PSİKOLOJİ (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 5010003094
Ders İsmi: Bilim Felsefesi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Ortak Dersler
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Hanife BİLGİLİ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı:
Dersin İçeriği:

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Introduction Okasha, Samir. 2016. Philosophy of Science: A Very Short Introduction. Oxford, United Kingdom, Oxford University Press.
2) What is SCIENCE? Okasha, Samir. 2016. Philosophy of Science: A Very Short Introduction. Oxford, United Kingdom, Oxford University Press.
3) Hypothesis and Evidence Okasha, Samir. 2016. Philosophy of Science: A Very Short Introduction. Oxford, United Kingdom, Oxford University Press.
4) Hypothetico-Deductive Method (QUIZ 1) Philosophy of Natural Science (Englewood Cliffs: Prentice Hall, 1966), pp. 1-32.
5) Deduction and Induction Okasha, Samir. 2016. Philosophy of Science: A Very Short Introduction. Oxford, United Kingdom, Oxford University Press.
6) Deductive and Inductive Reasoning Okasha, Samir. 2016. Philosophy of Science: A Very Short Introduction. Oxford, United Kingdom, Oxford University Press.
7) Inductivism (QUIZ 2) A. F. Chalmers, “Inductivism: Science as Knowledge Derived from the Facts of Experience”
8) MIDTERM EXAM
9) Problem of Induction “The Problem of Induction” in What is this thing called Science?” 2nd ed. University of Queensland Press, Open University Press, 1982, pp. 1-21.
10) The Problem of Demarcation and Falsificationism (QUIZ 3) K. Popper, “Science: Conjectures and Refutations”, in Conjectures and Refutations, Harper and Torch books, 1963, pp. 33-59.
11) The Problem of Demarcation and Falsificationism K. Popper, “Science: Conjectures and Refutations”, in Conjectures and Refutations, Harper and Torch books, 1963, pp. 33-59.
12) Scientific Revolutions (QUIZ 4) T. Kuhn, The Structure of Scientific Revolutions, in Philosophy of Science (eds) T. McGrew, M. Alspector-Kelly and F. Allhoff, Wiley-Blackwell, 2009.
13) Scientific Revolutions T. Kuhn, The Structure of Scientific Revolutions, in Philosophy of Science (eds) T. McGrew, M. Alspector-Kelly and F. Allhoff, Wiley-Blackwell, 2009.
14) Inference to the best explanation (QUIZ 5) Okasha, Samir. 2016. Philosophy of Science: A Very Short Introduction. Oxford, United Kingdom, Oxford University Press.
15) FINAL EXAM

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 5 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100