İLK VE ACİL YARDIM (YO, MYO)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 5010003053
Ders İsmi: İngilizce Okuma ve Yazma
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Erkan KOLAT
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. Yasemin EZGİN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin okuma ve yazma becerilerinin geliştirilmesi.
Dersin İçeriği: Okuma ve yazma yeteneklerini geliştirecek ders materyalleri, aktiviteler ve çalışmalar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Sosyal ortamlarda kendisini uygun bir biçimde tanıtabilme
Öğrenme Yetkinliği
1) Pek çok ortamda sıklıkla kullanılan ifade ve cümleleri kullanabilme
2) Farklı alanlardaki metinleri okuyabilme ve anlayabilme
3) Çeşitli türlerde kompozisyon yazma becerisine sahip olma
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş ve tanışma
2) Okuma etkinlikleri ve bununla bağlantılı yazma pratiği
3) Okuma etkinlikleri ve bununla bağlantılı yazma pratiği
4) Okuma etkinlikleri ve bununla bağlantılı yazma pratiği
5) Okuma etkinlikleri ve bununla bağlantılı yazma pratiği
6) Okuma etkinlikleri ve bununla bağlantılı yazma pratiği
7) Okuma etkinlikleri ve bununla bağlantılı yazma pratiği
8) Ara sınav
9) Okuma etkinlikleri ve bununla bağlantılı yazma pratiği
10) Okuma etkinlikleri ve bununla bağlantılı yazma pratiği
11) Okuma etkinlikleri ve bununla bağlantılı yazma pratiği
12) Okuma etkinlikleri ve bununla bağlantılı yazma pratiği
13) Okuma etkinlikleri ve bununla bağlantılı yazma pratiği
14) Okuma etkinlikleri ve bununla bağlantılı yazma pratiği
15) Genel tekrar
16) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Eğitmen tarafından hazırlanan materyaller.
Diğer Kaynaklar: Materials prepared by the instructor.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Mezunlar ilk ve acil yardım hizmetleri ile ilgili temel düzeyde teorik sahiptir.
2) Mezunlar ilk ve acil yardım ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir.
3) Mezunlar ilk ve acil yardım hizmetleri ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır.
4) Mezunlar ilk ve acil yardım hizmetleri ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5) Mezunlar acil durumlarda olay yeri ve hasta değerlendirmeyi ve alabileceği önlemleri bilir.
6) İlk ve Acil Yardım Teknikeri olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır.
7) Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
8) Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir.
9) Mezunlar alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir.
10) Mezunlar alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir.
11) Mezunlar ilk ve acil yardım hizmetleri ile ilgili temel düzeyde uygulamalı bilgilere sahiptir.
12) Mezunlar hasta transportu sırasında hasta veya yaralıların durumlarına uygun malzeme kullanma ve pozisyon verebilme becerisine sahip olur.
13) Mezunlar hastane öncesi acil bakımda hasta taşıma tekniklerini ve yöntemlerini bilir.
14) Mezunlar acil bakımda mesleği ile ilgili ilaçların kullanımı ve tıbbi girişimler konusunda bilgiye sahip olur, temel yaşam desteği ve ileri yaşam desteği ile ilgili uygulamaları çözümler, EKG ritim analizi yapar, ritimlere uygun acil bakım becerisine sahip olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mezunlar ilk ve acil yardım hizmetleri ile ilgili temel düzeyde teorik sahiptir.
2) Mezunlar ilk ve acil yardım ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir.
3) Mezunlar ilk ve acil yardım hizmetleri ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır.
4) Mezunlar ilk ve acil yardım hizmetleri ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5) Mezunlar acil durumlarda olay yeri ve hasta değerlendirmeyi ve alabileceği önlemleri bilir.
6) İlk ve Acil Yardım Teknikeri olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır.
7) Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
8) Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir.
9) Mezunlar alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir.
10) Mezunlar alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir.
11) Mezunlar ilk ve acil yardım hizmetleri ile ilgili temel düzeyde uygulamalı bilgilere sahiptir.
12) Mezunlar hasta transportu sırasında hasta veya yaralıların durumlarına uygun malzeme kullanma ve pozisyon verebilme becerisine sahip olur.
13) Mezunlar hastane öncesi acil bakımda hasta taşıma tekniklerini ve yöntemlerini bilir.
14) Mezunlar acil bakımda mesleği ile ilgili ilaçların kullanımı ve tıbbi girişimler konusunda bilgiye sahip olur, temel yaşam desteği ve ileri yaşam desteği ile ilgili uygulamaları çözümler, EKG ritim analizi yapar, ritimlere uygun acil bakım becerisine sahip olur.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ara Sınavlar 1 14 14
Final 1 18 18
Toplam İş Yükü 90