BİLGİ TEKNOLOJİLERİ (YL) (TEZLİ) (İNGİLİZCE) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
YÜKSEK LİSANS DERECESİ | 2 | 120 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 44,46,48,52,72 |
Ders Kodu: | 3024002006 | ||||||||||
Ders İsmi: | Web Technologies | ||||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Department Elective | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Esengül SALTÜRK | ||||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | The aim of this course is to provide an understanding about the tools and technologies that we use through Internet. A short introduction on client side (HTML and CSS) will be followed by different technologies used for the server side scripting languages and tools. The fundamentals of back-end programming will be emphasized. Due to the particularly dynamic nature of Internet technologies, course content will change as appropriate. |
Dersin İçeriği: | HTML, CSS ve JavaScript dillerine giriş ve kullanımının ardından dersin geneli sunucu tarafındaki dillerin ve teknojilerinin kullanılmasıdır. Sunucu tarafında Nodejs, Python ve Java dillerinin sunucu scripting dilleri olarak kullanılması konuları projeler halinde işlenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Temel Terminoloji: İnternet ve Web, HTML ve CSS | Internet&World Wide Web How to Program, Fifth Edition, Paul Deitel, Harvey Deitel, Abbey Deitel, Prentice Hall, 2011. |
2) | JavaScript'e Giriş | Internet&World Wide Web How to Program, Fifth Edition, Paul Deitel, Harvey Deitel, Abbey Deitel, Prentice Hall, 2011. |
3) | JavaScript Fonksiyonları ve Skop | Internet&World Wide Web How to Program, Fifth Edition, Paul Deitel, Harvey Deitel, Abbey Deitel, Prentice Hall, 2011. |
4) | Nodejs'e Giriş | Internet&World Wide Web How to Program, Fifth Edition, Paul Deitel, Harvey Deitel, Abbey Deitel, Prentice Hall, 2011. |
5) | Express'e giriş ve dinamik web sayfaları oluşturma | Internet&World Wide Web How to Program, Fifth Edition, Paul Deitel, Harvey Deitel, Abbey Deitel, Prentice Hall, 2011. |
6) | MongoDB'ye Giriş | Internet&World Wide Web How to Program, Fifth Edition, Paul Deitel, Harvey Deitel, Abbey Deitel, Prentice Hall, 2011. |
7) | Ara Sınav | Internet&World Wide Web How to Program, Fifth Edition, Paul Deitel, Harvey Deitel, Abbey Deitel, Prentice Hall, 2011. |
8) | Python'a Giriş | Internet&World Wide Web How to Program, Fifth Edition, Paul Deitel, Harvey Deitel, Abbey Deitel, Prentice Hall, 2011. |
9) | Web Sayfaları geliştirmek için Web Çerçevesi olarak Flask'a Giriş | Internet&World Wide Web How to Program, Fifth Edition, Paul Deitel, Harvey Deitel, Abbey Deitel, Prentice Hall, 2011. |
10) | Dönem Projelerinin Tartışılması ve Gruplara Atama | Internet&World Wide Web How to Program, Fifth Edition, Paul Deitel, Harvey Deitel, Abbey Deitel, Prentice Hall, 2011. |
11) | Projelerin Tartışılması | Internet&World Wide Web How to Program, Fifth Edition, Paul Deitel, Harvey Deitel, Abbey Deitel, Prentice Hall, 2011. |
12) | Dönem Projelerinin Tartışılması ve Gruplara Atama | Internet&World Wide Web How to Program, Fifth Edition, Paul Deitel, Harvey Deitel, Abbey Deitel, Prentice Hall, 2011. |
13) | Projelerin Sunumu | Internet&World Wide Web How to Program, Fifth Edition, Paul Deitel, Harvey Deitel, Abbey Deitel, Prentice Hall, 2011. |
14) | Projelerin Sunumu | Internet&World Wide Web How to Program, Fifth Edition, Paul Deitel, Harvey Deitel, Abbey Deitel, Prentice Hall, 2011. |
15) | Projelerin Sunumu | Internet&World Wide Web How to Program, Fifth Edition, Paul Deitel, Harvey Deitel, Abbey Deitel, Prentice Hall, 2011. |
16) | Projelerin Sunumu | Internet&World Wide Web How to Program, Fifth Edition, Paul Deitel, Harvey Deitel, Abbey Deitel, Prentice Hall, 2011. |
Ders Notları / Kitaplar: | Internet&World Wide Web How to Program, Fifth Edition, Paul Deitel, Harvey Deitel, Abbey Deitel, Prentice Hall, 2011. |
Diğer Kaynaklar: | Internet&World Wide Web How to Program, Fifth Edition, Paul Deitel, Harvey Deitel, Abbey Deitel, Prentice Hall, 2011. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Mühendislik, veri yönetimi ve bilgisayar güvenliği gibi temel bilgi teknolojilerindeki güncel teknik kavramları ve uygulamaları kullanma becerisi. | |||||||||||
2) Kullanıcı ihtiyaçlarının belirlenmesi, analiz edilmesi ve bilgisayar tabanlı sistemlerin seçiminde, değerlendirilmesinde ve yönetiminde kullanımının anlaşılması. | |||||||||||
3) Veri yapılarını kullanma ve algoritma geliştirme becerisi. | |||||||||||
4) Karmaşık büyük veri sistemlerini analiz etme ve yorumlama becerisi. | |||||||||||
5) Makine öğrenmesindeki kavram ve algoritmaların yorumlanması ve uygulanması becerisi. | |||||||||||
6) Veri analizi alanındaki derin öğrenmenin Matematik temellerinin anlaşılması ve teoriyi uygulama becerisi. | |||||||||||
7) Karmaşık veri yapılarını çözme, derin öğrenme modelleri geliştirme ve uygulama becerisi ve bu konularla ilgili yapay zeka odaklı araştırmaları yorumlama becerisi. | |||||||||||
8) Görüntü analizi, doğal dil işleme ve öneri sistemlerindeki sorunları çözmek için derin öğrenme tekniklerini uygulama ve gerçek dünya veri kümeleri ve projelerini yorumlama becerisi. | |||||||||||
9) Dijital sinyal işlemenin temel prensiplerini ve matematiksel altyapısını pratik uygulamalara aktarma becerisi. | |||||||||||
10) İnternet aracılığıyla kullanılan araç ve teknolojiler ile sunucu kodlama dilleri ve araçları için kullanılan farklı teknolojiler hakkında bilgi kazanılması. | |||||||||||
11) Tek hücreli organizmalarda genetik bilgi akışı ve çok hücreli organizmalarda genlerin nasıl işlediğinin anlaşılması ve biyoteknoloji alanındaki uygulamaları yorumlama ve uygulama becerisi. | |||||||||||
12) Etik değerlerin bilincinde olunması ve bu değerler çerçevesinde araştırma ve uygulama yapılması gerekliliğinin anlaşılması. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mühendislik, veri yönetimi ve bilgisayar güvenliği gibi temel bilgi teknolojilerindeki güncel teknik kavramları ve uygulamaları kullanma becerisi. | |
2) | Kullanıcı ihtiyaçlarının belirlenmesi, analiz edilmesi ve bilgisayar tabanlı sistemlerin seçiminde, değerlendirilmesinde ve yönetiminde kullanımının anlaşılması. | |
3) | Veri yapılarını kullanma ve algoritma geliştirme becerisi. | |
4) | Karmaşık büyük veri sistemlerini analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
5) | Makine öğrenmesindeki kavram ve algoritmaların yorumlanması ve uygulanması becerisi. | |
6) | Veri analizi alanındaki derin öğrenmenin Matematik temellerinin anlaşılması ve teoriyi uygulama becerisi. | |
7) | Karmaşık veri yapılarını çözme, derin öğrenme modelleri geliştirme ve uygulama becerisi ve bu konularla ilgili yapay zeka odaklı araştırmaları yorumlama becerisi. | |
8) | Görüntü analizi, doğal dil işleme ve öneri sistemlerindeki sorunları çözmek için derin öğrenme tekniklerini uygulama ve gerçek dünya veri kümeleri ve projelerini yorumlama becerisi. | |
9) | Dijital sinyal işlemenin temel prensiplerini ve matematiksel altyapısını pratik uygulamalara aktarma becerisi. | |
10) | İnternet aracılığıyla kullanılan araç ve teknolojiler ile sunucu kodlama dilleri ve araçları için kullanılan farklı teknolojiler hakkında bilgi kazanılması. | |
11) | Tek hücreli organizmalarda genetik bilgi akışı ve çok hücreli organizmalarda genlerin nasıl işlediğinin anlaşılması ve biyoteknoloji alanındaki uygulamaları yorumlama ve uygulama becerisi. | |
12) | Etik değerlerin bilincinde olunması ve bu değerler çerçevesinde araştırma ve uygulama yapılması gerekliliğinin anlaşılması. |
Grup çalışması ve ödevi | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama | |
Grup Projesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 40 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 5 | 65 |
Proje | 2 | 40 | 80 |
Toplam İş Yükü | 184 |