TIBBİ MİKROBİYOLOJİ (YL) (TEZLİ)
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
YÜKSEK LİSANS DERECESİ 2 120 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):7. Düzey
QF-EHEA:2. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 72

Program Öğrenme Kazanımları

Sınıflandırılmış

1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Genel bakteriyoloji, viroloji, parazitoloji, mikoloji, immünoloji, mikrobiyal genetik ve biyoteknoloji alanlarında genel bilgi sahibi olur ve bu alanlarda kullanılan laboratuvar yöntemlerini teorik ve pratik düzeyde öğrenir ve uygular
2) Mikrobiyoloji bilim alanında etik değer ve sorunları öğrenir ve bunların uygulamalarını kavrar
3) Mikroorganizmaların genel yapısı, epidemiyolojileri, hastalık yapma mekanizmalarını, tanı ve korunma yöntemlerini açıklar
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Biyoistatistik, biyoinformatik ve bilimsel araştırma teknikleri konusunda bilgi sahibi olur ve bunları uygular
2) Genel bakteriyoloji, viroloji, parazitoloji, mikoloji ve immünoloji alanlarında kullanılan laboratuvar yöntemlerinin teorik ve pratik düzeyde öğrenir ve uygular.
3) Sterilizasyon ve dezenfeksiyon yöntemlerini, biyogüvenlik ile ilgili kavram ve yöntemleri öğrenir ve uygular
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Ulusal ve uluslararası projelerde görev alabilecek yetkinlik kazanır
Öğrenme Yetkinliği
1) Alanında güncel bilgilere ve kaynaklara ulaşabilme ve bunları kavrama becerisi, yaşam boyu öğrenme, kendi kendine öğrenme, kendini yenileme ve kendini geliştirme becerisi kazanır
2) Alanında bir bilimsel çalışma tasarlama, araştırma sorusu/hipotez oluşturma, deneysel tasarım yapabilme ve bu deneyleri gerçekleştirme, deney sonuçlarını analiz etme ve yapılmış önceki çalışmalarla birlikte değerlendirip yorumlama becerisi kazanır
Alana Özgü Yetkinlik
1) Bilimsel bilgi analizi uygulayabilme ve sunabilme becerisi kazanır, alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
2) Enfeksiyon hastalıklarının tanısı ilgili klinik problemleri çözmek için deneysel ve gözlemsel beceriler kazanır
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Disipliner arası bilgileri kavrama ve bunu alanı ile entegre etme becerisi kazanır
2) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi yaptığı çalışmaların sonuçlarını kalitatif ve kantitatif verilerle sistematik bir şekilde yazılı ve görsel olarak sunabilme becerisi kazanır

Program Kazanımları Program Düzeyi

Program Kazanımları TYYÇ 7 (Yüksek Lisans) Düzey Tanımlayıcıları TYYÇ Temel Alan Tanımlayıcıları
72 - Sağlık
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Genel bakteriyoloji, viroloji, parazitoloji, mikoloji, immünoloji, mikrobiyal genetik ve biyoteknoloji alanlarında genel bilgi sahibi olur ve bu alanlarda kullanılan laboratuvar yöntemlerini teorik ve pratik düzeyde öğrenir ve uygular
2) Mikrobiyoloji bilim alanında etik değer ve sorunları öğrenir ve bunların uygulamalarını kavrar
3) Mikroorganizmaların genel yapısı, epidemiyolojileri, hastalık yapma mekanizmalarını, tanı ve korunma yöntemlerini açıklar
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak sağlık alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir.
2) Sağlık alanında ilişkili olduğu disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve kullanır.
3) Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir.
4) Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistik hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Biyoistatistik, biyoinformatik ve bilimsel araştırma teknikleri konusunda bilgi sahibi olur ve bunları uygular
2) Genel bakteriyoloji, viroloji, parazitoloji, mikoloji ve immünoloji alanlarında kullanılan laboratuvar yöntemlerinin teorik ve pratik düzeyde öğrenir ve uygular.
3) Sterilizasyon ve dezenfeksiyon yöntemlerini, biyogüvenlik ile ilgili kavram ve yöntemleri öğrenir ve uygular
1) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
2) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme.
3) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
1) Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır.
2) Sağlık alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir.
3) Yaptığı araştırmanın raporunu yazar.
4) Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemleri ve sorunları çözümler.
5) Alanındaki istatistik yazılımlarını etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, doğru hesaplar ve doğru yorumlar.
6) Deneysel araştırma planlar, yapar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Ulusal ve uluslararası projelerde görev alabilecek yetkinlik kazanır
1) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
2) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
3) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
4) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
1) Sağlık alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır.
2) Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve bunları geliştirmek üzere gereğini yapar.
3) Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
Öğrenme Yetkinliği
1) Alanında güncel bilgilere ve kaynaklara ulaşabilme ve bunları kavrama becerisi, yaşam boyu öğrenme, kendi kendine öğrenme, kendini yenileme ve kendini geliştirme becerisi kazanır
2) Alanında bir bilimsel çalışma tasarlama, araştırma sorusu/hipotez oluşturma, deneysel tasarım yapabilme ve bu deneyleri gerçekleştirme, deney sonuçlarını analiz etme ve yapılmış önceki çalışmalarla birlikte değerlendirip yorumlama becerisi kazanır
1) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
1) Sağlık alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.
2) Sağlık alanı ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular.
3) İstatistiksel analiz konusunda, bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar ve kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Bilimsel bilgi analizi uygulayabilme ve sunabilme becerisi kazanır, alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
2) Enfeksiyon hastalıklarının tanısı ilgili klinik problemleri çözmek için deneysel ve gözlemsel beceriler kazanır
1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
2) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
3) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
1) Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji ve politika geliştirebilme ve uygulama planlarını yorumlar ve elde edilen sonuçları bilimsel ve etik çerçevede değerlendirir.
2) Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir.
3) Sağlık alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular.
4) Sağlık alanındaki güncel gelişmeleri toplumun temel birimi olan çocuk ve aileyi de kapsayacak şekilde ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.
5) Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
6) Sağlığın daha ileri götürülmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur.
7) Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir, etik davranır.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Disipliner arası bilgileri kavrama ve bunu alanı ile entegre etme becerisi kazanır
2) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi yaptığı çalışmaların sonuçlarını kalitatif ve kantitatif verilerle sistematik bir şekilde yazılı ve görsel olarak sunabilme becerisi kazanır
1) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
2) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
3) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
1) Sağlık alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren konularda kurgular, çözüm önerileri getirir, sorunları çözer, elde edilen sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
2) Sağlık alanı ile ilgili konularda öngörülmeyen karmaşık durumlarla karşılaşması halinde çözüm önerileri geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
3) Sağlık alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür.
4) Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar.
5) Alanı ve toplum sağlığı ile ilgili öncelikli konularda bilimsel klinik ve/veya tanımlayıcı araştırma/sunum/yayın yapar.

Sıralı

1) Genel bakteriyoloji, viroloji, parazitoloji, mikoloji, immünoloji, mikrobiyal genetik ve biyoteknoloji alanlarında genel bilgi sahibi olur ve bu alanlarda kullanılan laboratuvar yöntemlerini teorik ve pratik düzeyde öğrenir ve uygular
2) Biyoistatistik, biyoinformatik ve bilimsel araştırma teknikleri konusunda bilgi sahibi olur ve bunları uygular
3) Mikrobiyoloji bilim alanında etik değer ve sorunları öğrenir ve bunların uygulamalarını kavrar
4) Genel bakteriyoloji, viroloji, parazitoloji, mikoloji ve immünoloji alanlarında kullanılan laboratuvar yöntemlerinin teorik ve pratik düzeyde öğrenir ve uygular.
5) Bilimsel bilgi analizi uygulayabilme ve sunabilme becerisi kazanır, alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
6) Mikroorganizmaların genel yapısı, epidemiyolojileri, hastalık yapma mekanizmalarını, tanı ve korunma yöntemlerini açıklar
7) Enfeksiyon hastalıklarının tanısı ilgili klinik problemleri çözmek için deneysel ve gözlemsel beceriler kazanır
8) Sterilizasyon ve dezenfeksiyon yöntemlerini, biyogüvenlik ile ilgili kavram ve yöntemleri öğrenir ve uygular
9) Alanında güncel bilgilere ve kaynaklara ulaşabilme ve bunları kavrama becerisi, yaşam boyu öğrenme, kendi kendine öğrenme, kendini yenileme ve kendini geliştirme becerisi kazanır
10) Alanında bir bilimsel çalışma tasarlama, araştırma sorusu/hipotez oluşturma, deneysel tasarım yapabilme ve bu deneyleri gerçekleştirme, deney sonuçlarını analiz etme ve yapılmış önceki çalışmalarla birlikte değerlendirip yorumlama becerisi kazanır
11) Disipliner arası bilgileri kavrama ve bunu alanı ile entegre etme becerisi kazanır
12) Ulusal ve uluslararası projelerde görev alabilecek yetkinlik kazanır
13) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi yaptığı çalışmaların sonuçlarını kalitatif ve kantitatif verilerle sistematik bir şekilde yazılı ve görsel olarak sunabilme becerisi kazanır