BİLİŞİM GÜVENLİĞİ TEKNOLOJİSİ
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
ÖNLİSANS DERECESİ 2 120 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey
QF-EHEA:Kısa Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 48,52

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 2000111013
Ders İsmi: Bilgisayar Bilimlerine Giriş
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
2 0 0 2 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar:
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Esma TAYRAN
Dersi Veren(ler):



Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Temel Bilgisayar Kavramlarını öğrenme. Yaygın olarak kullanılan office programlarının kullanımını öğrenme. Bilgisayar becerilerinin gelişmesine katkı sağlama. Yazışma kurallarını bilme. Bilgilerini yapacakları sunum vasıtasıyla aktarabilme, verileri listeler halinde düzenleyebilme.
Dersin İçeriği: Bilgisayar ile ilgili Temel Kavramlar, Bilgisayar Tarihçesi ve Donanımı, İşletim Sistemi ve Uygulamaları, Kelime İşlemci Programı (Microsoft Word), Excel Programı, Sunum Programı (PowerPoint)

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenci bilgisayar mühendisliği ile ilgili temel kavramları öğrenir.
2) Bilgisayarın tarihçesiyle ilgili bilgi verir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Yaygın kullanılan kelime işlemci programlarıyla uygulamalar yapar.
2) Yaygın kullanılan elektronik tablolama programlarıyla uygulamalar yapar.
3) Yaygın kullanılan sunum programlarıyla uygulamalar yapar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Temel kavramlar, E posta Kullanımı Bilal Özcan, Bilal Özcan, Kadir Kuştul, Mehmet Ali Serttaş, Mukaddes Hacıosmanoğlu, Bilgisayar İşletmenliği : Yeni başlayanlar için, 2006
2) Bilgisayar Tarihçesi ve Donanımı Bilal Özcan, Bilal Özcan, Kadir Kuştul, Mehmet Ali Serttaş, Mukaddes Hacıosmanoğlu, Bilgisayar İşletmenliği : Yeni başlayanlar için, 2006
3) İşletim Sistemi ve Uygulamaları Bilal Özcan, Bilal Özcan, Kadir Kuştul, Mehmet Ali Serttaş, Mukaddes Hacıosmanoğlu, Bilgisayar İşletmenliği : Yeni başlayanlar için, 2006
4) Bilişim Etiği ve Bilgi Güvenliği Bilal Özcan, Bilal Özcan, Kadir Kuştul, Mehmet Ali Serttaş, Mukaddes Hacıosmanoğlu, Bilgisayar İşletmenliği : Yeni başlayanlar için, 2006
5) Kelime İşlemci Programı Bilal Özcan, Bilal Özcan, Kadir Kuştul, Mehmet Ali Serttaş, Mukaddes Hacıosmanoğlu, Bilgisayar İşletmenliği : Yeni başlayanlar için, 2006
6) Kelime İşlemci Programı Uygulaması Bilal Özcan, Bilal Özcan, Kadir Kuştul, Mehmet Ali Serttaş, Mukaddes Hacıosmanoğlu, Bilgisayar İşletmenliği : Yeni başlayanlar için, 2006
7) Elektronik Tablolama Programı Bilal Özcan, Bilal Özcan, Kadir Kuştul, Mehmet Ali Serttaş, Mukaddes Hacıosmanoğlu, Bilgisayar İşletmenliği : Yeni başlayanlar için, 2006
8) Yıl İçi Değerlendirme Bilal Özcan, Bilal Özcan, Kadir Kuştul, Mehmet Ali Serttaş, Mukaddes Hacıosmanoğlu, Bilgisayar İşletmenliği : Yeni başlayanlar için, 2006
9) Elektronik Tablolama Programı Uygulaması Bilal Özcan, Bilal Özcan, Kadir Kuştul, Mehmet Ali Serttaş, Mukaddes Hacıosmanoğlu, Bilgisayar İşletmenliği : Yeni başlayanlar için, 2006
10) PowerPoint Programı ve Sunum Organizasyonu Bilal Özcan, Bilal Özcan, Kadir Kuştul, Mehmet Ali Serttaş, Mukaddes Hacıosmanoğlu, Bilgisayar İşletmenliği : Yeni başlayanlar için, 2006
11) Öğrenci Sunumları Bilal Özcan, Bilal Özcan, Kadir Kuştul, Mehmet Ali Serttaş, Mukaddes Hacıosmanoğlu, Bilgisayar İşletmenliği : Yeni başlayanlar için, 2006
12) Öğrenci Sunumları Bilal Özcan, Bilal Özcan, Kadir Kuştul, Mehmet Ali Serttaş, Mukaddes Hacıosmanoğlu, Bilgisayar İşletmenliği : Yeni başlayanlar için, 2006
13) Öğrenci Sunumları Bilal Özcan, Bilal Özcan, Kadir Kuştul, Mehmet Ali Serttaş, Mukaddes Hacıosmanoğlu, Bilgisayar İşletmenliği : Yeni başlayanlar için, 2006
14) Öğrenci Sunumları Bilal Özcan, Bilal Özcan, Kadir Kuştul, Mehmet Ali Serttaş, Mukaddes Hacıosmanoğlu, Bilgisayar İşletmenliği : Yeni başlayanlar için, 2006
15) Öğrenci Sunumları Bilal Özcan, Bilal Özcan, Kadir Kuştul, Mehmet Ali Serttaş, Mukaddes Hacıosmanoğlu, Bilgisayar İşletmenliği : Yeni başlayanlar için, 2006
16) Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı Bilal Özcan, Bilal Özcan, Kadir Kuştul, Mehmet Ali Serttaş, Mukaddes Hacıosmanoğlu, Bilgisayar İşletmenliği : Yeni başlayanlar için, 2006

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Derste not tutulacaktır.
Diğer Kaynaklar: - Bilal Özcan, Bilal Özcan, Kadir Kuştul, Mehmet Ali Serttaş, Mukaddes Hacıosmanoğlu, Bilgisayar İşletmenliği : Yeni başlayanlar için, 2006
- J. Glenn Brookshear, Dennis Brylow, “Bilgisayar Bilimine Giriş”, Nobel Akademik Yayıncılık, 2016
- https://edu.gcfglobal.org/en/word2016/
- Ferruh Yıldız, Mesut Gündüz, "Temel Bilgisayar Bilimleri", Nobel Akademik Yayıncılık, 2001
- Nesip Ergül, Tugay Arat, Temel Bilgisayar Teknolojileri Kullanımı ve Bilgisayar Bilimleri, Nobel Akademik, Yayıncılık, 2004

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Programlamaya yönelik güvenlik algoritmaları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak
1) Bilgi güvenliği, siber güvenlik, ağ güvenliği ve veri koruma konularında derinlemesine kuramsal bilgiye sahiptir.
2) Bilgi güvenliği yönetim sistemleri, ulusal ve uluslararası güvenlik standartları ile etik ve hukuki düzenlemeler konusunda bilgi sahibidir.
2) Son kullanıcı güvenliği için gerekli yazılımların kurulum ve yönetimini gerçekleştirebilmek
3) Siber tehditlerin sınıflandırılması, saldırı vektörleri ve savunma mekanizmaları konularında analitik düşünme yeteneğine sahiptir.
3) Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak
4) Kriptografi, dijital imza, kimlik doğrulama ve erişim kontrolü gibi güvenlik teknolojilerini teorik düzeyde kavrar.
5) Ağ güvenliği politikaları oluşturabilir; güvenlik duvarları ile saldırı tespit/önleme sistemleri gibi araçları etkin şekilde yönetebilir.
6) Kriptografik algoritmaların uygulanması ve veri şifreleme tekniklerinin kullanımı konularında beceri sahibidir; siber tehdit istihbaratını analiz edebilir.
7) Penetrasyon testleri ve güvenlik değerlendirme süreçlerini yürüterek sistem açıklarını tespit edebilir ve önleyici tedbirler geliştirebilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Programlamaya yönelik güvenlik algoritmaları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak 3
1) Bilgi güvenliği, siber güvenlik, ağ güvenliği ve veri koruma konularında derinlemesine kuramsal bilgiye sahiptir. 4
2) Bilgi güvenliği yönetim sistemleri, ulusal ve uluslararası güvenlik standartları ile etik ve hukuki düzenlemeler konusunda bilgi sahibidir.
2) Son kullanıcı güvenliği için gerekli yazılımların kurulum ve yönetimini gerçekleştirebilmek 4
3) Siber tehditlerin sınıflandırılması, saldırı vektörleri ve savunma mekanizmaları konularında analitik düşünme yeteneğine sahiptir.
3) Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak 3
4) Kriptografi, dijital imza, kimlik doğrulama ve erişim kontrolü gibi güvenlik teknolojilerini teorik düzeyde kavrar.
5) Ağ güvenliği politikaları oluşturabilir; güvenlik duvarları ile saldırı tespit/önleme sistemleri gibi araçları etkin şekilde yönetebilir.
6) Kriptografik algoritmaların uygulanması ve veri şifreleme tekniklerinin kullanımı konularında beceri sahibidir; siber tehdit istihbaratını analiz edebilir.
7) Penetrasyon testleri ve güvenlik değerlendirme süreçlerini yürüterek sistem açıklarını tespit edebilir ve önleyici tedbirler geliştirebilir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum
Raporlama
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 1 20 20
Ödevler 2 20 40
Ara Sınavlar 1 25 25
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 166