BESLENME VE DİYETETİK (YL) (TEZLİ) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
YÜKSEK LİSANS DERECESİ | 2 | 120 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 72 |
Ders Kodu: | 3013002016 | ||||||||||
Ders İsmi: | Biyoistatistik ve Karar Verme | ||||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Anabilim Dalı/Lisansüstü Seçmeli | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. M.Emel ALPHAN | ||||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Temel biyoistatistik konularını kavrama ve bunları kullanabilme. |
Dersin İçeriği: | Biyoistatistiğin tanımı ve temel kavramları, veri toplama ve verileri sunma teknikleri, Olasılık dağılımları, Örnekleme, Örneklem hatası, Merkezi eğilim ölçüleri, Değişim ölçüleri, Hipotez testleri, Regresyon ve korelasyon, İstatistik Paket Programları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanımlayıcı istatistikler, çıkarımsal istatistikler, veri türleri, değişken türleri, istatistikte kullanılan semboller ve harfler | Ders için hazırlanmış PPT |
2) | Konum ölçüleri ve dağılım ölçüleri (varyasyon) | Ders için hazırlanmış PPT |
3) | Frekans tablosunun oluşturulması, merkezi eğilim ölçüleri, verilerin grafik sunumu, çapraz tablolar, iki ve çok yönlü grafikler | Ders için hazırlanmış PPT |
4) | Binom dağılımı, Poisson dağılımı ve standart normal dağılım | Ders için hazırlanmış PPT |
5) | Örneklem dağılımı, aralık tahmini, standart normal dağılım ve t-dağılımı | Ders için hazırlanmış PPT |
6) | Hipotez, anlamlılık seviyesi, kritik bölge ve kritik değer | Ders için hazırlanmış PPT |
7) | Hipotez testleri (Student's T, Mann-Whitney U ve Wilcoxon testleri) | Ders için hazırlanmış PPT |
8) | Vize sınavı | - |
9) | Hipotez testleri (Tek yönlü ve Kruskal Wallis varyans analizi) | Ders için hazırlanmış PPT |
10) | Hipotez testleri (İki yönlü varyans analizi) | Ders için hazırlanmış PPT |
11) | Hipotez testleri (Tekrarlı ölçümler varyans analizi ve Fridman test) | Ders için hazırlanmış PPT |
12) | Hipotez testleri (Ki-kare testleri) | Ders için hazırlanmış PPT |
13) | Korelasyon ve basit doğrusal regresyon analizi | Ders için hazırlanmış PPT |
14) | Tanı testlerinin istatistiksel değerlendirmesini tanımlamak | Ders için hazırlanmış PPT |
15) | Dersin genel değerlendirilmesi ve tartışma | Ders için hazırlanmış PPT |
16) | Final sınavı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders için hazırlanmış PPT |
Diğer Kaynaklar: | 1-Sümbüloğlu K., Sümbüloğlu V. : Biyoistatistik, Hatiboğlu Yayınları, Ankara, 15. Basım, 2012. 2-WayneW.Daniel, Chad Lee Cross: Biostatistics : a foundation for analysis in the health sciences,10th Edition, JohnWiley & Sons, Inc., United States of America, 2013 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
4 |
5 |
8 |
2 |
3 |
7 |
6 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Temel sağlık alanı ve Beslenme ve Diyetetik meslek alanı konularında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini Beslenme ve Diyetetik alanında kullanabilme becerisine sahiptir. | ||||||||||
2) Eğitim programlarında en az iki adet alan dışı ders alır. | ||||||||||
3) Disipline özgü konularda deney/alan çalışması tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve raporlama becerisi kazanır. | ||||||||||
4) Beslenme ve Diyetetik alanındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçer ve uygular. | ||||||||||
5) Bir süreci, olayı, vakayı, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözer. | ||||||||||
6) Alan uygulamaları için gerekli olan güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | ||||||||||
7) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | ||||||||||
8) Mesleki bilgi ve becerilerini kullanarak mesleki konularda ulusal ve uluslararası düzeyde Türkçe sözlü ve yazılı olarak iletişim kurar. | ||||||||||
9) Beslenme ve Diyetetik edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenmesini yönlendirebilir. | ||||||||||
10) Beslenme ve Diyetetik alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir. | ||||||||||
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel sağlık alanı ve Beslenme ve Diyetetik meslek alanı konularında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini Beslenme ve Diyetetik alanında kullanabilme becerisine sahiptir. | |
2) | Eğitim programlarında en az iki adet alan dışı ders alır. | 5 |
3) | Disipline özgü konularda deney/alan çalışması tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve raporlama becerisi kazanır. | |
4) | Beslenme ve Diyetetik alanındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçer ve uygular. | 1 |
5) | Bir süreci, olayı, vakayı, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözer. | 2 |
6) | Alan uygulamaları için gerekli olan güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
7) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | |
8) | Mesleki bilgi ve becerilerini kullanarak mesleki konularda ulusal ve uluslararası düzeyde Türkçe sözlü ve yazılı olarak iletişim kurar. | 4 |
9) | Beslenme ve Diyetetik edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenmesini yönlendirebilir. | |
10) | Beslenme ve Diyetetik alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir. | |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 10 | 3 | 30 |
Sunum / Seminer | 3 | 10 | 30 |
Ödevler | 3 | 20 | 60 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 166 |