BİLİŞİM GÜVENLİĞİ TEKNOLOJİSİ | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | 2000121008 | ||||||||
Ders İsmi: | Veri Tabanı Programlama | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Esma TAYRAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. Esma TAYRAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders ile öğrenciye; veri tabanı tasarlamak, oluşturmak, sorgulama yapmak, veri tabanı yönetimsel fonksiyonlarını kullanmak yeterlilikleri kazandırılacaktır. |
Dersin İçeriği: | Klasik dosya sistemi genel yapısı, veri tabanı temel kavramları, ilişkisel veri tabanın temel özellikleri, veri tabanı tasarımı, SQL (Yapısal Sorgulama Dili) veri tipleri, tablo oluşturma, ekleme, güncelleme, silme işlemleri, temel sorgular, fonksiyonlar, tablolar arasında ilişki kurma. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Veritabanına giriş ve temel kavramlar. | İlişkisel Veritabanı Tasarlama ve SQL ile Geliştirme (Nobel akademik yayıncılık, Selçuk Kıran) |
2) | E-R modeli, varlık, varlık kümesi, nitelik, bağıntı kavramları, bağıntı türleri | İlişkisel Veritabanı Tasarlama ve SQL ile Geliştirme (Nobel akademik yayıncılık, Selçuk Kıran) |
3) | Mantıksal Veritabanı Tasarımı ve Modeli Fiziksel İlişkisel veritabanı Tasarımı | İlişkisel Veritabanı Tasarlama ve SQL ile Geliştirme (Nobel akademik yayıncılık, Selçuk Kıran) |
4) | Veritabanı Araçlarının Kurulumunu Yapmak, Tabloları Oluşturmak ve Özelliklerini Belirlemek | İlişkisel Veritabanı Tasarlama ve SQL ile Geliştirme (Nobel akademik yayıncılık, Selçuk Kıran) |
5) | Sorgu Oluşturmak ve Çeşitlerini Kullanmak | İlişkisel Veritabanı Tasarlama ve SQL ile Geliştirme (Nobel akademik yayıncılık, Selçuk Kıran) |
6) | Sorgu Oluşturmak ve Çeşitlerini Kullanmak | İlişkisel Veritabanı Tasarlama ve SQL ile Geliştirme (Nobel akademik yayıncılık, Selçuk Kıran) |
7) | İlişkili Tablolar ile Sorgu Hazırlamak | İlişkisel Veritabanı Tasarlama ve SQL ile Geliştirme (Nobel akademik yayıncılık, Selçuk Kıran) |
8) | Ara sınav | İlişkisel Veritabanı Tasarlama ve SQL ile Geliştirme (Nobel akademik yayıncılık, Selçuk Kıran) |
9) | DML Sorgularını Kullanmak | İlişkisel Veritabanı Tasarlama ve SQL ile Geliştirme (Nobel akademik yayıncılık, Selçuk Kıran) |
10) | DML Sorgularını Kullanmak, Kullanıcı Sorguları Yazmak | İlişkisel Veritabanı Tasarlama ve SQL ile Geliştirme (Nobel akademik yayıncılık, Selçuk Kıran) |
11) | Stored Procedure ve Tetikleyici | İlişkisel Veritabanı Tasarlama ve SQL ile Geliştirme (Nobel akademik yayıncılık, Selçuk Kıran) |
12) | Proje Sunumları | İlişkisel Veritabanı Tasarlama ve SQL ile Geliştirme (Nobel akademik yayıncılık, Selçuk Kıran) |
13) | Proje Sunumları | İlişkisel Veritabanı Tasarlama ve SQL ile Geliştirme (Nobel akademik yayıncılık, Selçuk Kıran) |
14) | Proje Sunumları | İlişkisel Veritabanı Tasarlama ve SQL ile Geliştirme (Nobel akademik yayıncılık, Selçuk Kıran) |
Ders Notları / Kitaplar: | Derste not tutulacaktır. |
Diğer Kaynaklar: | İlişkisel Veritabanı Tasarlama ve SQL ile Geliştirme (Nobel akademik yayıncılık, Selçuk Kıran) Database System Concepts Seventh Edition Avi Silberschatz Henry F. Korth S. Sudarshan Veri tabanı Sistemleri, Ünal Yarımağan, Akademi Kitapevi |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
4 |
5 |
3 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Programlamaya yönelik güvenlik algoritmaları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak | |||||
2) Son kullanıcı güvenliği için gerekli yazılımların kurulum ve yönetimini gerçekleştirebilmek | |||||
3) Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak | |||||
4) Temel düzeyde veri tabanı ve web programcılığı yapabilme becerisine sahip olmak |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Programlamaya yönelik güvenlik algoritmaları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak | 3 |
2) | Son kullanıcı güvenliği için gerekli yazılımların kurulum ve yönetimini gerçekleştirebilmek | 3 |
3) | Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak | 3 |
4) | Temel düzeyde veri tabanı ve web programcılığı yapabilme becerisine sahip olmak | 3 |
Ders | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 96 |