DEPARTMENT OF NURSING | |||||
---|---|---|---|---|---|
Qualification Awarded | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
Bachelor's (First Cycle) Degree | 4 | 240 | FULL TIME |
TYÇ, TR-NQF-HE, EQF-LLL, ISCED (2011):Level 6 QF-EHEA:First Cycle TR-NQF-HE, ISCED (1997-2013): 72 |
Course Code: | 1215411005 | ||||||||||
Ders İsmi: | Education in Nursing | ||||||||||
Ders Yarıyılı: | Fall | ||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Language of instruction: | |||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | No | ||||||||||
Other Recommended Topics for the Course: | |||||||||||
Type of course: | Necessary | ||||||||||
Course Level: |
|
||||||||||
Mode of Delivery: | Face to face | ||||||||||
Course Coordinator : | Prof. Dr. İkbal ÇAVDAR | ||||||||||
Course Lecturer(s): |
|
||||||||||
Course Assistants: |
Course Objectives: | To train nurses who fulfill the educator roles and functions of nurses in line with the basic concepts, theories and principles regarding education, and who embrace lifelong education. |
Course Content: | Meeting, Creating Group Dynamics Explaining the aims and objectives of the course Basic concepts in nursing education Functions of educational institutions Educational roles and functions of the nurse Nursing education from past to present Educational Process Stages 1. Determination of Training Requirements 2. Planning of Education Establishing goals and objectives Content determination 3. Implementation of Training Adult education principles presentation skills Training methods and techniques Training methods and techniques - continued educational materials 4. Measurement and Evaluation in Education Evaluation of the Course |
The students who have succeeded in this course;
|
Week | Subject | Related Preparation |
1) | Dating Creating group dynamics Description of the aims and objectives of the course | İbrahimoğlu, Ö., Mersin, S., & Kılıç, H. S. (2019). Hemşirelik eğitim müfredatı ve öğrenme çıktıları. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, (1), 12-16.Şendir, M., Çelik, S., Dişsiz, M., Güney, R., Açıksöz, S., Kolcu, M., & Bektemür, G. (2018). Hemşirelik eğitimi ve uygulamasında yeni bir yaklaşım: Hemşirelik eğitimi ve uygulamasının bütünleşmesi. Hemşirelik Akademik Araştırma Dergisi JAREN, 4(2), 92-99. Şenyuva, E. (2016). Hemşirelik eğitimi ve kanıta dayalı uygulamalar. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 24(1), 59-65. Sağlık bilimlerinde eğitim hemşirelik ve ebelik öğrencileri ile sağlık profesyonelleri için; Editörler: Çaylan Pektekin, Semiha Akın; Yayın Tarihi: 2020. |
2) | Basic concepts in nursing education | İbrahimoğlu, Ö., Mersin, S., & Kılıç, H. S. (2019). Hemşirelik eğitim müfredatı ve öğrenme çıktıları. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, (1), 12-16.Şendir, M., Çelik, S., Dişsiz, M., Güney, R., Açıksöz, S., Kolcu, M., & Bektemür, G. (2018). Hemşirelik eğitimi ve uygulamasında yeni bir yaklaşım: Hemşirelik eğitimi ve uygulamasının bütünleşmesi. Hemşirelik Akademik Araştırma Dergisi JAREN, 4(2), 92-99. Şenyuva, E. (2016). Hemşirelik eğitimi ve kanıta dayalı uygulamalar. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 24(1), 59-65. Sağlık bilimlerinde eğitim hemşirelik ve ebelik öğrencileri ile sağlık profesyonelleri için; Editörler: Çaylan Pektekin, Semiha Akın; Yayın Tarihi: 2020 |
3) | Functions of educational institutions Educational roles and functions of the nurse | İbrahimoğlu, Ö., Mersin, S., & Kılıç, H. S. (2019). Hemşirelik eğitim müfredatı ve öğrenme çıktıları. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, (1), 12-16.Şendir, M., Çelik, S., Dişsiz, M., Güney, R., Açıksöz, S., Kolcu, M., & Bektemür, G. (2018). Hemşirelik eğitimi ve uygulamasında yeni bir yaklaşım: Hemşirelik eğitimi ve uygulamasının bütünleşmesi. Hemşirelik Akademik Araştırma Dergisi JAREN, 4(2), 92-99. Şenyuva, E. (2016). Hemşirelik eğitimi ve kanıta dayalı uygulamalar. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 24(1), 59-65. Sağlık bilimlerinde eğitim hemşirelik ve ebelik öğrencileri ile sağlık profesyonelleri için; Editörler: Çaylan Pektekin, Semiha Akın; Yayın Tarihi: 2020. |
4) | Nursing education from past to present | İbrahimoğlu, Ö., Mersin, S., & Kılıç, H. S. (2019). Hemşirelik eğitim müfredatı ve öğrenme çıktıları. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, (1), 12-16.Şendir, M., Çelik, S., Dişsiz, M., Güney, R., Açıksöz, S., Kolcu, M., & Bektemür, G. (2018). Hemşirelik eğitimi ve uygulamasında yeni bir yaklaşım: Hemşirelik eğitimi ve uygulamasının bütünleşmesi. Hemşirelik Akademik Araştırma Dergisi JAREN, 4(2), 92-99. Şenyuva, E. (2016). Hemşirelik eğitimi ve kanıta dayalı uygulamalar. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 24(1), 59-65. Sağlık bilimlerinde eğitim hemşirelik ve ebelik öğrencileri ile sağlık profesyonelleri için; Editörler: Çaylan Pektekin, Semiha Akın; Yayın Tarihi: 2020 |
5) | Educational Process Stages 1. Determination of Training Requirements | İbrahimoğlu, Ö., Mersin, S., & Kılıç, H. S. (2019). Hemşirelik eğitim müfredatı ve öğrenme çıktıları. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, (1), 12-16.Şendir, M., Çelik, S., Dişsiz, M., Güney, R., Açıksöz, S., Kolcu, M., & Bektemür, G. (2018). Hemşirelik eğitimi ve uygulamasında yeni bir yaklaşım: Hemşirelik eğitimi ve uygulamasının bütünleşmesi. Hemşirelik Akademik Araştırma Dergisi JAREN, 4(2), 92-99. Şenyuva, E. (2016). Hemşirelik eğitimi ve kanıta dayalı uygulamalar. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 24(1), 59-65. Sağlık bilimlerinde eğitim hemşirelik ve ebelik öğrencileri ile sağlık profesyonelleri için; Editörler: Çaylan Pektekin, Semiha Akın; Yayın Tarihi: 2020. |
6) | 2. Planning of Education Establishing goals and objectives | İbrahimoğlu, Ö., Mersin, S., & Kılıç, H. S. (2019). Hemşirelik eğitim müfredatı ve öğrenme çıktıları. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, (1), 12-16.Şendir, M., Çelik, S., Dişsiz, M., Güney, R., Açıksöz, S., Kolcu, M., & Bektemür, G. (2018). Hemşirelik eğitimi ve uygulamasında yeni bir yaklaşım: Hemşirelik eğitimi ve uygulamasının bütünleşmesi. Hemşirelik Akademik Araştırma Dergisi JAREN, 4(2), 92-99. Şenyuva, E. (2016). Hemşirelik eğitimi ve kanıta dayalı uygulamalar. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 24(1), 59-65. |
7) | Content determination | İbrahimoğlu, Ö., Mersin, S., & Kılıç, H. S. (2019). Hemşirelik eğitim müfredatı ve öğrenme çıktıları. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, (1), 12-16.Şendir, M., Çelik, S., Dişsiz, M., Güney, R., Açıksöz, S., Kolcu, M., & Bektemür, G. (2018). Hemşirelik eğitimi ve uygulamasında yeni bir yaklaşım: Hemşirelik eğitimi ve uygulamasının bütünleşmesi. Hemşirelik Akademik Araştırma Dergisi JAREN, 4(2), 92-99. Şenyuva, E. (2016). Hemşirelik eğitimi ve kanıta dayalı uygulamalar. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 24(1), 59-65. Sağlık bilimlerinde eğitim hemşirelik ve ebelik öğrencileri ile sağlık profesyonelleri için; Editörler: Çaylan Pektekin, Semiha Akın; Yayın Tarihi: 2020. |
8) | MIDTERM EXAM WEEK | İbrahimoğlu, Ö., Mersin, S., & Kılıç, H. S. (2019). Hemşirelik eğitim müfredatı ve öğrenme çıktıları. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, (1), 12-16.Şendir, M., Çelik, S., Dişsiz, M., Güney, R., Açıksöz, S., Kolcu, M., & Bektemür, G. (2018). Hemşirelik eğitimi ve uygulamasında yeni bir yaklaşım: Hemşirelik eğitimi ve uygulamasının bütünleşmesi. Hemşirelik Akademik Araştırma Dergisi JAREN, 4(2), 92-99. Şenyuva, E. (2016). Hemşirelik eğitimi ve kanıta dayalı uygulamalar. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 24(1), 59-65. Sağlık bilimlerinde eğitim hemşirelik ve ebelik öğrencileri ile sağlık profesyonelleri için; Editörler: Çaylan Pektekin, Semiha Akın; Yayın Tarihi: 2020. |
9) | 3. Implementation of Training Adult education principles | İbrahimoğlu, Ö., Mersin, S., & Kılıç, H. S. (2019). Hemşirelik eğitim müfredatı ve öğrenme çıktıları. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, (1), 12-16.Şendir, M., Çelik, S., Dişsiz, M., Güney, R., Açıksöz, S., Kolcu, M., & Bektemür, G. (2018). Hemşirelik eğitimi ve uygulamasında yeni bir yaklaşım: Hemşirelik eğitimi ve uygulamasının bütünleşmesi. Hemşirelik Akademik Araştırma Dergisi JAREN, 4(2), 92-99. Şenyuva, E. (2016). Hemşirelik eğitimi ve kanıta dayalı uygulamalar. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 24(1), 59-65. Sağlık bilimlerinde eğitim hemşirelik ve ebelik öğrencileri ile sağlık profesyonelleri için; Editörler: Çaylan Pektekin, Semiha Akın; Yayın Tarihi: 2020. |
10) | Presentation skills | İbrahimoğlu, Ö., Mersin, S., & Kılıç, H. S. (2019). Hemşirelik eğitim müfredatı ve öğrenme çıktıları. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, (1), 12-16.Şendir, M., Çelik, S., Dişsiz, M., Güney, R., Açıksöz, S., Kolcu, M., & Bektemür, G. (2018). Hemşirelik eğitimi ve uygulamasında yeni bir yaklaşım: Hemşirelik eğitimi ve uygulamasının bütünleşmesi. Hemşirelik Akademik Araştırma Dergisi JAREN, 4(2), 92-99. Şenyuva, E. (2016). Hemşirelik eğitimi ve kanıta dayalı uygulamalar. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 24(1), 59-65. Sağlık bilimlerinde eğitim hemşirelik ve ebelik öğrencileri ile sağlık profesyonelleri için; Editörler: Çaylan Pektekin, Semiha Akın; Yayın Tarihi: 2020 |
11) | Training methods and techniques | İbrahimoğlu, Ö., Mersin, S., & Kılıç, H. S. (2019). Hemşirelik eğitim müfredatı ve öğrenme çıktıları. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, (1), 12-16.Şendir, M., Çelik, S., Dişsiz, M., Güney, R., Açıksöz, S., Kolcu, M., & Bektemür, G. (2018). Hemşirelik eğitimi ve uygulamasında yeni bir yaklaşım: Hemşirelik eğitimi ve uygulamasının bütünleşmesi. Hemşirelik Akademik Araştırma Dergisi JAREN, 4(2), 92-99. Şenyuva, E. (2016). Hemşirelik eğitimi ve kanıta dayalı uygulamalar. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 24(1), 59-65. Sağlık bilimlerinde eğitim hemşirelik ve ebelik öğrencileri ile sağlık profesyonelleri için; Editörler: Çaylan Pektekin, Semiha Akın; Yayın Tarihi: 2020 |
12) | Training methods and techniques - continued | İbrahimoğlu, Ö., Mersin, S., & Kılıç, H. S. (2019). Hemşirelik eğitim müfredatı ve öğrenme çıktıları. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, (1), 12-16.Şendir, M., Çelik, S., Dişsiz, M., Güney, R., Açıksöz, S., Kolcu, M., & Bektemür, G. (2018). Hemşirelik eğitimi ve uygulamasında yeni bir yaklaşım: Hemşirelik eğitimi ve uygulamasının bütünleşmesi. Hemşirelik Akademik Araştırma Dergisi JAREN, 4(2), 92-99. Şenyuva, E. (2016). Hemşirelik eğitimi ve kanıta dayalı uygulamalar. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 24(1), 59-65. Sağlık bilimlerinde eğitim hemşirelik ve ebelik öğrencileri ile sağlık profesyonelleri için; Editörler: Çaylan Pektekin, Semiha Akın; Yayın Tarihi: 2020 |
13) | Educational materials | İbrahimoğlu, Ö., Mersin, S., & Kılıç, H. S. (2019). Hemşirelik eğitim müfredatı ve öğrenme çıktıları. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, (1), 12-16.Şendir, M., Çelik, S., Dişsiz, M., Güney, R., Açıksöz, S., Kolcu, M., & Bektemür, G. (2018). Hemşirelik eğitimi ve uygulamasında yeni bir yaklaşım: Hemşirelik eğitimi ve uygulamasının bütünleşmesi. Hemşirelik Akademik Araştırma Dergisi JAREN, 4(2), 92-99. Şenyuva, E. (2016). Hemşirelik eğitimi ve kanıta dayalı uygulamalar. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 24(1), 59-65. Sağlık bilimlerinde eğitim hemşirelik ve ebelik öğrencileri ile sağlık profesyonelleri için; Editörler: Çaylan Pektekin, Semiha Akın; Yayın Tarihi: 2020 |
14) | Measurement and Evaluation in Education | İbrahimoğlu, Ö., Mersin, S., & Kılıç, H. S. (2019). Hemşirelik eğitim müfredatı ve öğrenme çıktıları. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, (1), 12-16.Şendir, M., Çelik, S., Dişsiz, M., Güney, R., Açıksöz, S., Kolcu, M., & Bektemür, G. (2018). Hemşirelik eğitimi ve uygulamasında yeni bir yaklaşım: Hemşirelik eğitimi ve uygulamasının bütünleşmesi. Hemşirelik Akademik Araştırma Dergisi JAREN, 4(2), 92-99. Şenyuva, E. (2016). Hemşirelik eğitimi ve kanıta dayalı uygulamalar. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 24(1), 59-65. Sağlık bilimlerinde eğitim hemşirelik ve ebelik öğrencileri ile sağlık profesyonelleri için; Editörler: Çaylan Pektekin, Semiha Akın; Yayın Tarihi: 2020 |
15) | Evaluation of the Course | İbrahimoğlu, Ö., Mersin, S., & Kılıç, H. S. (2019). Hemşirelik eğitim müfredatı ve öğrenme çıktıları. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, (1), 12-16.Şendir, M., Çelik, S., Dişsiz, M., Güney, R., Açıksöz, S., Kolcu, M., & Bektemür, G. (2018). Hemşirelik eğitimi ve uygulamasında yeni bir yaklaşım: Hemşirelik eğitimi ve uygulamasının bütünleşmesi. Hemşirelik Akademik Araştırma Dergisi JAREN, 4(2), 92-99. Şenyuva, E. (2016). Hemşirelik eğitimi ve kanıta dayalı uygulamalar. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 24(1), 59-65. |
16) | Final exam week | İbrahimoğlu, Ö., Mersin, S., & Kılıç, H. S. (2019). Hemşirelik eğitim müfredatı ve öğrenme çıktıları. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, (1), 12-16.Şendir, M., Çelik, S., Dişsiz, M., Güney, R., Açıksöz, S., Kolcu, M., & Bektemür, G. (2018). Hemşirelik eğitimi ve uygulamasında yeni bir yaklaşım: Hemşirelik eğitimi ve uygulamasının bütünleşmesi. Hemşirelik Akademik Araştırma Dergisi JAREN, 4(2), 92-99. Şenyuva, E. (2016). Hemşirelik eğitimi ve kanıta dayalı uygulamalar. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 24(1), 59-65. |
Course Notes / Textbooks: | |
References: | • Billings, M.D., Halstead, A.J. (1998). Teaching in Nursing A Guide for Faculty, W.B. Saunders Company. • Demirel, Ö. (2020). Eğitimde Program Geliştirme; Kuramdan Uygulamaya (29).Ankara: Pegem Akademi. • DeYoung, S. (2014). Teaching Strategies for Nurse Educators. 3rd Edition. Pearson Education. • Erden, M. (2019). Eğitim Bilimlerine Giriş. 12. Baskı. Arkadaş Yayınevi, Ankara. • Ertürk, S. (2014). Eğitimde Program Geliştirme. 6. Baskı Meteksan Yayınları, Ankara. • Fidan, N., Erden, M. (1998). Eğitime Giriş. Alkım Yayınları, İstanbul, 1998. • Senemoğlu,N. (2020).Gelişim, Öğrenme ve Öğretim; Kuramdan Uygulamaya (27).Ankara: Anı Yayıncılık. • Oermann, M. (2015). Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Rolü. Ed: Arslan, S., Kuzu Kurban, N. Anı Yayıncılık, Ankara. • Sönmez, V. (2021). Eğitim Bilimine Giriş. Anı Yayıncılık 16.Baskı, Ankara. • Sönmez, V. (2019). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Anı Yayıncılık 10. Baskı, Ankara. • https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/Ulusal-cekirdek-egitimi-programlari/hemsirelik_cekirdek_egitim_programi.pdf • Yükseköğretim Kurulu.(2017).Hemşirelik Lisans Eğitimi Çalıştayı. http://www.hemed.org.tr/hemsirelik-lisans-egitimi-calistayi/ • Hemşirelikte Eğitim Süreci, Ed. H Kaya, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Hemşirelik Lisans Tamamlama Programı http://auzefkitap.istanbul.edu.tr/kitap/hemsirelik_ao/hemsirelikteegitimsureci.pdf |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
4 |
5 |
8 |
2 |
3 |
11 |
6 |
7 |
9 |
10 |
12 |
13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Outcomes | |||||||||||||
1) Have the necessary knowledge and skills to fulfil her professional roles and responsibilities. | |||||||||||||
2) Reached and used scientific and up-to-date information about nursing | |||||||||||||
3) Nursing care; It protects and improves the health of the individual, family and society, and in cases of deviation from health, it is carried out based on evidence with a holistic approach. | |||||||||||||
4) Performs nursing practices in line with ethical principles and legal regulations. | |||||||||||||
5) Uses informatics, technology and innovative approaches in nursing practices | |||||||||||||
6) Communicates effectively and works collaboratively with individual/family/community and health care team members. | |||||||||||||
7) Takes responsibility for scientific research, projects and activities related to the field of nursing. | |||||||||||||
8) Uses decision making, problem solving and critical thinking skills in nursing practies . | |||||||||||||
9) Uses at least one foreign language at a level to reach scientific knowledge about the field. | |||||||||||||
10) Continues professional and individual development by embracing lifelong learning. |
No Effect | 1 Lowest | 2 Low | 3 Average | 4 High | 5 Highest |
Program Outcomes | Level of Contribution | |
1) | Have the necessary knowledge and skills to fulfil her professional roles and responsibilities. | 4 |
2) | Reached and used scientific and up-to-date information about nursing | 3 |
3) | Nursing care; It protects and improves the health of the individual, family and society, and in cases of deviation from health, it is carried out based on evidence with a holistic approach. | 4 |
4) | Performs nursing practices in line with ethical principles and legal regulations. | 4 |
5) | Uses informatics, technology and innovative approaches in nursing practices | 2 |
6) | Communicates effectively and works collaboratively with individual/family/community and health care team members. | 3 |
7) | Takes responsibility for scientific research, projects and activities related to the field of nursing. | 5 |
8) | Uses decision making, problem solving and critical thinking skills in nursing practies . | 4 |
9) | Uses at least one foreign language at a level to reach scientific knowledge about the field. | 2 |
10) | Continues professional and individual development by embracing lifelong learning. | 3 |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Course | |
Proje Hazırlama | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Sosyal Faaliyet |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Uygulama | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Raporlama |
Semester Requirements | Number of Activities | Level of Contribution |
Project | 1 | % 30 |
Midterms | 1 | % 30 |
Semester Final Exam | 1 | % 40 |
total | % 100 | |
PERCENTAGE OF SEMESTER WORK | % 60 | |
PERCENTAGE OF FINAL WORK | % 40 | |
total | % 100 |
Activities | Number of Activities | Duration (Hours) | Workload |
Course Hours | 14 | 56 | 784 |
Project | 1 | 1 | 1 |
Midterms | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Total Workload | 787 |