PSİKOLOJİ (İNGİLİZCE) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 31 |
Ders Kodu: | 1312002078 | ||||||||||
Ders İsmi: | Research in Clinical Psychology | ||||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | Yok | ||||||||||
Dersin Türü: | Department Elective | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Rahşan Ezgi DÖNMEZER | ||||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, klinik psikolojide araştırma projesi yazmak üzerine pratik deneyim kazanılmasını sağlar. Öğrencilerden klinik psikoloji alanında (psikolojik belirtiler, kişilik özellikleri vb.) bir araştırma planlamaları beklenir. Öğretim üyesi ile işbirliği kurarak bir araştırma deseni oluşturarak araştırma prosedürlerini tasvir ederler ve kullanılacak testlere ya da ölçüm araçlarına karar verirler. Araştırma sonuçlarını ilgili literatürü gözden geçirerek bir makale olarak yazarlar. Hazırlanacak araştırma projesinin klinik psikoloji ile ilgili ve kesitsel desende olması beklenir. |
Dersin İçeriği: | -Klinik psikolojide yürütülmekte olan bir projenin teorik, araştırma ve uygulama ayakları arasındaki ilişkilerin kavranması -Bir araştırma projesinin düzenleme aşamalarının neler olduğunun kavranması -Bir araştırma önerisi hazırlamak -Projeyi sınıfta sunmak gerekirse değişiklik yapmak -Literatürü gözden geçirmek ve araştırma konusuyla ilgili makaleler bulmak -Bir çalışmayı yürütmek -Çalışmanı giriş, yöntem ve amaçlarının yazılması |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders içeriği, materyali ve uygulamalarının tanıtılması | Makaleler |
2) | Akademik yazım kurallarının gözden geçirilmesi. Özet okumaların tartışılması. Klinik psikoloji kavramlarının gözden geçirilmesi | Makaleler |
3) | Araştırma problemlerinin sunulması ve tartışılması | Makaleler |
4) | Araştırma problemlerinin sunulması ve tartışılması | Makaleler |
5) | Araştırma önerilerinin sözlü ve yazılı özet sunumu | Makaleler |
6) | Araştırma önerilerinin sözlü ve yazılı özet sunumu | Makaleler |
7) | Literatür taraması ve konuyla ilgili makaleler bulmak | Makaleler |
8) | Ara Sınav | Makaleler |
9) | Literatür taraması ve konuyla ilgili makaleler bulmak | Makaleler |
10) | Literatür taraması ve konuyla ilgili makaleler bulmak | Makaleler |
11) | Literatür taraması ve konuyla ilgili makaleler bulmak | Makaleler |
12) | Özet, giriş ve yöntem bölümlerinin yazılması | Makaleler |
13) | Özet, giriş ve yöntem bölümlerinin yazılması | Makaleler |
14) | Özet, giriş ve yöntem bölümlerinin yazılması | Makaleler |
15) | Dersle ilgili genel değerlendirme | Makaleler |
16) | Final sınavı | Makaleler |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim üyesi sunumları |
Diğer Kaynaklar: | Araştırma raporu için önerilen kaynak: http://www.elyadal.org İlgili araştırma konusu ile ilgili güncel ve temel kaynaklar. Öğrenciler ilgili kaynağa ulaşmak için ulusal ve uluslararası veri tabanlarını tararlar. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir. | |||||||||
2) Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir. | |||||||||
3) Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar. | |||||||||
4) İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir. | |||||||||
5) Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir. | |||||||||
6) Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır. | |||||||||
7) Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur. | |||||||||
8) Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir. | |||||||||
9) Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır. | |||||||||
10) Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir. | |
2) | Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir. | |
3) | Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar. | |
4) | İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir. | |
5) | Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir. | |
6) | Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır. | |
7) | Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur. | |
8) | Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir. | |
9) | Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır. | |
10) | Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir. |
Anlatım |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 6 | 96 |
Küçük Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 162 |