TIBBİ MİKROBİYOLOJİ (YL) (TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | 3022211551 | ||||||||
Ders İsmi: | Tez Çalışması | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Faruk AYDIN | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | |
Dersin İçeriği: |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Genel bakteriyoloji, viroloji, parazitoloji, mikoloji, immünoloji, mikrobiyal genetik ve biyoteknoloji alanlarında genel bilgi sahibi olur ve bu alanlarda kullanılan laboratuvar yöntemlerini teorik ve pratik düzeyde öğrenir ve uygular | ||||||||||||
2) Biyoistatistik, biyoinformatik ve bilimsel araştırma teknikleri konusunda bilgi sahibi olur ve bunları uygular | ||||||||||||
3) Mikrobiyoloji bilim alanında etik değer ve sorunları öğrenir ve bunların uygulamalarını kavrar | ||||||||||||
4) Genel bakteriyoloji, viroloji, parazitoloji, mikoloji ve immünoloji alanlarında kullanılan laboratuvar yöntemlerinin teorik ve pratik düzeyde öğrenir ve uygular. | ||||||||||||
5) Bilimsel bilgi analizi uygulayabilme ve sunabilme becerisi kazanır, alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||||||||
6) Mikroorganizmaların genel yapısı, epidemiyolojileri, hastalık yapma mekanizmalarını, tanı ve korunma yöntemlerini açıklar | ||||||||||||
7) Enfeksiyon hastalıklarının tanısı ilgili klinik problemleri çözmek için deneysel ve gözlemsel beceriler kazanır | ||||||||||||
8) Sterilizasyon ve dezenfeksiyon yöntemlerini, biyogüvenlik ile ilgili kavram ve yöntemleri öğrenir ve uygular | ||||||||||||
9) Alanında güncel bilgilere ve kaynaklara ulaşabilme ve bunları kavrama becerisi, yaşam boyu öğrenme, kendi kendine öğrenme, kendini yenileme ve kendini geliştirme becerisi kazanır | ||||||||||||
10) Alanında bir bilimsel çalışma tasarlama, araştırma sorusu/hipotez oluşturma, deneysel tasarım yapabilme ve bu deneyleri gerçekleştirme, deney sonuçlarını analiz etme ve yapılmış önceki çalışmalarla birlikte değerlendirip yorumlama becerisi kazanır | ||||||||||||
11) Disipliner arası bilgileri kavrama ve bunu alanı ile entegre etme becerisi kazanır | ||||||||||||
12) Ulusal ve uluslararası projelerde görev alabilecek yetkinlik kazanır | ||||||||||||
13) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi yaptığı çalışmaların sonuçlarını kalitatif ve kantitatif verilerle sistematik bir şekilde yazılı ve görsel olarak sunabilme becerisi kazanır |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Genel bakteriyoloji, viroloji, parazitoloji, mikoloji, immünoloji, mikrobiyal genetik ve biyoteknoloji alanlarında genel bilgi sahibi olur ve bu alanlarda kullanılan laboratuvar yöntemlerini teorik ve pratik düzeyde öğrenir ve uygular | |
2) | Biyoistatistik, biyoinformatik ve bilimsel araştırma teknikleri konusunda bilgi sahibi olur ve bunları uygular | |
3) | Mikrobiyoloji bilim alanında etik değer ve sorunları öğrenir ve bunların uygulamalarını kavrar | |
4) | Genel bakteriyoloji, viroloji, parazitoloji, mikoloji ve immünoloji alanlarında kullanılan laboratuvar yöntemlerinin teorik ve pratik düzeyde öğrenir ve uygular. | |
5) | Bilimsel bilgi analizi uygulayabilme ve sunabilme becerisi kazanır, alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | 4 |
6) | Mikroorganizmaların genel yapısı, epidemiyolojileri, hastalık yapma mekanizmalarını, tanı ve korunma yöntemlerini açıklar | |
7) | Enfeksiyon hastalıklarının tanısı ilgili klinik problemleri çözmek için deneysel ve gözlemsel beceriler kazanır | |
8) | Sterilizasyon ve dezenfeksiyon yöntemlerini, biyogüvenlik ile ilgili kavram ve yöntemleri öğrenir ve uygular | 5 |
9) | Alanında güncel bilgilere ve kaynaklara ulaşabilme ve bunları kavrama becerisi, yaşam boyu öğrenme, kendi kendine öğrenme, kendini yenileme ve kendini geliştirme becerisi kazanır | 5 |
10) | Alanında bir bilimsel çalışma tasarlama, araştırma sorusu/hipotez oluşturma, deneysel tasarım yapabilme ve bu deneyleri gerçekleştirme, deney sonuçlarını analiz etme ve yapılmış önceki çalışmalarla birlikte değerlendirip yorumlama becerisi kazanır | 5 |
11) | Disipliner arası bilgileri kavrama ve bunu alanı ile entegre etme becerisi kazanır | 5 |
12) | Ulusal ve uluslararası projelerde görev alabilecek yetkinlik kazanır | 4 |
13) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi yaptığı çalışmaların sonuçlarını kalitatif ve kantitatif verilerle sistematik bir şekilde yazılı ve görsel olarak sunabilme becerisi kazanır | 4 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |