BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 2021121002
Ders İsmi: Ayrık Matematik
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Esma TAYRAN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. Esma TAYRAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bazı ayma tekniklerini ve kombinatoriyel yapıları öğrenmek
Dersin İçeriği: Saymanın temelleri, Kuşyuvası prensibi, Permutasyon ve kombinasyonlar, Binom katsayıları ve özdeşlikler, Algoritmaların karmaşıklığı, Rekürans bağıntıları, Üreteç fonksiyonlar, İçerme-Dışarma, Graflar

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenciler bazı sayma tekniklerini öğrenecektir.
2) Öğrenciler kombinatoriyel düşünme becerilerini geliştirecektir.
3) Öğrenciler algoritmik düşünme becerilerini geliştirecektir.
4) Öğrenciler mantıksal muhakeme yapma becerilerini geliştirecektir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Öğrenciler bazı kombinatoriyel yapıların uygulamalarını öğrenecektir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Önerme Mantığı ve İspat Ayrık Matematik ve Uygulamaları Kenneth Rosen, 7. Baskı, Palme Yayınevi
2) Önerme Mantığı ve İspat Ayrık Matematik ve Uygulamaları Kenneth Rosen, 7. Baskı, Palme Yayınevi
3) Küme Teorisi Ayrık Matematik ve Uygulamaları Kenneth Rosen, 7. Baskı, Palme Yayınevi
4) Bağıntı ve Fonksiyon Ayrık Matematik ve Uygulamaları Kenneth Rosen, 7. Baskı, Palme Yayınevi
5) Saymanın temelleri Ayrık Matematik ve Uygulamaları Kenneth Rosen, 7. Baskı, Palme Yayınevi
6) Olasılık Ayrık Matematik ve Uygulamaları Kenneth Rosen, 7. Baskı, Palme Yayınevi
7) Boole Cebiri Ayrık Matematik ve Uygulamaları Kenneth Rosen, 7. Baskı, Palme Yayınevi
8) Ara sınav Ayrık Matematik ve Uygulamaları Kenneth Rosen, 7. Baskı, Palme Yayınevi
9) Boole Cebiri, Mantıksal Devreler Ayrık Matematik ve Uygulamaları Kenneth Rosen, 7. Baskı, Palme Yayınevi
10) Graf Teorisi Ayrık Matematik ve Uygulamaları Kenneth Rosen, 7. Baskı, Palme Yayınevi
11) Kısa Yol Problemleri Ayrık Matematik ve Uygulamaları Kenneth Rosen, 7. Baskı, Palme Yayınevi
12) Graf Boyama Ayrık Matematik ve Uygulamaları Kenneth Rosen, 7. Baskı, Palme Yayınevi
13) Graflar, Graf Modelleri, Graf terminolojisi ve özel graflar Ayrık Matematik ve Uygulamaları Kenneth Rosen, 7. Baskı, Palme Yayınevi
14) Ağaçlarda Gezinti, Yayılım Ağaçları Ayrık Matematik ve Uygulamaları Kenneth Rosen, 7. Baskı, Palme Yayınevi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Derste not tutulacaktır.
Diğer Kaynaklar: Ayrık Matematik ve Uygulamaları Kenneth Rosen, 7. Baskı, Palme Yayınevi
Discrete Mathematics, R. Johnsonbaugh, Prentice Hall
Discrete Mathematics, Kenneth A. Ross, Prentice Hall

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve hesaplama alanlarındaki bilgi birikimini yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama ile ilgili problemlerinin çözümüne uygulama becerisine sahip olmak.
2) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama alanına özgü sorunları analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak.
3) Belirlenen gereksinimleri karşılayacak yazılım sistemini, sistem parçasını, işlemi veya programı tasarlama, geliştirme ve değerlendirme becerisine sahip olmak.
4) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama uygulamaları için modern teknik ve programlama araçlarını kullanma becerisine sahip olmak.
5) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama disiplini ve disiplinler arası takımlarda veya bireysel olarak etkin biçimde çalışabilmek için gerekli iş yeteneklerini ortaya koyabilme becerisine sahip olmak.
6) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlarının analiz, tasarım, uygulama, doğrulama, geçerleme ve bakım süreçlerini uygulayarak geliştirilmesindeki yaklaşımları uygulama becerisine sahip olmak.
7) Yazılım ve bilgisayar programlama alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve hesaplama alanlarındaki bilgi birikimini yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama ile ilgili problemlerinin çözümüne uygulama becerisine sahip olmak. 5
2) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama alanına özgü sorunları analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak. 2
3) Belirlenen gereksinimleri karşılayacak yazılım sistemini, sistem parçasını, işlemi veya programı tasarlama, geliştirme ve değerlendirme becerisine sahip olmak. 2
4) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama uygulamaları için modern teknik ve programlama araçlarını kullanma becerisine sahip olmak. 1
5) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama disiplini ve disiplinler arası takımlarda veya bireysel olarak etkin biçimde çalışabilmek için gerekli iş yeteneklerini ortaya koyabilme becerisine sahip olmak. 1
6) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlarının analiz, tasarım, uygulama, doğrulama, geçerleme ve bakım süreçlerini uygulayarak geliştirilmesindeki yaklaşımları uygulama becerisine sahip olmak. 1
7) Yazılım ve bilgisayar programlama alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ödevler 1 20 20
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 116