated biochemistry. 28. Citeseer, New York, United States. |
3) |
Makromoleküllerin yapıları |
Ders için hazırlanmış PPT
Murray, K., Rodwell, V., Bender, D., Botham, K. M., Weil, P. A., & Kennelly, P. J. (2009). Harper's illustrated biochemistry. 28. Citeseer, New York, United States. |
4) |
Vitaminler, Mineraller |
Ders için hazırlanmış PPT
Murray, K., Rodwell, V., Bender, D., Botham, K. M., Weil, P. A., & Kennelly, P. J. (2009). Harper's illustrated biochemistry. 28. Citeseer, New York, United States. |
5) |
Enzimler |
Ders için hazırlanmış PPT
Murray, K., Rodwell, V., Bender, D., Botham, K. M., Weil, P. A., & Kennelly, P. J. (2009). Harper's illustrated biochemistry. 28. Citeseer, New York, United States. |
6) |
Hormonlar |
Ders için hazırlanmış PPT
Murray, K., Rodwell, V., Bender, D., Botham, K. M., Weil, P. A., & Kennelly, P. J. (2009). Harper's illustrated biochemistry. 28. Citeseer, New York, United States. |
7) |
Biyoenerjetik ve oksidatif fosforilasyon |
Ders için hazırlanmış PPT
Murray, K., Rodwell, V., Bender, D., Botham, K. M., Weil, P. A., & Kennelly, P. J. (2009). Harper's illustrated biochemistry. 28. Citeseer, New York, United States. |
8) |
Vize Haftası |
|
9) |
Makromoleküllerin sindirimi ve emilimi
Karbonhidrat metabolizması |
Ders için hazırlanmış PPT
Murray, K., Rodwell, V., Bender, D., Botham, K. M., Weil, P. A., & Kennelly, P. J. (2009). Harper's illustrated biochemistry. 28. Citeseer, New York, United States. |
10) |
Lipit Metabolizması |
Ders için hazırlanmış PPT
Murray, K., Rodwell, V., Bender, D., Botham, K. M., Weil, P. A., & Kennelly, P. J. (2009). Harper's illustrated biochemistry. 28. Citeseer, New York, United States. |
11) |
Aminoasit metabolizması |
Ders için hazırlanmış PPT
Murray, K., Rodwell, V., Bender, D., Botham, K. M., Weil, P. A., & Kennelly, P. J. (2009). Harper's illustrated biochemistry. 28. Citeseer, New York, United States. |
12) |
Metabolizmanın entegrasyonu |
Ders için hazırlanmış PPT
Murray, K., Rodwell, V., Bender, D., Botham, K. M., Weil, P. A., & Kennelly, P. J. (2009). Harper's illustrated biochemistry. 28. Citeseer, New York, United States. |
13) |
Nükleotid Metabolizması |
Ders için hazırlanmış PPT
Murray, K., Rodwell, V., Bender, D., Botham, K. M., Weil, P. A., & Kennelly, P. J. (2009). Harper's illustrated biochemistry. 28. Citeseer, New York, United States. |
14) |
DNA sentezi, RNA sentezi, protein sentezi ve Posttranslasyonel modifikasyonlar |
Ders için hazırlanmış PPT
Murray, K., Rodwell, V., Bender, D., Botham, K. M., Weil, P. A., & Kennelly, P. J. (2009). Harper's illustrated biochemistry. 28. Citeseer, New York, United States. |
15) |
Çocukluk, gebelik ve yaşlılıkta biyokimyasal değişimler ,Karaciğer, kemik, kalp ve kas biyokimyası |
Ders için hazırlanmış PPT
Murray, K., Rodwell, V., Bender, D., Botham, K. M., Weil, P. A., & Kennelly, P. J. (2009). Harper's illustrated biochemistry. 28. Citeseer, New York, United States. |
16) |
Final Haftası |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Temel sağlık alanı ve Beslenme ve Diyetetik meslek alanı konularında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini Beslenme ve Diyetetik alanında kullanabilme becerisine sahiptir. |
|
2) |
Eğitim programlarında en az iki adet alan dışı ders alır. |
|
3) |
Disipline özgü konularda deney/alan çalışması tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve raporlama becerisi kazanır. |
|
4) |
Beslenme ve Diyetetik alanındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçer ve uygular. |
|
5) |
Bir süreci, olayı, vakayı, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözer. |
|
6) |
Alan uygulamaları için gerekli olan güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
|
7) |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. |
|
8) |
Mesleki bilgi ve becerilerini kullanarak mesleki konularda ulusal ve uluslararası düzeyde Türkçe sözlü ve yazılı olarak iletişim kurar. |
|
9) |
Beslenme ve Diyetetik edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenmesini yönlendirebilir. |
|
10) |
Beslenme ve Diyetetik alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir. |
|
11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. |
|