BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 2021221004
Ders İsmi: Mobil Uygulama Geliştirme
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Esma TAYRAN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Mehmet DEMİR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı mobil cihazlarda kullanılan işletim sistemlerini ve platformlarını tanıtmak ve mobil cihazlar üzerinde uygulama geliştirmek için gerekli eğitimleri vermektir.
Dersin İçeriği: Mobil Cihazlar, Mobil İşletim Sistemleri, Mobil Uygulama Geliştirme Platformları, Mobil Servisler, Veri Saklama Yöntemleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Mobil İşletim Sistemleri için program geliştirme araçlarını bilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Mobil Cihazları, Mobil İşletim Sistemlerini, Mobil uygulama geliştirme platformlarını öğrenir.
2) Mobil uygulama geliştirme platformu Java ile mobil uygulama geliştirebilir.
3) Mobil Cihazlar için kullanıcı arayüzü geliştirebilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Mobil işletim sistemi mimari tanıtım - Ana proje tanıtımı Android Tabanlı Mobil Uygulama Geliştirme, Berkan Uslu, Kodlab / Programlama Dizisi
2) Mobil geliştirme ortamları ve programlama dillerine giriş Android Tabanlı Mobil Uygulama Geliştirme, Berkan Uslu, Kodlab / Programlama Dizisi
3) Mobil Geliştirme Ortamları İleri Düzey Android Tabanlı Mobil Uygulama Geliştirme, Berkan Uslu, Kodlab / Programlama Dizisi
4) Kullanıcı Arayüzleri - Layoutlar Android Tabanlı Mobil Uygulama Geliştirme, Berkan Uslu, Kodlab / Programlama Dizisi
5) İleri Kullanıcı Arayüzleri Geliştirme Android Tabanlı Mobil Uygulama Geliştirme, Berkan Uslu, Kodlab / Programlama Dizisi
6) Sanal Ortam Yaratma ve geliştirme Android Tabanlı Mobil Uygulama Geliştirme, Berkan Uslu, Kodlab / Programlama Dizisi
7) Local veritabanı, Intranet ve Cloud veritabanı , mobil geliştirme yöntemleri Android Tabanlı Mobil Uygulama Geliştirme, Berkan Uslu, Kodlab / Programlama Dizisi
8) Yarıyıl Sınavı Android Tabanlı Mobil Uygulama Geliştirme, Berkan Uslu, Kodlab / Programlama Dizisi
9) Veritabanı işlemleri ileri düzey Android Tabanlı Mobil Uygulama Geliştirme, Berkan Uslu, Kodlab / Programlama Dizisi
10) Donanım düzeyinde mobil programlama - ileri performans ihtiyaçları Android Tabanlı Mobil Uygulama Geliştirme, Berkan Uslu, Kodlab / Programlama Dizisi
11) Mobil uygulamalarda yapay zeka kullanımı Android Tabanlı Mobil Uygulama Geliştirme, Berkan Uslu, Kodlab / Programlama Dizisi
12) Mobil uygulamalarda yapay zeka kullanımı - İleri Düzey Android Tabanlı Mobil Uygulama Geliştirme, Berkan Uslu, Kodlab / Programlama Dizisi
13) Mobil uygulamalarda Large Language Kullanımı Android Tabanlı Mobil Uygulama Geliştirme, Berkan Uslu, Kodlab / Programlama Dizisi
14) Ana Proje sunum ve kurulum Android Tabanlı Mobil Uygulama Geliştirme, Berkan Uslu, Kodlab / Programlama Dizisi
15) Yarıyıl Sonu Sınavı Android Tabanlı Mobil Uygulama Geliştirme, Berkan Uslu, Kodlab / Programlama Dizisi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Derste not tutulacaktır.
Diğer Kaynaklar: Android Tabanlı Mobil Uygulama Geliştirme, Berkan Uslu, Kodlab / Programlama Dizisi
Beginning Android Tablet Development Professional Android 2 Application Development, Reto Meier
Learn Java for Android Development, Jeff Friesen, Apress, ISBN: 1-4302-5722-6.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve hesaplama alanlarındaki bilgi birikimini yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama ile ilgili problemlerinin çözümüne uygulama becerisine sahip olmak.
2) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama alanına özgü sorunları analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak.
3) Belirlenen gereksinimleri karşılayacak yazılım sistemini, sistem parçasını, işlemi veya programı tasarlama, geliştirme ve değerlendirme becerisine sahip olmak.
4) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama uygulamaları için modern teknik ve programlama araçlarını kullanma becerisine sahip olmak.
5) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama disiplini ve disiplinler arası takımlarda veya bireysel olarak etkin biçimde çalışabilmek için gerekli iş yeteneklerini ortaya koyabilme becerisine sahip olmak.
6) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlarının analiz, tasarım, uygulama, doğrulama, geçerleme ve bakım süreçlerini uygulayarak geliştirilmesindeki yaklaşımları uygulama becerisine sahip olmak.
7) Yazılım ve bilgisayar programlama alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve hesaplama alanlarındaki bilgi birikimini yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama ile ilgili problemlerinin çözümüne uygulama becerisine sahip olmak. 2
2) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama alanına özgü sorunları analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak. 5
3) Belirlenen gereksinimleri karşılayacak yazılım sistemini, sistem parçasını, işlemi veya programı tasarlama, geliştirme ve değerlendirme becerisine sahip olmak. 4
4) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama uygulamaları için modern teknik ve programlama araçlarını kullanma becerisine sahip olmak. 4
5) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama disiplini ve disiplinler arası takımlarda veya bireysel olarak etkin biçimde çalışabilmek için gerekli iş yeteneklerini ortaya koyabilme becerisine sahip olmak. 4
6) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlarının analiz, tasarım, uygulama, doğrulama, geçerleme ve bakım süreçlerini uygulayarak geliştirilmesindeki yaklaşımları uygulama becerisine sahip olmak. 1
7) Yazılım ve bilgisayar programlama alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 152