BİLGİ TEKNOLOJİLERİ (YL) (TEZLİ) (İNGİLİZCE) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | 3024002007 | ||||||||
Ders İsmi: | Database Systems | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Department Elective | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. Esengül SALTÜRK | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilerin bilgi sistemlerinde veri modelinin, dosya yönetiminin ve veri tabanı sistemlerinin rolünü anlamasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Veri Tabanı ve Kullanıcıları / DBMS Konseptleri / Yapı / Entity Relationship (ER) Modelinin Konseptleri / Veri Özetleme ve ERR Veri Modellerine Bağlı Olarak Semantik Model Konseptleri / Temel İlişkisel Veri tabanları / Bunları Veri Bütünlüğü Kısıtları ve Güncelleme Operasyonları / İlişkisel Cebir Operasyonları / İlişkisel Şema Dizaynlarının Tanımlanması Ve Bunların Normalizasyonlarının Yapılması / Fonksiyonel Bağımlılık Algoritması / SQL'e Giriş / Nesne Tabanlı Modeller |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş, veri tabanı ortamları | Veri Tabanı Yönetim Sistemleri S. Alp, S. Özdemir, A. Kilitçi, Türkmen Kitapevi, 2011. |
2) | Dosya işleme, Veri Tabanı Geliştirme Prosesi, Varlık İlişkili Model (E-R), E-R Modelleri, Gelişmiş E-R Modelleri | Veri Tabanı Yönetim Sistemleri S. Alp, S. Özdemir, A. Kilitçi, Türkmen Kitapevi, 2011. |
3) | E-R Modelleri (Devamı), Gelişmiş E-R Modelleri (Devamı), Mantıksal Veri Tabanı Tasarımı ve İlişkisel Model | Veri Tabanı Yönetim Sistemleri S. Alp, S. Özdemir, A. Kilitçi, Türkmen Kitapevi, 2011. |
4) | İlişkisel Veri Tabanı Modeli, Normalizasyon | Veri Tabanı Yönetim Sistemleri S. Alp, S. Özdemir, A. Kilitçi, Türkmen Kitapevi, 2011. |
5) | İlişkisel Veri Tabanı Modeli (Devamı), Normalizasyon (Devamı), Fiziksel Veri Tabanı Tasarımı | Veri Tabanı Yönetim Sistemleri S. Alp, S. Özdemir, A. Kilitçi, Türkmen Kitapevi, 2011. |
6) | Fiziksel Veri Tabanı Tasarımı (Devamı), SQL'e giriş | Veri Tabanı Yönetim Sistemleri S. Alp, S. Özdemir, A. Kilitçi, Türkmen Kitapevi, 2011. |
7) | Ara Sınav 1 | |
8) | Temel SQL Komutları | Veri Tabanı Yönetim Sistemleri S. Alp, S. Özdemir, A. Kilitçi, Türkmen Kitapevi, 2011. |
9) | İlişkisel SQL Komutları | Veri Tabanı Yönetim Sistemleri S. Alp, S. Özdemir, A. Kilitçi, Türkmen Kitapevi, 2011. |
10) | Veri ve Veri Tabanı Yönetimi | Veri Tabanı Yönetim Sistemleri S. Alp, S. Özdemir, A. Kilitçi, Türkmen Kitapevi, 2011. |
11) | Nesne Tabanlı Modeller | Veri Tabanı Yönetim Sistemleri S. Alp, S. Özdemir, A. Kilitçi, Türkmen Kitapevi, 2011. |
12) | Nesne Tabanlı Modeller ve Veri Tabanları | Veri Tabanı Yönetim Sistemleri S. Alp, S. Özdemir, A. Kilitçi, Türkmen Kitapevi, 2011. |
13) | İstemci / Sunucu ve Veri Tabanları | Veri Tabanı Yönetim Sistemleri S. Alp, S. Özdemir, A. Kilitçi, Türkmen Kitapevi, 2011. |
13) | İstemci / Sunucu ve Veri Tabanları | Veri Tabanı Yönetim Sistemleri S. Alp, S. Özdemir, A. Kilitçi, Türkmen Kitapevi, 2011. |
14) | Dağılmış Veri Tabanları | Veri Tabanı Yönetim Sistemleri S. Alp, S. Özdemir, A. Kilitçi, Türkmen Kitapevi, 2011. |
15) | Dağılmış Veri Tabanları | Veri Tabanı Yönetim Sistemleri S. Alp, S. Özdemir, A. Kilitçi, Türkmen Kitapevi, 2011. |
16) | Final | Veri Tabanı Yönetim Sistemleri S. Alp, S. Özdemir, A. Kilitçi, Türkmen Kitapevi, 2011. |
Ders Notları / Kitaplar: | Modern Database Management, by Jeffrey A. Hoffer, Mary B. Prescott and Fred R. Mcfadden. Published by Prentice Hall. |
Diğer Kaynaklar: | Veri Tabanı Yönetim Sistemleri S. Alp, S. Özdemir, A. Kilitçi, Türkmen Kitapevi, 2011. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
2 |
4 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Yazılım mühendisliği, veri yönetimi ve bilgisayar güvenliği gibi temel bilgi teknolojilerindeki güncel teknik kavramları ve uygulamaları kullanma becerisi. | |||||||||||
2) Kullanıcı ihtiyaçlarının belirlenmesi, analiz edilmesi ve bilgisayar tabanlı sistemlerin seçiminde, değerlendirilmesinde ve yönetiminde kullanımının anlaşılması. | |||||||||||
3) Veri yapılarını kullanma ve algoritma geliştirme becerisi. | |||||||||||
4) Karmaşık büyük veri sistemlerini analiz etme ve yorumlama becerisi. | |||||||||||
5) Makine öğrenmesindeki kavram ve algoritmaların yorumlanması ve uygulanması becerisi. | |||||||||||
6) Veri analizi alanındaki derin öğrenmenin Matematik temellerinin anlaşılması ve teoriyi uygulama becerisi. | |||||||||||
7) Karmaşık veri yapılarını çözme, derin öğrenme modelleri geliştirme ve uygulama becerisi ve bu konularla ilgili yapay zeka odaklı araştırmaları yorumlama becerisi. | |||||||||||
8) Görüntü analizi, doğal dil işleme ve öneri sistemlerindeki sorunları çözmek için derin öğrenme tekniklerini uygulama ve gerçek dünya veri kümeleri ve projelerini yorumlama becerisi. | |||||||||||
9) Dijital sinyal işlemenin temel prensiplerini ve matematiksel altyapısını pratik uygulamalara aktarma becerisi. | |||||||||||
10) İnternet aracılığıyla kullanılan araç ve teknolojiler ile sunucu kodlama dilleri ve araçları için kullanılan farklı teknolojiler hakkında bilgi kazanılması. | |||||||||||
11) Tek hücreli organizmalarda genetik bilgi akışı ve çok hücreli organizmalarda genlerin nasıl işlediğinin anlaşılması ve biyoteknoloji alanındaki uygulamaları yorumlama ve uygulama becerisi. | |||||||||||
12) Etik değerlerin bilincinde olunması ve bu değerler çerçevesinde araştırma ve uygulama yapılması gerekliliğinin anlaşılması. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yazılım mühendisliği, veri yönetimi ve bilgisayar güvenliği gibi temel bilgi teknolojilerindeki güncel teknik kavramları ve uygulamaları kullanma becerisi. | |
2) | Kullanıcı ihtiyaçlarının belirlenmesi, analiz edilmesi ve bilgisayar tabanlı sistemlerin seçiminde, değerlendirilmesinde ve yönetiminde kullanımının anlaşılması. | |
3) | Veri yapılarını kullanma ve algoritma geliştirme becerisi. | |
4) | Karmaşık büyük veri sistemlerini analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
5) | Makine öğrenmesindeki kavram ve algoritmaların yorumlanması ve uygulanması becerisi. | |
6) | Veri analizi alanındaki derin öğrenmenin Matematik temellerinin anlaşılması ve teoriyi uygulama becerisi. | |
7) | Karmaşık veri yapılarını çözme, derin öğrenme modelleri geliştirme ve uygulama becerisi ve bu konularla ilgili yapay zeka odaklı araştırmaları yorumlama becerisi. | |
8) | Görüntü analizi, doğal dil işleme ve öneri sistemlerindeki sorunları çözmek için derin öğrenme tekniklerini uygulama ve gerçek dünya veri kümeleri ve projelerini yorumlama becerisi. | |
9) | Dijital sinyal işlemenin temel prensiplerini ve matematiksel altyapısını pratik uygulamalara aktarma becerisi. | |
10) | İnternet aracılığıyla kullanılan araç ve teknolojiler ile sunucu kodlama dilleri ve araçları için kullanılan farklı teknolojiler hakkında bilgi kazanılması. | |
11) | Tek hücreli organizmalarda genetik bilgi akışı ve çok hücreli organizmalarda genlerin nasıl işlediğinin anlaşılması ve biyoteknoloji alanındaki uygulamaları yorumlama ve uygulama becerisi. | |
12) | Etik değerlerin bilincinde olunması ve bu değerler çerçevesinde araştırma ve uygulama yapılması gerekliliğinin anlaşılması. |
Ders | |
Proje Hazırlama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Projeler | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 5 | 65 |
Ödevler | 3 | 10 | 30 |
Ara Sınavlar | 2 | 10 | 20 |
Final | 2 | 10 | 20 |
Toplam İş Yükü | 174 |