YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1400321002
Ders İsmi: System Programming
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Recep DURANAY
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Fatih KOÇAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Nesnesel tasarımın temel prensiplerini öğretmek.
Dersin İçeriği: Ders, UNIX'in genel yapısını tanıtmakla başlar ve UNIX'in çekirdeğini kaplayan Kabuk (Shell) katmanını kullanmayla devam eder. Daha sonra C ile alt düzey programlama ve büyük proje geliştirme öğrenilir. Devamında temel sistem programlama konuları anlatılır ve programlanır: Process (işlem), Pipes(Boru hattı), Signals (İşaretler), Soketler (Sockets),Concurrency (eşzamanlılık), ve Threads (İşlemcikler).

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Takdim, UNIX gözden geçirme ve UNIX kütükleri UNIX System Programming 2/e Keith Haviland, Dina Gray, Ben Salama C Programming : A modern approach 2/e K. N. King Shell üzerine kitaplar
2) Kabuk programlama - I UNIX System Programming 2/e Keith Haviland, Dina Gray, Ben Salama C Programming : A modern approach 2/e K. N. King Shell üzerine kitaplar
3) Kabuk programlama - II UNIX System Programming 2/e Keith Haviland, Dina Gray, Ben Salama C Programming : A modern approach 2/e K. N. King Shell üzerine kitaplar
4) Kabuk gözden geçirme UNIX System Programming 2/e Keith Haviland, Dina Gray, Ben Salama C Programming : A modern approach 2/e K. N. King Shell üzerine kitaplar
5) C'ye giriş, göstergeler ve stringler UNIX System Programming 2/e Keith Haviland, Dina Gray, Ben Salama C Programming : A modern approach 2/e K. N. King Shell üzerine kitaplar
6) C yapıları, kütükler, sistem çağrıları UNIX System Programming 2/e Keith Haviland, Dina Gray, Ben Salama C Programming : A modern approach 2/e K. N. King Shell üzerine kitaplar
7) İleri C konuları UNIX System Programming 2/e Keith Haviland, Dina Gray, Ben Salama C Programming : A modern approach 2/e K. N. King Shell üzerine kitaplar
8) ARASINAV UNIX System Programming 2/e Keith Haviland, Dina Gray, Ben Salama C Programming : A modern approach 2/e K. N. King Shell üzerine kitaplar
9) İşlemler (processes) -I UNIX System Programming 2/e Keith Haviland, Dina Gray, Ben Salama C Programming : A modern approach 2/e K. N. King Shell üzerine kitaplar
10) İşlemler (processes) -II UNIX System Programming 2/e Keith Haviland, Dina Gray, Ben Salama C Programming : A modern approach 2/e K. N. King Shell üzerine kitaplar
11) Boru hattı (Pipes) UNIX System Programming 2/e Keith Haviland, Dina Gray, Ben Salama C Programming : A modern approach 2/e K. N. King Shell üzerine kitaplar
12) İşaretler (Signals) UNIX System Programming 2/e Keith Haviland, Dina Gray, Ben Salama C Programming : A modern approach 2/e K. N. King Shell üzerine kitaplar
13) Soketler (Sockets) UNIX System Programming 2/e Keith Haviland, Dina Gray, Ben Salama C Programming : A modern approach 2/e K. N. King Shell üzerine kitaplar
14) Eşzamanlılık (Concurrency) UNIX System Programming 2/e Keith Haviland, Dina Gray, Ben Salama C Programming : A modern approach 2/e K. N. King Shell üzerine kitaplar
15) İşlemcikler (Threads) UNIX System Programming 2/e Keith Haviland, Dina Gray, Ben Salama C Programming : A modern approach 2/e K. N. King Shell üzerine kitaplar
16) Final UNIX System Programming 2/e Keith Haviland, Dina Gray, Ben Salama C Programming : A modern approach 2/e K. N. King Shell üzerine kitaplar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: UNIX System Programming 2/e Keith Haviland, Dina Gray, Ben Salama
C Programming : A modern approach 2/e K. N. King
Shell üzerine kitaplar
Diğer Kaynaklar: UNIX System Programming 2/e Keith Haviland, Dina Gray, Ben Salama
C Programming : A modern approach 2/e K. N. King
Shell üzerine kitaplar

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %