YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 5010003062 | ||||||||
Ders İsmi: | Language and Communication | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Erkan KOLAT | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi Şirin TUFAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencileri iletişim alanını, dil ile olan ilişkisini ve gerekli terminolojiye kapsamlı bir şekilde öğretmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders aşağıdaki konuların bir seçkisini kapsamaktadır: İnsanlar arasındaki genellikle iletişimin çeşitli formlarının kullanılmasıyla konuşulan dilin konumu nedir? Konuşma dili, işaret dilinden hangi yönleriyle farklılık gösterir? Konuşma ve işaret dilinin hangi özellikleri bu dilleri dilbilimsel hale getirir? Dilbilimsel iletişim araçlarını hayvan iletişiminden ayıran özellikler nelerdir? İnsanlar hayvanlarla nasıl iletişim kurar? Evrimsel bir açıdan bakıldığında, sözlü dilin dünya çapında tüm insan topluluklarında baskın iletişim biçimi olmasının sebebi nedir? Hayvanlar neden gerçekten dilbilimsel olarak iletişim kuramazlar? "Dil edinimi" ve "aktarımı" terimleri gerçekte ne anlama geliyor? Çocukların ve yetişkinlerin dil edinimi arasındaki farkları hangi faktörlerle açıklanabilir? Çift dilli olmak ne anlama geliyor? Çocuklar dil ediniminde gerçekten mükemmel midir? Dil kaybı ve yeni dil çeşitlerinin ortaya çıkması da dahil olmak üzere dil evrimini hangi faktörler ortaya çıkarır? Dil verintisi nedir ve tezahürleri nelerdir? |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Tanıtımı ve Gereksinimleri | . |
2) | Dil ve İletişim Arasındaki Bağlantı | Öğretim elemanı tarafından çeşitli kaynaklardan derlenen metinlerden oluşan okuma seçkisi. Linguistics: An introduction to language and communication, A Akmajian, AK Farmer, L Bickmore, RA Demers, 2017 Three language variables in communication research: Intensity, immediacy, and diversity, JJ Bradac, JW Bowers, JA Courtright - Human Communication Research, 1979 On human communication, C Cherry, 1966 |
3) | Konuşma Dili ve İşaret Dili Arasındaki Farklar | Öğretim elemanı tarafından çeşitli kaynaklardan derlenen metinlerden oluşan okuma seçkisi. Linguistics: An introduction to language and communication, A Akmajian, AK Farmer, L Bickmore, RA Demers, 2017 Three language variables in communication research: Intensity, immediacy, and diversity, JJ Bradac, JW Bowers, JA Courtright - Human Communication Research, 1979 On human communication, C Cherry, 1966 |
4) | İnsan İletişimi ve Hayvan İletişimi | Öğretim elemanı tarafından çeşitli kaynaklardan derlenen metinlerden oluşan okuma seçkisi. Linguistics: An introduction to language and communication, A Akmajian, AK Farmer, L Bickmore, RA Demers, 2017 Three language variables in communication research: Intensity, immediacy, and diversity, JJ Bradac, JW Bowers, JA Courtright - Human Communication Research, 1979 On human communication, C Cherry, 1966 |
5) | Dil Edinimi | Öğretim elemanı tarafından çeşitli kaynaklardan derlenen metinlerden oluşan okuma seçkisi. Linguistics: An introduction to language and communication, A Akmajian, AK Farmer, L Bickmore, RA Demers, 2017 Three language variables in communication research: Intensity, immediacy, and diversity, JJ Bradac, JW Bowers, JA Courtright - Human Communication Research, 1979 On human communication, C Cherry, 1966 |
6) | Dil Edinimi ve Aktarımı | Öğretim elemanı tarafından çeşitli kaynaklardan derlenen metinlerden oluşan okuma seçkisi. Linguistics: An introduction to language and communication, A Akmajian, AK Farmer, L Bickmore, RA Demers, 2017 Three language variables in communication research: Intensity, immediacy, and diversity, JJ Bradac, JW Bowers, JA Courtright - Human Communication Research, 1979 On human communication, C Cherry, 1966 |
7) | Genel Tekrar | Öğretim elemanı tarafından çeşitli kaynaklardan derlenen metinlerden oluşan okuma seçkisi. Linguistics: An introduction to language and communication, A Akmajian, AK Farmer, L Bickmore, RA Demers, 2017 Three language variables in communication research: Intensity, immediacy, and diversity, JJ Bradac, JW Bowers, JA Courtright - Human Communication Research, 1979 On human communication, C Cherry, 1966 |
8) | Vize Sınavı | Öğretim elemanı tarafından çeşitli kaynaklardan derlenen metinlerden oluşan okuma seçkisi. Linguistics: An introduction to language and communication, A Akmajian, AK Farmer, L Bickmore, RA Demers, 2017 Three language variables in communication research: Intensity, immediacy, and diversity, JJ Bradac, JW Bowers, JA Courtright - Human Communication Research, 1979 On human communication, C Cherry, 1966 |
9) | Çift Dillilik | Öğretim elemanı tarafından çeşitli kaynaklardan derlenen metinlerden oluşan okuma seçkisi. Linguistics: An introduction to language and communication, A Akmajian, AK Farmer, L Bickmore, RA Demers, 2017 Three language variables in communication research: Intensity, immediacy, and diversity, JJ Bradac, JW Bowers, JA Courtright - Human Communication Research, 1979 On human communication, C Cherry, 1966 |
10) | Göstergebilim | Öğretim elemanı tarafından çeşitli kaynaklardan derlenen metinlerden oluşan okuma seçkisi. Linguistics: An introduction to language and communication, A Akmajian, AK Farmer, L Bickmore, RA Demers, 2017 Three language variables in communication research: Intensity, immediacy, and diversity, JJ Bradac, JW Bowers, JA Courtright - Human Communication Research, 1979 On human communication, C Cherry, 1966 |
11) | Dil İlişkisi | Öğretim elemanı tarafından çeşitli kaynaklardan derlenen metinlerden oluşan okuma seçkisi. Linguistics: An introduction to language and communication, A Akmajian, AK Farmer, L Bickmore, RA Demers, 2017 Three language variables in communication research: Intensity, immediacy, and diversity, JJ Bradac, JW Bowers, JA Courtright - Human Communication Research, 1979 On human communication, C Cherry, 1966 |
12) | Dil ve Psikoloji | Öğretim elemanı tarafından çeşitli kaynaklardan derlenen metinlerden oluşan okuma seçkisi. Linguistics: An introduction to language and communication, A Akmajian, AK Farmer, L Bickmore, RA Demers, 2017 Three language variables in communication research: Intensity, immediacy, and diversity, JJ Bradac, JW Bowers, JA Courtright - Human Communication Research, 1979 On human communication, C Cherry, 1966 |
13) | Dil ve Toplum | Öğretim elemanı tarafından çeşitli kaynaklardan derlenen metinlerden oluşan okuma seçkisi. Linguistics: An introduction to language and communication, A Akmajian, AK Farmer, L Bickmore, RA Demers, 2017 Three language variables in communication research: Intensity, immediacy, and diversity, JJ Bradac, JW Bowers, JA Courtright - Human Communication Research, 1979 On human communication, C Cherry, 1966 |
14) | Dilde cinsiyet | Öğretim elemanı tarafından çeşitli kaynaklardan derlenen metinlerden oluşan okuma seçkisi. Linguistics: An introduction to language and communication, A Akmajian, AK Farmer, L Bickmore, RA Demers, 2017 Three language variables in communication research: Intensity, immediacy, and diversity, JJ Bradac, JW Bowers, JA Courtright - Human Communication Research, 1979 On human communication, C Cherry, 1966 |
15) | Dil evrimi | Öğretim elemanı tarafından çeşitli kaynaklardan derlenen metinlerden oluşan okuma seçkisi. Linguistics: An introduction to language and communication, A Akmajian, AK Farmer, L Bickmore, RA Demers, 2017 Three language variables in communication research: Intensity, immediacy, and diversity, JJ Bradac, JW Bowers, JA Courtright - Human Communication Research, 1979 On human communication, C Cherry, 1966 |
16) | Final Sınavı | Öğretim elemanı tarafından çeşitli kaynaklardan derlenen metinlerden oluşan okuma seçkisi. Linguistics: An introduction to language and communication, A Akmajian, AK Farmer, L Bickmore, RA Demers, 2017 Three language variables in communication research: Intensity, immediacy, and diversity, JJ Bradac, JW Bowers, JA Courtright - Human Communication Research, 1979 On human communication, C Cherry, 1966 |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim elemanı tarafından çeşitli kaynaklardan derlenen metinlerden oluşan okuma seçkisi. Linguistics: An introduction to language and communication, A Akmajian, AK Farmer, L Bickmore, RA Demers, 2017 Three language variables in communication research: Intensity, immediacy, and diversity, JJ Bradac, JW Bowers, JA Courtright - Human Communication Research, 1979 On human communication, C Cherry, 1966 |
Diğer Kaynaklar: | Various sources piled into a file by the instructor of the course Linguistics: An introduction to language and communication, A Akmajian, AK Farmer, L Bickmore, RA Demers, 2017 Three language variables in communication research: Intensity, immediacy, and diversity, JJ Bradac, JW Bowers, JA Courtright - Human Communication Research, 1979 On human communication, C Cherry, 1966 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
4 |
2 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | ||||||||||
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||||||
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||||||
4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||||||
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||||||
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||||||
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||||||
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||||||
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||||||
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
4) | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
5) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |