Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Programlamaya giriş |
C++ programming : From Program Analysis to Program design 8. basım. By D. S. Malik
|
2) |
Sözlüksel elemanlar, operatörler ve C sistemi; Temel veri tipleri; LAB#1. |
C++ programming : From Program Analysis to Program design 8. basım. By D. S. Malik
|
3) |
Akış kontrolü Kısım I: Operatörler, ifadeler ve ikili cebir kavramları; if, ifelse ve switch komutları; LAB#2. |
C++ programming : From Program Analysis to Program design 8. basım. By D. S. Malik
|
4) |
Akış kontrolü Kısım II: for, while, dowhile, break, continue ve goto komutları; LAB#3. |
C++ programming : From Program Analysis to Program design 8. basım. By D. S. Malik
|
5) |
Fonksiyonlar Kısım I: Bildirim, tanımlama, imza, ön ürün, başlatma, başlık kavramları, geri dönüş komutları; LAB#4. |
C++ programming : From Program Analysis to Program design 8. basım. By D. S. Malik
|
6) |
Fonksiyonlar Kısım II: Değer ile çağırma, kapsam, depolama sınıfları, özyineleme kavramları, özyinelemeli fonksiyonlar; LAB#5. |
C++ programming : From Program Analysis to Program design 8. basım. By D. S. Malik
|
7) |
Diziler ve işaretçiler Kısım I: Diziler, ilklendirmek, işaretçiler, referans kullanarak çağırma, dinamik bellek yönetimi kavramları. |
C++ programming : From Program Analysis to Program design 8. basım. By D. S. Malik
|
8) |
ARA SINAV |
C++ programming : From Program Analysis to Program design 8. basım. By D. S. Malik
|
9) |
Diziler ve işaretçiler Kısım II: Diziler, çok boyutlu diziler ve işaretçi dizileri kavramı, ana programa verilecek bağımsız değişkenler; LAB#6. |
C++ programming : From Program Analysis to Program design 8. basım. By D. S. Malik
|
10) |
Dizi ve işaretçi uygulamaları; LAB#7. |
C++ programming : From Program Analysis to Program design 8. basım. By D. S. Malik
|
11) |
Yapılar Kısım I: Basit yapıların bildirimleri ve uygulamaları |
C++ programming : From Program Analysis to Program design 8. basım. By D. S. Malik
|
12) |
Yapılar Kısım II: Yapı dizilerini kullanmak ve yapı kullanan gelişmiş uygulamalar geliştirmek; LAB#8. |
C++ programming : From Program Analysis to Program design 8. basım. By D. S. Malik
|
13) |
Göstergeçler |
C++ programming : From Program Analysis to Program design 8. basım. By D. S. Malik
|
14) |
Göstergeçler |
C++ programming : From Program Analysis to Program design 8. basım. By D. S. Malik
|
15) |
Dosya açılım modları ve Dosyaya giriş ve çıkış işlemleri |
C++ programming : From Program Analysis to Program design 8. basım. By D. S. Malik
|
16) |
Final |
C++ programming : From Program Analysis to Program design 8. basım. By D. S. Malik
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
3 |
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. |
|
4) |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
3 |
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
5 |
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|