Dersin Amacı: |
Her öğrenci için bu dersin amacı;
Tüm afazi türlerine müdahale edebilmek. |
Dersin İçeriği: |
Değerlendirme ve karar verme süreci, değerlendirme araçları, test türleri, değerlendirme amaçları, dilin içeriğini, biçimini ve kullanımını anlamayı değerlendirme, dilin içeriğini, biçimini ve kullanımını üretmeyi değerlendirme, Türkçe Afazi dil değerlendirme testleri kullanımı, puanlanması ve yorumlanması, Nörojenik edinilmiş dil bozukluklarında terapi yaklaşımları, uyaran yaklaşımı, tematik dil uyarımı ve semantik özellikler analizi, Helm Elicited Language Program for Syntax Stimulation (HELPSS) ve Response Elaboration Training (RET), Visual Action Therapy (VAT) & PACE, global Afazi için terapi yaklaşımları. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Değerlendirme ve karar verme süreci, değerlendirme araçları, test türleri |
Ders notları |
2) |
Değerlendirme amaçları, dilin içeriğini, biçimini ve kullanımını anlamayı değerlendirme |
Ders notları |
3) |
Dilin içeriğini, biçimini ve kullanımını üretmeyi değerlendirme |
Ders notları |
4) |
Türkçe Afazi dil değerlendirme testleri kullanımı, puanlanması ve yorumlanması |
Ders Notları |
5) |
Türkçe Afazi dil değerlendirme testleri kullanımı, puanlanması ve yorumlanması |
Ders Notları |
6) |
Nörojenik edinilmiş dil bozukluklarında terapi yaklaşımları |
Ders notları |
7) |
Nörojenik edinilmiş dil bozukluklarında terapi yaklaşımları |
Ders notları |
8) |
Ara Sınav |
Yok |
9) |
Uyaran yaklaşımı; Bilgisayar tabanlı yaklaşım |
Yok |
10) |
Topluluk Desteği ve Entegrasyon yaklaşımı |
Ders notları |
11) |
Tematik dil uyarımı ve semantik özellikler analizi |
Ders Notları |
12) |
Tematik dil uyarımı ve semantik özellikler analizi |
Ders Notları |
13) |
HELPSS, RET |
yok |
14) |
Visual Action Therapy (VAT) & Promoting Aphasics' Communication Effectiveness (PACE) |
Yok |
15) |
Global Afazi için terapi yaklaşımları |
Yok |
16) |
Final Sınavı |
Yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dil, konuşma, ses ve yutma bozuklukluklarını değerlendirebilmek için gerekli ekipmanları tanımlar, tanır ve kullanır. Dil ve konuşma bozuklukları için gerekli uygulamaları yapar. |
|
2) |
Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak gerekli değerlendirmeleri, tanımlamaları ve planlamayı yapar. |
|
3) |
Bireysel farklılıkları, inançları, örf ve adetleri göz önünde bulundurur ve saygı duyar. |
|
4) |
Dil ve konuşma terapisi alanında öğrendiği bilgi ve becerileri etik prensipler çerçevesinde uygular, gerekli durumlarda uygulamayı değiştirir ve süreci sonlandırır. |
|
5) |
Toplumun dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili değişen ve çeşitlenen sağlık ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkı sağlar ve toplum sağlığının korunmasına yönelik girişimlerde bulunur. |
|
6) |
Dil ve konuşma terapisi alanında hizmetleri etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir, analiz eder ve sorunlar karşısında bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. |
|
7) |
Mesleki ve akademik çalışmaları sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içerisinde çalışır ve sorumluluk üstlenir. |
|
8) |
Teknolojik gelişmeleri takip ederek dil ve konuşma terapisi alanında yapılacak olan araştırma ve proje uygulamalarına katılım sağlar. |
|
9) |
Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını, ihtiyaçlarını, bu ihtiyaçların karşılanma yollarını ve günlük aktivitelerini belirleyerek bu doğrultuda yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirler ve düzenlemelerde görev alır. |
|
10) |
Mesleki performansının gerektirdiği tüm sorumlulukları yerine getirir, dil ve konuşma terapisi alanındaki bilgisini ve kendi uygulamalarını birleştirir, bütünleştirir ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser. |
|