Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Introduction |
Okasha, Samir. 2016. Philosophy of Science: A Very Short Introduction. Oxford, United Kingdom, Oxford University Press. |
2) |
What is SCIENCE? |
Okasha, Samir. 2016. Philosophy of Science: A Very Short Introduction. Oxford, United Kingdom, Oxford University Press. |
3) |
Hypothesis and Evidence |
Okasha, Samir. 2016. Philosophy of Science: A Very Short Introduction. Oxford, United Kingdom, Oxford University Press. |
4) |
Hypothetico-Deductive Method (QUIZ 1) |
Philosophy of Natural Science (Englewood Cliffs: Prentice Hall, 1966), pp. 1-32. |
5) |
Deduction and Induction |
Okasha, Samir. 2016. Philosophy of Science: A Very Short Introduction. Oxford, United Kingdom, Oxford University Press. |
6) |
Deductive and Inductive Reasoning |
Okasha, Samir. 2016. Philosophy of Science: A Very Short Introduction. Oxford, United Kingdom, Oxford University Press. |
7) |
Inductivism (QUIZ 2) |
A. F. Chalmers, “Inductivism: Science as Knowledge Derived from the Facts of Experience” |
8) |
MIDTERM EXAM |
|
9) |
Problem of Induction |
“The Problem of Induction” in What is this thing called Science?” 2nd ed. University of Queensland Press, Open University Press, 1982, pp. 1-21. |
10) |
The Problem of Demarcation and Falsificationism (QUIZ 3) |
K. Popper, “Science: Conjectures and Refutations”, in Conjectures and Refutations, Harper and Torch books, 1963, pp. 33-59. |
11) |
The Problem of Demarcation and Falsificationism |
K. Popper, “Science: Conjectures and Refutations”, in Conjectures and Refutations, Harper and Torch books, 1963, pp. 33-59. |
12) |
Scientific Revolutions (QUIZ 4) |
T. Kuhn, The Structure of Scientific Revolutions, in Philosophy of Science (eds) T. McGrew, M. Alspector-Kelly and F. Allhoff, Wiley-Blackwell, 2009. |
13) |
Scientific Revolutions |
T. Kuhn, The Structure of Scientific Revolutions, in Philosophy of Science (eds) T. McGrew, M. Alspector-Kelly and F. Allhoff, Wiley-Blackwell, 2009. |
14) |
Inference to the best explanation (QUIZ 5) |
Okasha, Samir. 2016. Philosophy of Science: A Very Short Introduction. Oxford, United Kingdom, Oxford University Press. |
15) |
FINAL EXAM |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. |
|
4) |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|