BİLİŞİM GÜVENLİĞİ TEKNOLOJİSİ
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 2000121008
Ders İsmi: Veri Tabanı Programlama
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Esma TAYRAN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. Esma TAYRAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders ile öğrenciye; veri tabanı tasarlamak, oluşturmak, sorgulama yapmak, veri tabanı yönetimsel fonksiyonlarını kullanmak yeterlilikleri kazandırılacaktır.
Dersin İçeriği: Klasik dosya sistemi genel yapısı, veri tabanı temel kavramları, ilişkisel veri tabanın temel özellikleri, veri tabanı tasarımı, SQL (Yapısal Sorgulama Dili) veri tipleri, tablo oluşturma, ekleme, güncelleme, silme işlemleri, temel sorgular, fonksiyonlar, tablolar arasında ilişki kurma.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Veritabanı Tasarlar
2) Veritabanını Oluşturur
3) Veritabanı yönetimsel fonksiyonlarını kullanır.
4) Bir programlama dili kullanarak veritabanı tasarımı yapar
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Veritabanında sorgulama Yapar
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Veritabanına giriş ve temel kavramlar. İlişkisel Veritabanı Tasarlama ve SQL ile Geliştirme (Nobel akademik yayıncılık, Selçuk Kıran)
2) E-R modeli, varlık, varlık kümesi, nitelik, bağıntı kavramları, bağıntı türleri İlişkisel Veritabanı Tasarlama ve SQL ile Geliştirme (Nobel akademik yayıncılık, Selçuk Kıran)
3) Mantıksal Veritabanı Tasarımı ve Modeli Fiziksel İlişkisel veritabanı Tasarımı İlişkisel Veritabanı Tasarlama ve SQL ile Geliştirme (Nobel akademik yayıncılık, Selçuk Kıran)
4) Veritabanı Araçlarının Kurulumunu Yapmak, Tabloları Oluşturmak ve Özelliklerini Belirlemek İlişkisel Veritabanı Tasarlama ve SQL ile Geliştirme (Nobel akademik yayıncılık, Selçuk Kıran)
5) Sorgu Oluşturmak ve Çeşitlerini Kullanmak İlişkisel Veritabanı Tasarlama ve SQL ile Geliştirme (Nobel akademik yayıncılık, Selçuk Kıran)
6) Sorgu Oluşturmak ve Çeşitlerini Kullanmak İlişkisel Veritabanı Tasarlama ve SQL ile Geliştirme (Nobel akademik yayıncılık, Selçuk Kıran)
7) İlişkili Tablolar ile Sorgu Hazırlamak İlişkisel Veritabanı Tasarlama ve SQL ile Geliştirme (Nobel akademik yayıncılık, Selçuk Kıran)
8) Ara sınav İlişkisel Veritabanı Tasarlama ve SQL ile Geliştirme (Nobel akademik yayıncılık, Selçuk Kıran)
9) DML Sorgularını Kullanmak İlişkisel Veritabanı Tasarlama ve SQL ile Geliştirme (Nobel akademik yayıncılık, Selçuk Kıran)
10) DML Sorgularını Kullanmak, Kullanıcı Sorguları Yazmak İlişkisel Veritabanı Tasarlama ve SQL ile Geliştirme (Nobel akademik yayıncılık, Selçuk Kıran)
11) Stored Procedure ve Tetikleyici İlişkisel Veritabanı Tasarlama ve SQL ile Geliştirme (Nobel akademik yayıncılık, Selçuk Kıran)
12) Proje Sunumları İlişkisel Veritabanı Tasarlama ve SQL ile Geliştirme (Nobel akademik yayıncılık, Selçuk Kıran)
13) Proje Sunumları İlişkisel Veritabanı Tasarlama ve SQL ile Geliştirme (Nobel akademik yayıncılık, Selçuk Kıran)
14) Proje Sunumları İlişkisel Veritabanı Tasarlama ve SQL ile Geliştirme (Nobel akademik yayıncılık, Selçuk Kıran)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Derste not tutulacaktır.
Diğer Kaynaklar: İlişkisel Veritabanı Tasarlama ve SQL ile Geliştirme (Nobel akademik yayıncılık,
Selçuk Kıran)
Database System Concepts Seventh Edition Avi Silberschatz Henry F. Korth S. Sudarshan
Veri tabanı Sistemleri, Ünal Yarımağan, Akademi Kitapevi

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

5

3

Program Kazanımları
1) Programlamaya yönelik güvenlik algoritmaları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak
2) Son kullanıcı güvenliği için gerekli yazılımların kurulum ve yönetimini gerçekleştirebilmek
3) Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak
4) Temel düzeyde veri tabanı ve web programcılığı yapabilme becerisine sahip olmak

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Programlamaya yönelik güvenlik algoritmaları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak 3
2) Son kullanıcı güvenliği için gerekli yazılımların kurulum ve yönetimini gerçekleştirebilmek 3
3) Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak 3
4) Temel düzeyde veri tabanı ve web programcılığı yapabilme becerisine sahip olmak 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 14 2 28
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 96