HEMŞİRELİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 5010003042 | ||||||||
Ders İsmi: | Şehir ve Kültür: İstanbul | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Erkan KOLAT | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. Zeynep Nur SAYGIN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı kuruluşundan günümüze kadar birçok devlete başkentli yapan İstanbul’u siyasi, askeri, mimari, kültür ve sanat yönleriyle araştırıp, nasıl bir gelişim gösterdiğini ortaya konulacaktır. |
Dersin İçeriği: | İstanbul şehrinin kurulması, Doğu Roma ve Osmanlı zamanındaki gelişimi, İstanbul’un sarayları, kasırları, köşkleri, camileri, hanları, medreseleri, meydanları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İstanbul Şehrinin Özellikleri | Demirkent, Işın, "İstanbul", Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi, c: 23, 2001. |
2) | Roma ve Bizans Dönemi İstanbul’u | Demirkent, Işın, "İstanbul", Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi, c: 23, 2001. |
3) | Osmanlı İstanbul’u | Demirkent, Işın, "İstanbul", Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi, c: 23, 2001. |
4) | Bugunkü İstanbul | Demirkent, Işın, "İstanbul", Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi, c: 23, 2001. |
5) | İstanbul’un Meydanları | Demirkent, Işın, "İstanbul", Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi, c: 23, 2001. |
6) | Topkapı Sarayı | Demirkent, Işın, "İstanbul", Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi, c: 23, 2001. |
7) | Dolmabahçe, Beylerbeyi ve Yıldız Sarayı | Demirkent, Işın, "İstanbul", Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi, c: 23, 2001. |
8) | VİZE SINAVI | |
9) | İstanbul’daki Sivil Mimari (Kasır, Köşk, Yalı ve Han) | Demirkent, Işın, "İstanbul", Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi, c: 23, 2001. |
10) | QUİZ | |
11) | İstanbul’daki Su Yapıları (Hamam ve Çeşme) | Demirkent, Işın, "İstanbul", Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi, c: 23, 2001. |
12) | İstanbul’daki Mektep, Medreseler ve Kütüphaneler | Demirkent, Işın, "İstanbul", Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi, c: 23, 2001. |
13) | Görsellerle İstanbul Şehri | Demirkent, Işın, "İstanbul", Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi, c: 23, 2001. |
14) | FİNAL SINAVI |
Ders Notları / Kitaplar: | “İstanbul”, Diyanet İslam Ansiklopedisi, C. XXIII, İstanbul 2001, s. 212-300. Antikçağ’dan XXI. Yüzyıla Büyük İstanbul Tarihi, C. I-X, İstanbul 2015. |
Diğer Kaynaklar: | “İstanbul”, Diyanet İslam Ansiklopedisi, C. XXIII, İstanbul 2001, s. 212-300. Antikçağ’dan XXI. Yüzyıla Büyük İstanbul Tarihi, C. I-X, İstanbul 2015. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
1 |
2 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur. | ||||||||||
2) Hemşirelik ile ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşır, kullanır ve Hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk alır. | ||||||||||
3) Birey,aile ve toplumun sağlığını koruma,geliştirme ve sağlıktan sapma durumlarında bütüncül yaklaşımla hemşirelik bakımını gerçekleştirebilir. | ||||||||||
4) Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir. | ||||||||||
5) Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır. | ||||||||||
6) Hemşirelik uygulamalarında teknolojiyi ve yenilikçi yaklaşımları kullanır. | ||||||||||
7) Yaşam boyu öğrenmeyi benimser. | ||||||||||
8) Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | ||||||||||
9) Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanır. | ||||||||||
10) Hemşirelik alanına ilişkin bilimsel araştırma, proje ve etkinliklerde sorumluluk alır. | ||||||||||
11) Sağlık bakım ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur. | |
2) | Hemşirelik ile ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşır, kullanır ve Hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk alır. | |
3) | Birey,aile ve toplumun sağlığını koruma,geliştirme ve sağlıktan sapma durumlarında bütüncül yaklaşımla hemşirelik bakımını gerçekleştirebilir. | |
4) | Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir. | |
5) | Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır. | |
6) | Hemşirelik uygulamalarında teknolojiyi ve yenilikçi yaklaşımları kullanır. | |
7) | Yaşam boyu öğrenmeyi benimser. | |
8) | Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | |
9) | Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanır. | |
10) | Hemşirelik alanına ilişkin bilimsel araştırma, proje ve etkinliklerde sorumluluk alır. | |
11) | Sağlık bakım ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Teknik gezi |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Gözlem | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 14 | 14 |
Final | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 90 |