BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | 2021121002 | ||||||||
Ders İsmi: | Ayrık Matematik | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Esma TAYRAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. Esma TAYRAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bazı ayma tekniklerini ve kombinatoriyel yapıları öğrenmek |
Dersin İçeriği: | Saymanın temelleri, Kuşyuvası prensibi, Permutasyon ve kombinasyonlar, Binom katsayıları ve özdeşlikler, Algoritmaların karmaşıklığı, Rekürans bağıntıları, Üreteç fonksiyonlar, İçerme-Dışarma, Graflar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Önerme Mantığı ve İspat | Ayrık Matematik ve Uygulamaları Kenneth Rosen, 7. Baskı, Palme Yayınevi |
2) | Önerme Mantığı ve İspat | Ayrık Matematik ve Uygulamaları Kenneth Rosen, 7. Baskı, Palme Yayınevi |
3) | Küme Teorisi | Ayrık Matematik ve Uygulamaları Kenneth Rosen, 7. Baskı, Palme Yayınevi |
4) | Bağıntı ve Fonksiyon | Ayrık Matematik ve Uygulamaları Kenneth Rosen, 7. Baskı, Palme Yayınevi |
5) | Saymanın temelleri | Ayrık Matematik ve Uygulamaları Kenneth Rosen, 7. Baskı, Palme Yayınevi |
6) | Olasılık | Ayrık Matematik ve Uygulamaları Kenneth Rosen, 7. Baskı, Palme Yayınevi |
7) | Boole Cebiri | Ayrık Matematik ve Uygulamaları Kenneth Rosen, 7. Baskı, Palme Yayınevi |
8) | Ara sınav | Ayrık Matematik ve Uygulamaları Kenneth Rosen, 7. Baskı, Palme Yayınevi |
9) | Boole Cebiri, Mantıksal Devreler | Ayrık Matematik ve Uygulamaları Kenneth Rosen, 7. Baskı, Palme Yayınevi |
10) | Graf Teorisi | Ayrık Matematik ve Uygulamaları Kenneth Rosen, 7. Baskı, Palme Yayınevi |
11) | Kısa Yol Problemleri | Ayrık Matematik ve Uygulamaları Kenneth Rosen, 7. Baskı, Palme Yayınevi |
12) | Graf Boyama | Ayrık Matematik ve Uygulamaları Kenneth Rosen, 7. Baskı, Palme Yayınevi |
13) | Graflar, Graf Modelleri, Graf terminolojisi ve özel graflar | Ayrık Matematik ve Uygulamaları Kenneth Rosen, 7. Baskı, Palme Yayınevi |
14) | Ağaçlarda Gezinti, Yayılım Ağaçları | Ayrık Matematik ve Uygulamaları Kenneth Rosen, 7. Baskı, Palme Yayınevi |
Ders Notları / Kitaplar: | Derste not tutulacaktır. |
Diğer Kaynaklar: | Ayrık Matematik ve Uygulamaları Kenneth Rosen, 7. Baskı, Palme Yayınevi Discrete Mathematics, R. Johnsonbaugh, Prentice Hall Discrete Mathematics, Kenneth A. Ross, Prentice Hall |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Matematik, fen bilimleri ve hesaplama alanlarındaki bilgi birikimini yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama ile ilgili problemlerinin çözümüne uygulama becerisine sahip olmak. | ||||||
2) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama alanına özgü sorunları analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak. | ||||||
3) Belirlenen gereksinimleri karşılayacak yazılım sistemini, sistem parçasını, işlemi veya programı tasarlama, geliştirme ve değerlendirme becerisine sahip olmak. | ||||||
4) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama uygulamaları için modern teknik ve programlama araçlarını kullanma becerisine sahip olmak. | ||||||
5) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama disiplini ve disiplinler arası takımlarda veya bireysel olarak etkin biçimde çalışabilmek için gerekli iş yeteneklerini ortaya koyabilme becerisine sahip olmak. | ||||||
6) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlarının analiz, tasarım, uygulama, doğrulama, geçerleme ve bakım süreçlerini uygulayarak geliştirilmesindeki yaklaşımları uygulama becerisine sahip olmak. | ||||||
7) Yazılım ve bilgisayar programlama alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve hesaplama alanlarındaki bilgi birikimini yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama ile ilgili problemlerinin çözümüne uygulama becerisine sahip olmak. | 5 |
2) | Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama alanına özgü sorunları analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak. | 2 |
3) | Belirlenen gereksinimleri karşılayacak yazılım sistemini, sistem parçasını, işlemi veya programı tasarlama, geliştirme ve değerlendirme becerisine sahip olmak. | 2 |
4) | Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama uygulamaları için modern teknik ve programlama araçlarını kullanma becerisine sahip olmak. | 1 |
5) | Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama disiplini ve disiplinler arası takımlarda veya bireysel olarak etkin biçimde çalışabilmek için gerekli iş yeteneklerini ortaya koyabilme becerisine sahip olmak. | 1 |
6) | Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlarının analiz, tasarım, uygulama, doğrulama, geçerleme ve bakım süreçlerini uygulayarak geliştirilmesindeki yaklaşımları uygulama becerisine sahip olmak. | 1 |
7) | Yazılım ve bilgisayar programlama alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak. | 2 |
Ders |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 116 |