BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | 2021211001 | ||||||||
Ders İsmi: | Veri Yapıları | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Esma TAYRAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. Esma TAYRAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Matematiksel model oluşturmada ve veri içeren her türlü konuda ihtiyaç duyulan algoritma analiz ve veri yapı modellerine ait her türlü alt yapıyı vermek ve ilgili konudaki en iyi çözümü bilgisayar üzerinde bir dil kullanarak geliştirmektir. |
Dersin İçeriği: | Algoritmik Problem Çözümünün Temelleri, Algoritma Analizinin Temelleri, Liste ve Linkli Listeler, Kuyruk ve Yığın, Ağaçlar, Arama Algoritmaları, Sıralama Algoritmaları, Böl ve Yönet Algoritmaları, Graflar, Rekürans Bağıntıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Algoritmik Problem Çözümünün Temelleri | Veri Yapıları ve Algoritmalar, 8.Basım, Rifat Çölkesen, Papatya Bilim, 2002 |
2) | Algoritma Analizinin Temelleri | Veri Yapıları ve Algoritmalar, 8.Basım, Rifat Çölkesen, Papatya Bilim, 2002 |
3) | Liste ve Linkli Liste Yapıları | Veri Yapıları ve Algoritmalar, 8.Basım, Rifat Çölkesen, Papatya Bilim, 2002 |
4) | Kuyruk ve Yığın Yapıları | Veri Yapıları ve Algoritmalar, 8.Basım, Rifat Çölkesen, Papatya Bilim, 2002 |
5) | Ağaç Yapısı, İkili Ağaçlar, İkili Arama Ağaçları | Veri Yapıları ve Algoritmalar, 8.Basım, Rifat Çölkesen, Papatya Bilim, 2002 |
6) | Heap Ağaçları | Veri Yapıları ve Algoritmalar, 8.Basım, Rifat Çölkesen, Papatya Bilim, 2002 |
7) | Arama Algoritmaları, String Arama Algoritmaları | Veri Yapıları ve Algoritmalar, 8.Basım, Rifat Çölkesen, Papatya Bilim, 2002 |
8) | Ara sınav | Veri Yapıları ve Algoritmalar, 8.Basım, Rifat Çölkesen, Papatya Bilim, 2002 |
9) | Sıralama Algoritmaları | Veri Yapıları ve Algoritmalar, 8.Basım, Rifat Çölkesen, Papatya Bilim, 2002 |
10) | Böl ve Yönet Algoritmaları 1 | Veri Yapıları ve Algoritmalar, 8.Basım, Rifat Çölkesen, Papatya Bilim, 2002 |
11) | Böl ve Yönet Algoritmaları 2 | Veri Yapıları ve Algoritmalar, 8.Basım, Rifat Çölkesen, Papatya Bilim, 2002 |
12) | Graflar | Veri Yapıları ve Algoritmalar, 8.Basım, Rifat Çölkesen, Papatya Bilim, 2002 |
13) | Grafda Gezinti (BFS, DFS) | Veri Yapıları ve Algoritmalar, 8.Basım, Rifat Çölkesen, Papatya Bilim, 2002 |
14) | Minimum Kapsayan Ağaç | Veri Yapıları ve Algoritmalar, 8.Basım, Rifat Çölkesen, Papatya Bilim, 2002 |
15) | En Kısa Yol Algoritmaları | Veri Yapıları ve Algoritmalar, 8.Basım, Rifat Çölkesen, Papatya Bilim, 2002 |
Ders Notları / Kitaplar: | Derste not tutulacaktır. |
Diğer Kaynaklar: | Veri Yapıları ve Algoritmalar, 8.Basım, Rifat Çölkesen, Papatya Bilim, 2002 Algoritma Geliştirme ve Veri Yapıları, Rifat Çölkesen, Papatya Yayıncılık, 2016 Algoritmalar, Robert Sedgewick, Kevin Wayne, Nobel Yayıncılık, 2018 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Matematik, fen bilimleri ve hesaplama alanlarındaki bilgi birikimini yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama ile ilgili problemlerinin çözümüne uygulama becerisine sahip olmak. | ||||||
2) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama alanına özgü sorunları analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak. | ||||||
3) Belirlenen gereksinimleri karşılayacak yazılım sistemini, sistem parçasını, işlemi veya programı tasarlama, geliştirme ve değerlendirme becerisine sahip olmak. | ||||||
4) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama uygulamaları için modern teknik ve programlama araçlarını kullanma becerisine sahip olmak. | ||||||
5) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama disiplini ve disiplinler arası takımlarda veya bireysel olarak etkin biçimde çalışabilmek için gerekli iş yeteneklerini ortaya koyabilme becerisine sahip olmak. | ||||||
6) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlarının analiz, tasarım, uygulama, doğrulama, geçerleme ve bakım süreçlerini uygulayarak geliştirilmesindeki yaklaşımları uygulama becerisine sahip olmak. | ||||||
7) Yazılım ve bilgisayar programlama alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve hesaplama alanlarındaki bilgi birikimini yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama ile ilgili problemlerinin çözümüne uygulama becerisine sahip olmak. | 4 |
2) | Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama alanına özgü sorunları analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak. | 4 |
3) | Belirlenen gereksinimleri karşılayacak yazılım sistemini, sistem parçasını, işlemi veya programı tasarlama, geliştirme ve değerlendirme becerisine sahip olmak. | 3 |
4) | Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama uygulamaları için modern teknik ve programlama araçlarını kullanma becerisine sahip olmak. | 3 |
5) | Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama disiplini ve disiplinler arası takımlarda veya bireysel olarak etkin biçimde çalışabilmek için gerekli iş yeteneklerini ortaya koyabilme becerisine sahip olmak. | 3 |
6) | Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlarının analiz, tasarım, uygulama, doğrulama, geçerleme ve bakım süreçlerini uygulayarak geliştirilmesindeki yaklaşımları uygulama becerisine sahip olmak. | 1 |
7) | Yazılım ve bilgisayar programlama alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak. | 2 |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Problem Çözme | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 2 | 20 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 174 |