PSİKOLOJİ (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1312221014
Ders İsmi: Industrial and Organizational Psychology
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Fatma GÖRAL
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Ülfet UZUNKOCA
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, endüstriyel ve örgütsel psikoloji disiplinini tanıtmak ve öğrencilerin bu alanda çalışmak için gerekli temel bilgi ve uzmanlığı kazanmalarına yardımcı olmaktır.
Dersin İçeriği: Endüstri ve örgüt psikolojisinin tarihçesi, Çalışan Sağlığı, İş-Yaşam Çatışması, İş Stresi, Çalışan Motivasyonu, Örgüt Kültürü, İşe alım, Performans Değerlendirme, Çeşitlilik, Eşitlik ve Kapsayıcılık (DEI), Eğitim-Geliştirme

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Endüstri ve örgüt psikolojisinin tarihçesini ve diğer disiplinlerle ilişkisini öğrenir
2) Endüstri ve örgüt psikolojisi uygulamaları hakkında genel bilgi sahibi olur
3) Endüstri ve örgüt psikolojisi alanında etik uygulamalara ilişkin farkındalık kazanır
4) İşletmelerdeki insan kaynakları fonksiyonlarına ilişkin bilgi sahibi olur
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) İş-yaşam çatışması hakkında farkındalık kazanır
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Kurum içi yapılandırılmış görüşme ve mülakat çeşitlerine yönelik farkındalık kazanırlar
2) Çalışan sağlığı hakkında bilgi sahibi olur
3) Çeşitlilik, Eşitlik ve Kapsayıcılık (DEI) Uygulamalarının önemini öğrenir
4) Eğitim-Geliştirme programlarını kurgulama teorik alt yapısını öğrenir
5) Örgüt kültürü hakkında bilgi edinir
6) Örgütlerde çalışanların seçme ve yerleştirme süreçleri ile performansların nasıl takip edildiğini öğrenirler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı
2) Çalışan Sağlığı Ders notları
3) Çalışan Sağlığı Ders notları
4) İş Stresi Ders notları
5) İş-Yaşam Çatışması
6) Çalışan Motivasyonu Ders notları
7) Çalışan Motivasyonu Ders Notları
8) Ara Sınav
9) Örgüt Kültürü Ders Notları
10) İşe Alım Ders Notları
11) Performans Değerlendirme Ders notları
12) Çeşitlilik, Eşitlik ve Kapsayıcılık (DEI) uygulamaları Ders Notları
13) Çeşitlilik, Eşitlik ve Kapsayıcılık (DEI) Uygulamaları Ders notları
14) Eğitim ve Gelişim Ders notları
15) Gözden Geçirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Stephen H. Robbins, Timothy A. Judge (2019) Örgütsel Davranış 14. Basım Nobel Yayınları
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

5

6

6

7

8

8

9

7

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 60
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 6 78
Laboratuvar 2 5 10
Uygulama 2 5 10
Sunum / Seminer 2 5 10
Proje 2 6 12
Ödevler 2 1 2
Küçük Sınavlar 1 6 6
Ara Sınavlar 1 1 1
Rapor Teslimi 2 6 12
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 147