Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin hedefleri, ders programı ve ödev yönergelerinin açıklanması Yoğun bakım hemşireliğinin profesyonel etik ve yasal sorumluluğu, Yoğun Bakım Hemşireliği ve Temel Kavramlar Yoğun Bakım Ünitesinin Tasarımı ve Organizasyonu |
Akyol AD. (2017) Yoğun bakım Hemşireliği. İstanbul tıp Kitapevi 1. Baskı. İstanbul 2. Çelik S. (2014). Erişkin Yoğun Bakım Hastalarında Temel Sorunlar Ve Hemşirelik Bakımı. Nobel Tıp Kitapevi. Çapa İstanbul. |
2) |
Yoğun bakım ünitesine hasta kabulü, taburculuğu ve transferi ile iletişim |
Akyol AD. (2017) Yoğun bakım Hemşireliği. İstanbul tıp Kitapevi 1. Baskı. İstanbul 2. Çelik S. (2014). Erişkin Yoğun Bakım Hastalarında Temel Sorunlar Ve Hemşirelik Bakımı. Nobel Tıp Kitapevi. Çapa İstanbul. |
3) |
Yoğun bakımda ünitesinde hasta izlemi ve temel yaşam desteği |
Akyol AD. (2017) Yoğun bakım Hemşireliği. İstanbul tıp Kitapevi 1. Baskı. İstanbul 2. Çelik S. (2014). Erişkin Yoğun Bakım Hastalarında Temel Sorunlar Ve Hemşirelik Bakımı. Nobel Tıp Kitapevi. Çapa İstanbul. |
3) |
Yoğun bakımda ünitesinde hasta izlemi ve temel yaşam desteği |
Akyol AD. (2017) Yoğun bakım Hemşireliği. İstanbul tıp Kitapevi 1. Baskı. İstanbul 2. Çelik S. (2014). Erişkin Yoğun Bakım Hastalarında Temel Sorunlar Ve Hemşirelik Bakımı. Nobel Tıp Kitapevi. Çapa İstanbul. |
3) |
Yoğun bakımda ünitesinde hasta izlemi ve temel yaşam desteği |
Akyol AD. (2017) Yoğun bakım Hemşireliği. İstanbul tıp Kitapevi 1. Baskı. İstanbul 2. Çelik S. (2014). Erişkin Yoğun Bakım Hastalarında Temel Sorunlar Ve Hemşirelik Bakımı. Nobel Tıp Kitapevi. Çapa İstanbul. |
4) |
Hemodinami ve sıvı-elektrolit bozuklukları izlemi |
Akyol AD. (2017) Yoğun bakım Hemşireliği. İstanbul tıp Kitapevi 1. Baskı. İstanbul 2. Çelik S. (2014). Erişkin Yoğun Bakım Hastalarında Temel Sorunlar Ve Hemşirelik Bakımı. Nobel Tıp Kitapevi. Çapa İstanbul. |
5) |
Yoğun bakım ünitelerinde hasta beslenme değerlendirmesi ve beslenme |
Akyol AD. (2017) Yoğun bakım Hemşireliği. İstanbul tıp Kitapevi 1. Baskı. İstanbul 2. Çelik S. (2014). Erişkin Yoğun Bakım Hastalarında Temel Sorunlar Ve Hemşirelik Bakımı. Nobel Tıp Kitapevi. Çapa İstanbul. |
6) |
Yoğun bakım ünitesinde basınç ülserleri, kısıtlama ve pozisyone etme |
Akyol AD. (2017) Yoğun bakım Hemşireliği. İstanbul tıp Kitapevi 1. Baskı. İstanbul 2. Çelik S. (2014). Erişkin Yoğun Bakım Hastalarında Temel Sorunlar Ve Hemşirelik Bakımı. Nobel Tıp Kitapevi. Çapa İstanbul. |
7) |
ARA SINAV |
Akyol AD. (2017) Yoğun bakım Hemşireliği. İstanbul tıp Kitapevi 1. Baskı. İstanbul 2. Çelik S. (2014). Erişkin Yoğun Bakım Hastalarında Temel Sorunlar Ve Hemşirelik Bakımı. Nobel Tıp Kitapevi. Çapa İstanbul. |
8) |
Solunum desteği ve mekanik ventilasyonda hasta izlemi, hemşirelik bakımı |
Akyol AD. (2017) Yoğun bakım Hemşireliği. İstanbul tıp Kitapevi 1. Baskı. İstanbul 2. Çelik S. (2014). Erişkin Yoğun Bakım Hastalarında Temel Sorunlar Ve Hemşirelik Bakımı. Nobel Tıp Kitapevi. Çapa İstanbul. |
8) |
Solunum desteği ve mekanik ventilasyonda hasta izlemi, hemşirelik bakımı |
Akyol AD. (2017) Yoğun bakım Hemşireliği. İstanbul tıp Kitapevi 1. Baskı. İstanbul 2. Çelik S. (2014). Erişkin Yoğun Bakım Hastalarında Temel Sorunlar Ve Hemşirelik Bakımı. Nobel Tıp Kitapevi. Çapa İstanbul. |
9) |
Nörolojik tanılama, Kafa içi basınç artışı sendromlu ve sedasyonlu hastanın bakım yönetimi |
Akyol AD. (2017) Yoğun bakım Hemşireliği. İstanbul tıp Kitapevi 1. Baskı. İstanbul 2. Çelik S. (2014). Erişkin Yoğun Bakım Hastalarında Temel Sorunlar Ve Hemşirelik Bakımı. Nobel Tıp Kitapevi. Çapa İstanbul. |
10) |
Dolaşım ve boşaltım sistemi problemi olan hastaların izlemi ve özel uygulamalar |
Akyol AD. (2017) Yoğun bakım Hemşireliği. İstanbul tıp Kitapevi 1. Baskı. İstanbul 2. Çelik S. (2014). Erişkin Yoğun Bakım Hastalarında Temel Sorunlar Ve Hemşirelik Bakımı. Nobel Tıp Kitapevi. Çapa İstanbul. |
11) |
Multiple Travmalı Hastanın Hemşirelik Bakımı ve MODS, Beyin ölümü |
Akyol AD. (2017) Yoğun bakım Hemşireliği. İstanbul tıp Kitapevi 1. Baskı. İstanbul 2. Çelik S. (2014). Erişkin Yoğun Bakım Hastalarında Temel Sorunlar Ve Hemşirelik Bakımı. Nobel Tıp Kitapevi. Çapa İstanbul. |
12) |
Yoğun bakım hastalarında beslenmenin tanılanması; enteral beslenme ve hemşirelik bakımı |
Akyol AD. (2017) Yoğun bakım Hemşireliği. İstanbul tıp Kitapevi 1. Baskı. İstanbul 2. Çelik S. (2014). Erişkin Yoğun Bakım Hastalarında Temel Sorunlar Ve Hemşirelik Bakımı. Nobel Tıp Kitapevi. Çapa İstanbul. |
12) |
Yoğun bakım hastalarında beslenmenin tanılanması; enteral beslenme ve hemşirelik bakımı |
Akyol AD. (2017) Yoğun bakım Hemşireliği. İstanbul tıp Kitapevi 1. Baskı. İstanbul 2. Çelik S. (2014). Erişkin Yoğun Bakım Hastalarında Temel Sorunlar Ve Hemşirelik Bakımı. Nobel Tıp Kitapevi. Çapa İstanbul. |
13) |
Yoğun bakım hastasında temel hijyenik bakımı ve deri bütünlüğünü sürdürmede önleyici yaklaşımlar |
Akyol AD. (2017) Yoğun bakım Hemşireliği. İstanbul tıp Kitapevi 1. Baskı. İstanbul 2. Çelik S. (2014). Erişkin Yoğun Bakım Hastalarında Temel Sorunlar Ve Hemşirelik Bakımı. Nobel Tıp Kitapevi. Çapa İstanbul. |
14) |
Yogun bakım hasta ve ailesinin psikososyal gereksinimleri: duyusal yüklenme, yoksunluk, anksiteye, depresyon, deliryum ve hemşirelik bakımı |
Akyol AD. (2017) Yoğun bakım Hemşireliği. İstanbul tıp Kitapevi 1. Baskı. İstanbul 2. Çelik S. (2014). Erişkin Yoğun Bakım Hastalarında Temel Sorunlar Ve Hemşirelik Bakımı. Nobel Tıp Kitapevi. Çapa İstanbul. |
15) |
FINAL SINAVI |
Akyol AD. (2017) Yoğun bakım Hemşireliği. İstanbul tıp Kitapevi 1. Baskı. İstanbul 2. Çelik S. (2014). Erişkin Yoğun Bakım Hastalarında Temel Sorunlar Ve Hemşirelik Bakımı. Nobel Tıp Kitapevi. Çapa İstanbul. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Lisans yeterlilikleri temelinde, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek, İç hastalıkları hemşireliği alanının ilişkili olduğu disiplinlerden edindiği kapsamlı bilgiyi bütünleştirmek |
|
2) |
İç hastalıkları hemşireliği alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak, alanı ile ilgili birey, aile ve toplumun sorunlarını çözmede vaka yöneticisi olarak rol almak, alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturmak, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümlemek, alanın gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanmak |
|
3) |
1. Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme
2. Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
3. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. |
|
4) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
|
5) |
1. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
2. Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme
3. Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
|
6) |
1. Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
2. Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
3. Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
|