İÇ MEKAN TASARIMI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
ÖNLİSANS DERECESİ | 2 | 120 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 21,48,54,58 |
Ders Kodu: | 2023121006 | ||||||||||
Ders İsmi: | Bilgisayar Destekli Tasarım I | ||||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | Öğrencilere, çizim yapmaya yönelik olarak video paylaşım sitelerinde yer alan kimi videoları izlemesi tavsiye edilmektedir. Ayrıca yapılacak tekrarların, çizim yapma hızını ve becerisini arttıracağı belirtilecektir. | ||||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Nihan KONAK | ||||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bilgisayar Destekli Tasarım I dersi kapsamında, öğrenciler bilgisayar ortamında Autodesk Autocad programında iki boyutlu çizim yapmayı öğrenecektir. Dersin amacı; programın temel komutlarından itibaren başlayarak, dönem sonunda öğrencileri iç mekan çizimi yapabilecek yetkinliğe ulaştımaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu derste Autocad Programı üzerinden; plan-kesit-görünüş iki boyutlu olarak tanıtılacaktır. Bu ders süresince öğretilecek konular arasında; temel program ayarları, çizim ve düzenleme bilgisayar komutları, katman kavramı, çizimde yazı ve boyama, blok oluşturma, ölçülendirme, ekle (insert) menüsünün kullanılması, çıktı ayarları, örnek proje çizimleri bulunmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilgisayar Destekli Tasarıma Giriş ve Program Arayüzünün Tanıtılması | • M. Ş. Demiryürek, 2019, Autocad, İnkılap Kitabevi Yayın, İstanbul. • Bilkey Autocad Ders Notlari Ve Kisayol Komutlari, 2022, https://www.bilkey.com.tr/online-kurs-kurtkoy/autocad/autocad-komutlari-ve-kisayollari-pendik.pdf, (27.09.2022). |
2) | File-Edit Menülerin Tanıtılması, Hızlı Erişim ve Standart Araç Çubuğu Kullanımı | • M. Ş. Demiryürek, 2019, Autocad, İnkılap Kitabevi Yayın, İstanbul. • Bilkey Autocad Ders Notlari Ve Kisayol Komutlari, 2022, https://www.bilkey.com.tr/online-kurs-kurtkoy/autocad/autocad-komutlari-ve-kisayollari-pendik.pdf, (27.09.2022 |
3) | Ribbon ve Toolbarların Tanıtımı, Önemli Autocad Ayarlarının Öğrenilmesi ve Çalışma Sayfası Ayarlarının Yapılması | • M. Ş. Demiryürek, 2019, Autocad, İnkılap Kitabevi Yayın, İstanbul. • Bilkey Autocad Ders Notlari Ve Kisayol Komutlari, 2022, https://www.bilkey.com.tr/online-kurs-kurtkoy/autocad/autocad-komutlari-ve-kisayollari-pendik.pdf, (27.09.2022). |
4) | Draw Menüsü Tanıtımı ve Komutlarla Alıştırmalar Yapılması | • M. Ş. Demiryürek, 2019, Autocad, İnkılap Kitabevi Yayın, İstanbul. • Bilkey Autocad Ders Notlari Ve Kisayol Komutlari, 2022, https://www.bilkey.com.tr/online-kurs-kurtkoy/autocad/autocad-komutlari-ve-kisayollari-pendik.pdf, (27.09.2022). |
5) | Durum Düğmelerinin Açıklaması, Seçim-Zoom İşlemlerinin Öğrenilmesi ve Alıştırmalar Yapılması | • M. Ş. Demiryürek, 2019, Autocad, İnkılap Kitabevi Yayın, İstanbul. • Bilkey Autocad Ders Notlari Ve Kisayol Komutlari, 2022, https://www.bilkey.com.tr/online-kurs-kurtkoy/autocad/autocad-komutlari-ve-kisayollari-pendik.pdf, (27.09.2022). |
6) | Modify Menüsü Tanıtımı ve Komutlarla Alıştırmalar | • M. Ş. Demiryürek, 2019, Autocad, İnkılap Kitabevi Yayın, İstanbul. • Bilkey Autocad Ders Notlari Ve Kisayol Komutlari, 2022, https://www.bilkey.com.tr/online-kurs-kurtkoy/autocad/autocad-komutlari-ve-kisayollari-pendik.pdf, (27.09.2022). |
7) | Çizimde Yazının Kullanımı ve Hatch-Doku-Renk Atama Çalışılmaları Yapılması | • M. Ş. Demiryürek, 2019, Autocad, İnkılap Kitabevi Yayın, İstanbul. • Bilkey Autocad Ders Notlari Ve Kisayol Komutlari, 2022, https://www.bilkey.com.tr/online-kurs-kurtkoy/autocad/autocad-komutlari-ve-kisayollari-pendik.pdf, (27.09.2022 |
8) | Ara Sınav | |
9) | Blok ve Grup Oluşturma ve Edit İşlemlerinin Öğrenilmesi | |
10) | Layer, Propeties ve Style Araç Çubuğu Kullanımı ve Alıştırmalar Yapılması | |
11) | Format ve Insert Menüleri Tanıtımı ve Örnek Çizimler Yapılması | |
12) | Dimesion Menüsünün Kullanımı ve Alıştırmalar Yapılması | |
13) | Çıktı Ayarlarının Yapılması ve Layout Kullanımı | |
13) | Çıktı Ayarlarının Yapılması ve Layout Kullanımı | |
14) | View ve Window Menüleri Özelliklerinin Açıklanması ile Express Menüsünün Tanıtımı | |
15) | Örnek Üzerinden Ölçekli Plan-Kesit-Görünüş Çizimi | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | M. Ş. Demiryürek, 2019, Autocad, İnkılap Kitabevi Yayın, İstanbul. • Bilkey Autocad Ders Notlari Ve Kisayol Komutlari, 2022, https://www.bilkey.com.tr/online-kurs-kurtkoy/autocad/autocad-komutlari-ve-kisayollari-pendik.pdf, (27.09.2022). |
Diğer Kaynaklar: | M. Ş. Demiryürek, 2019, Autocad, İnkılap Kitabevi Yayın, İstanbul. • Bilkey Autocad Ders Notlari Ve Kisayol Komutlari, 2022, https://www.bilkey.com.tr/online-kurs-kurtkoy/autocad/autocad-komutlari-ve-kisayollari-pendik.pdf, (27.09.2022). |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) İç mekan tasarımı alanındaki temel kavramlar, ilkeler ve tasarım teorileri hakkında bilgi sahibidir. Tasarım tarihi, sanat akımları ve kültürel etkiler bağlamında mekânı analiz edebilir. Malzeme bilgisi, yapı elemanları ve iç mekânda kullanılan donatı sistemleri hakkında bilgi sahibidir. İç mekan tasarımında kullanılan çağdaş dijital teknolojiler ve yazılımlar hakkında bilgi sahibidir. | |||||||
2) Teknik çizim, perspektif ve üç boyutlu modelleme tekniklerini hem geleneksel hem dijital ortamda uygulayabilir. İç mekân projelerinde kullanıcı ihtiyaçlarına ve ergonomiye uygun çözümler geliştirebilir. Görsel sunum tekniklerini kullanarak projelerini etkili bir şekilde ifade edebilir. Tasarım sürecinde araştırma, analiz, kavramsal düşünme ve uygulama basamaklarını etkin biçimde yürütebilir. Farklı iç mekân türleri (konut, ofis, mağaza, sergi, vb.) için işlevsel ve estetik çözümler geliştirebilir. | |||||||
3) Tasarım sürecinde bireysel olarak sorumluluk alır ve gerektiğinde ekip çalışmalarına katkı sağlar. | |||||||
4) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini kavrar; mesleki gelişimini sürdürebilecek bilgi kaynaklarına ulaşabilir. Tasarım alanındaki yenilikleri takip eder, değişen kullanıcı ihtiyaçlarına yaratıcı çözümler üretir. | |||||||
5) Tasarımlarını sözlü, yazılı ve görsel yollarla açık ve etkili biçimde sunabilir. Disiplinlerarası çalışmalarda iletişim kurabilir, meslektaşları ve diğer uzmanlarla iş birliği yapabilir. | |||||||
6) İç mekan tasarımı uygulamalarında mesleki etik ilkelere ve yasal mevzuata uygun hareket eder. Sürdürülebilirlik, çevre duyarlılığı ve kullanıcı sağlığını gözeten tasarım çözümleri geliştirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mekan tasarımı alanındaki temel kavramlar, ilkeler ve tasarım teorileri hakkında bilgi sahibidir. Tasarım tarihi, sanat akımları ve kültürel etkiler bağlamında mekânı analiz edebilir. Malzeme bilgisi, yapı elemanları ve iç mekânda kullanılan donatı sistemleri hakkında bilgi sahibidir. İç mekan tasarımında kullanılan çağdaş dijital teknolojiler ve yazılımlar hakkında bilgi sahibidir. | |
2) | Teknik çizim, perspektif ve üç boyutlu modelleme tekniklerini hem geleneksel hem dijital ortamda uygulayabilir. İç mekân projelerinde kullanıcı ihtiyaçlarına ve ergonomiye uygun çözümler geliştirebilir. Görsel sunum tekniklerini kullanarak projelerini etkili bir şekilde ifade edebilir. Tasarım sürecinde araştırma, analiz, kavramsal düşünme ve uygulama basamaklarını etkin biçimde yürütebilir. Farklı iç mekân türleri (konut, ofis, mağaza, sergi, vb.) için işlevsel ve estetik çözümler geliştirebilir. | |
3) | Tasarım sürecinde bireysel olarak sorumluluk alır ve gerektiğinde ekip çalışmalarına katkı sağlar. | |
4) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini kavrar; mesleki gelişimini sürdürebilecek bilgi kaynaklarına ulaşabilir. Tasarım alanındaki yenilikleri takip eder, değişen kullanıcı ihtiyaçlarına yaratıcı çözümler üretir. | |
5) | Tasarımlarını sözlü, yazılı ve görsel yollarla açık ve etkili biçimde sunabilir. Disiplinlerarası çalışmalarda iletişim kurabilir, meslektaşları ve diğer uzmanlarla iş birliği yapabilir. | |
6) | İç mekan tasarımı uygulamalarında mesleki etik ilkelere ve yasal mevzuata uygun hareket eder. Sürdürülebilirlik, çevre duyarlılığı ve kullanıcı sağlığını gözeten tasarım çözümleri geliştirir. |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 134 |