PSİKOLOJİ (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1312111007
Ders İsmi: History of Psychology
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Fatma GÖRAL
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Hacer Nermin ÇELEN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, psikolojinin felsefi ve fizyolojik köklerini ve aynı zamanda disiplindeki ilk öncüleri ve bunların modern psikoloji üzerindeki etkilerini tanıtmaktır.
Dersin İçeriği: Psikolojide felsefi ve fizyolojik etkiler, işlevselcilik, uygulamalı psikoloji, davranışçılık, Gestalt psikolojisi, psikanaliz, hümanistik psikoloji, pozitif psikoloji, bilişsel psikoloji, evrimsel psikoloji

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Psikolojide temel ilkeler hakkında bilgi sahibi olur
2) Psikolojinin gelişimini etkileyen ana düşünce akımlarını, tarihi olayları ve insanları tanımlayabilir.
3) Psikolojinin teorik, tarihsel ve ampirik temellerini ve uygulamalarını öğrenir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Temel psikolojik ilkeleri, insan davranışlarının farklı yönlerini uygulayabilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Çeşitli psikolojik paradigmaların ve varsayımların güçlü ve zayıf yönlerini eleştirel olarak değerlendirebilir ve tartışılabilir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Psikolojiyle ilgili alanlarda yaşam boyu öğrenme anlayışı sağlar.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Yeni fikirleri tek başına araştırabilir ve keşfedebilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma- Psikoloji tarihi çalışmaları Okuma- Araştırma (s. 19-60)
2) Psikoloji üzerinde felsefi ve fizyolojik etkiler Okuma- Araştırma (61-130)
3) Yeni Psikoloji ve Yapısalcılık Okuma- Araştırma (131-235)
4) İşlevselcilik Okuma- Araştırma (207-305)
5) Uygulamalı Psikoloji Okuma- Araştırma (307-369)
6) Davranışçılık Okuma- Araştırma (371-410; 371-410; 411-459; 461-516)
7) Davranışçılık Okuma- Araştırma (371-410; 371-410; 411-459; 461-516)
8) Ara Sınav
9) Gestalt psikolojisi Okuma- Araştırma (517-564)
10) Psikanaliz ve Muhalifler Okuma- Araştırma (565-631; 663- 668)
11) Psikanaliz: Kuruluştan sonrası Okuma- Araştırma (668-689)
12) Psikanaliz: Kuruluştan sonrası Okuma- Araştırma (668-689)
13) Psikolojide Çağdaş Düşünceler Okuma- Araştırma (691-725)
14) Psikolojide Çağdaş Düşünceler Okuma- Araştırma (357-380)
15) Gözden geçirme Okuma- Araştırma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Duane P. Schultz; Sidney Ellen Schultz (2007). Modern Psikoloji Tarihi. Kaknüs Yayınları. İstanbul
Diğer Kaynaklar: APA Division 26: Society for the History of Psychology.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Quiz 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 6 78
Laboratuvar 2 5 10
Sunum / Seminer 2 5 10
Proje 2 6 12
Ödevler 2 1 2
Küçük Sınavlar 1 6 6
Ara Sınavlar 1 6 6
Rapor Teslimi 2 6 12
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 142