BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 5010003032
Ders İsmi: Fiziksel Aktivite ve Sağlık
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Erkan KOLAT
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Hilal DENİZOĞLU KÜLLİ
Dr.Öğr.Üyesi Hikmet UÇGUN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Fiziksel aktivite ve sağlığı açıklamak, fiziksel aktivitenin sağlık açısından önemini ve farklı fiziksel aktivite tiplerini kavramak.
Dersin İçeriği: Sağlığın tanımı ve temel sağlık unsurları, fiziksel aktivite, egzersiz, ve spor kavramlarının açıklanması, egzersiz eğitiminin önemi ve yararları, egzersiz eğitiminde endikasyon, kontraendikasyon ve riskler, özel egzersizler,rekreasyonel aktiviteler ve hedef gruplar, sağlıklı yaşam için yapılabilecek fiziksel aktivite ve egzersiz uygulamaları.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sağlıkla ilgili genel kavramları tanımlar
2) Fiziksel aktivite, egzersiz ve spor kavramlarını açıklar
3) Fiziksel aktivite seçeneklerini açıklar
4) Fiziksel aktivite seviyeleri ve faydalarını açıklar
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sağlık Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, Buket Akıncı, 2022, Eğiten Kitap.
2) Fiziksel aktivite ve etkileri Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, Buket Akıncı, 2022, Eğiten Kitap.
3) Egzersiz Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, Buket Akıncı, 2022, Eğiten Kitap.
4) Egzersiz Programları Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, Buket Akıncı, 2022, Eğiten Kitap.
5) Spor Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, Buket Akıncı, 2022, Eğiten Kitap.
6) İnaktivite ve etkileri Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, Buket Akıncı, 2022, Eğiten Kitap.
7) Farklı fiziksel aktiviteler (Öğrenci grup ödevleri) Sunum ve etkinlik hazırlama
8) Fiziksel Aktivitenin Değerlendirilmesi Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, Buket Akıncı, 2022, Eğiten Kitap.
8) Ara Sınav Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, Buket Akıncı, 2022, Eğiten Kitap.
9) Egzersizin Endikasyonları ve Kontraendikasyonları Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, Buket Akıncı, 2022, Eğiten Kitap.
10) Rekreasyonel Aktiviteler Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, Buket Akıncı, 2022, Eğiten Kitap.
11) Dünya Sağlık Örgütü Fiziksel Aktivite Rehberi Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, Buket Akıncı, 2022, Eğiten Kitap.
12) Farklı fiziksel aktiviteler (Öğrenci grup ödevleri) Sunum ve etkinlik hazırlama
13) Farklı fiziksel aktiviteler (Öğrenci grup ödevleri) Sunum ve etkinlik hazırlama
14) Farklı fiziksel aktiviteler (Öğrenci grup ödevleri) Sunum ve etkinlik hazırlama

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders sunumları
Diğer Kaynaklar: Bulaşıcı olmayan hastalıklarda fiziksel aktivite ve egzersiz (İstanbul Tıp Kitapevi)

Sağlıklı yaşam ve fiziksel aktivite (EĞİTEN KİTAP)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve hesaplama alanlarındaki bilgi birikimini yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama ile ilgili problemlerinin çözümüne uygulama becerisine sahip olmak.
2) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama alanına özgü sorunları analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak.
3) Belirlenen gereksinimleri karşılayacak yazılım sistemini, sistem parçasını, işlemi veya programı tasarlama, geliştirme ve değerlendirme becerisine sahip olmak.
4) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama uygulamaları için modern teknik ve programlama araçlarını kullanma becerisine sahip olmak.
5) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama disiplini ve disiplinler arası takımlarda veya bireysel olarak etkin biçimde çalışabilmek için gerekli iş yeteneklerini ortaya koyabilme becerisine sahip olmak.
6) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlarının analiz, tasarım, uygulama, doğrulama, geçerleme ve bakım süreçlerini uygulayarak geliştirilmesindeki yaklaşımları uygulama becerisine sahip olmak.
7) Yazılım ve bilgisayar programlama alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve hesaplama alanlarındaki bilgi birikimini yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama ile ilgili problemlerinin çözümüne uygulama becerisine sahip olmak. 1
2) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama alanına özgü sorunları analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak. 1
3) Belirlenen gereksinimleri karşılayacak yazılım sistemini, sistem parçasını, işlemi veya programı tasarlama, geliştirme ve değerlendirme becerisine sahip olmak. 1
4) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama uygulamaları için modern teknik ve programlama araçlarını kullanma becerisine sahip olmak. 1
5) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama disiplini ve disiplinler arası takımlarda veya bireysel olarak etkin biçimde çalışabilmek için gerekli iş yeteneklerini ortaya koyabilme becerisine sahip olmak. 1
6) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlarının analiz, tasarım, uygulama, doğrulama, geçerleme ve bakım süreçlerini uygulayarak geliştirilmesindeki yaklaşımları uygulama becerisine sahip olmak. 1
7) Yazılım ve bilgisayar programlama alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Ders
Grup çalışması ve ödevi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Grup Projesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 1 15
Sunum / Seminer 1 13 13
Ara Sınavlar 1 14 14
Final 1 18 18
Toplam İş Yükü 90