BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | 2021221004 | ||||||||
Ders İsmi: | Mobil Uygulama Geliştirme | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Esma TAYRAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi Mehmet DEMİR |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı mobil cihazlarda kullanılan işletim sistemlerini ve platformlarını tanıtmak ve mobil cihazlar üzerinde uygulama geliştirmek için gerekli eğitimleri vermektir. |
Dersin İçeriği: | Mobil Cihazlar, Mobil İşletim Sistemleri, Mobil Uygulama Geliştirme Platformları, Mobil Servisler, Veri Saklama Yöntemleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Mobil işletim sistemi mimari tanıtım - Ana proje tanıtımı | Android Tabanlı Mobil Uygulama Geliştirme, Berkan Uslu, Kodlab / Programlama Dizisi |
2) | Mobil geliştirme ortamları ve programlama dillerine giriş | Android Tabanlı Mobil Uygulama Geliştirme, Berkan Uslu, Kodlab / Programlama Dizisi |
3) | Mobil Geliştirme Ortamları İleri Düzey | Android Tabanlı Mobil Uygulama Geliştirme, Berkan Uslu, Kodlab / Programlama Dizisi |
4) | Kullanıcı Arayüzleri - Layoutlar | Android Tabanlı Mobil Uygulama Geliştirme, Berkan Uslu, Kodlab / Programlama Dizisi |
5) | İleri Kullanıcı Arayüzleri Geliştirme | Android Tabanlı Mobil Uygulama Geliştirme, Berkan Uslu, Kodlab / Programlama Dizisi |
6) | Sanal Ortam Yaratma ve geliştirme | Android Tabanlı Mobil Uygulama Geliştirme, Berkan Uslu, Kodlab / Programlama Dizisi |
7) | Local veritabanı, Intranet ve Cloud veritabanı , mobil geliştirme yöntemleri | Android Tabanlı Mobil Uygulama Geliştirme, Berkan Uslu, Kodlab / Programlama Dizisi |
8) | Yarıyıl Sınavı | Android Tabanlı Mobil Uygulama Geliştirme, Berkan Uslu, Kodlab / Programlama Dizisi |
9) | Veritabanı işlemleri ileri düzey | Android Tabanlı Mobil Uygulama Geliştirme, Berkan Uslu, Kodlab / Programlama Dizisi |
10) | Donanım düzeyinde mobil programlama - ileri performans ihtiyaçları | Android Tabanlı Mobil Uygulama Geliştirme, Berkan Uslu, Kodlab / Programlama Dizisi |
11) | Mobil uygulamalarda yapay zeka kullanımı | Android Tabanlı Mobil Uygulama Geliştirme, Berkan Uslu, Kodlab / Programlama Dizisi |
12) | Mobil uygulamalarda yapay zeka kullanımı - İleri Düzey | Android Tabanlı Mobil Uygulama Geliştirme, Berkan Uslu, Kodlab / Programlama Dizisi |
13) | Mobil uygulamalarda Large Language Kullanımı | Android Tabanlı Mobil Uygulama Geliştirme, Berkan Uslu, Kodlab / Programlama Dizisi |
14) | Ana Proje sunum ve kurulum | Android Tabanlı Mobil Uygulama Geliştirme, Berkan Uslu, Kodlab / Programlama Dizisi |
15) | Yarıyıl Sonu Sınavı | Android Tabanlı Mobil Uygulama Geliştirme, Berkan Uslu, Kodlab / Programlama Dizisi |
Ders Notları / Kitaplar: | Derste not tutulacaktır. |
Diğer Kaynaklar: | Android Tabanlı Mobil Uygulama Geliştirme, Berkan Uslu, Kodlab / Programlama Dizisi Beginning Android Tablet Development Professional Android 2 Application Development, Reto Meier Learn Java for Android Development, Jeff Friesen, Apress, ISBN: 1-4302-5722-6. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Matematik, fen bilimleri ve hesaplama alanlarındaki bilgi birikimini yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama ile ilgili problemlerinin çözümüne uygulama becerisine sahip olmak. | ||||||
2) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama alanına özgü sorunları analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak. | ||||||
3) Belirlenen gereksinimleri karşılayacak yazılım sistemini, sistem parçasını, işlemi veya programı tasarlama, geliştirme ve değerlendirme becerisine sahip olmak. | ||||||
4) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama uygulamaları için modern teknik ve programlama araçlarını kullanma becerisine sahip olmak. | ||||||
5) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama disiplini ve disiplinler arası takımlarda veya bireysel olarak etkin biçimde çalışabilmek için gerekli iş yeteneklerini ortaya koyabilme becerisine sahip olmak. | ||||||
6) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlarının analiz, tasarım, uygulama, doğrulama, geçerleme ve bakım süreçlerini uygulayarak geliştirilmesindeki yaklaşımları uygulama becerisine sahip olmak. | ||||||
7) Yazılım ve bilgisayar programlama alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve hesaplama alanlarındaki bilgi birikimini yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama ile ilgili problemlerinin çözümüne uygulama becerisine sahip olmak. | 2 |
2) | Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama alanına özgü sorunları analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak. | 5 |
3) | Belirlenen gereksinimleri karşılayacak yazılım sistemini, sistem parçasını, işlemi veya programı tasarlama, geliştirme ve değerlendirme becerisine sahip olmak. | 4 |
4) | Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama uygulamaları için modern teknik ve programlama araçlarını kullanma becerisine sahip olmak. | 4 |
5) | Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama disiplini ve disiplinler arası takımlarda veya bireysel olarak etkin biçimde çalışabilmek için gerekli iş yeteneklerini ortaya koyabilme becerisine sahip olmak. | 4 |
6) | Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlarının analiz, tasarım, uygulama, doğrulama, geçerleme ve bakım süreçlerini uygulayarak geliştirilmesindeki yaklaşımları uygulama becerisine sahip olmak. | 1 |
7) | Yazılım ve bilgisayar programlama alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak. | 2 |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 152 |