BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | 5010003031 | ||||||||
Ders İsmi: | Psikolojinin Temelleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Erkan KOLAT | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi Rahşan Ezgi DÖNMEZER |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere, psikolojinin alt alanlarını, tarihini, teorilerini ve temel araştırma metotlarını temel düzeyde tanıtmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Psikolojinin kuramsal (örn. bilişsel, sosyal psikoloji) ve uygulamalı alanlarını (örn, sağlık psikoloji) tanımlayabilecektir. İnsan davranışının altında yatan farklı temelleri (örn. fizyolojik, sosyal) açıklayabilecektir. Psikolojinin temel bilimsel teori ve yaklaşımlarını tartışabilecektir. Psikolojide kullanılan araştırma metotlarını açıklayabilecektir. Psikolojide kullanılan bilimsel dili kullanabilecektir. Psikoloji çalışmalarında uygulanması gereken etik kuralları tanımlayabilecektir. Psikoloji teori ve araştırmalarının farklı alanlara nasıl uygulanabileceğini tartışabilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Psikolojiye Giriş | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
2) | Psikolojiye Giriş | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
3) | Algı Nedir? | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
4) | Psikososyal Gelişim Kuramı Ericson & Freud | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
5) | Psikososyal Gelişim Kuramı Ericson & Freud | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
6) | Derleme-İstek Konular | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
7) | Adli Psikoloji Yeme Bozuklukları Gebelik Psikolojisi | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
8) | Vize | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
9) | Obsesif Kompülsif K.B. Güdülenme, Stres ve Duygular | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
10) | Sağlık Psikolojisi | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
11) | Sağlık Psikolojisi | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
12) | Spor Psikolojisi | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
13) | Spor Psikolojisi | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
14) | İnsan Olmak | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
15) | Final | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
Ders Notları / Kitaplar: | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. |
Diğer Kaynaklar: | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Matematik, fen bilimleri ve hesaplama alanlarındaki bilgi birikimini yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama ile ilgili problemlerinin çözümüne uygulama becerisine sahip olmak. | |||||||
2) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama alanına özgü sorunları analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak. | |||||||
3) Belirlenen gereksinimleri karşılayacak yazılım sistemini, sistem parçasını, işlemi veya programı tasarlama, geliştirme ve değerlendirme becerisine sahip olmak. | |||||||
4) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama uygulamaları için modern teknik ve programlama araçlarını kullanma becerisine sahip olmak. | |||||||
5) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama disiplini ve disiplinler arası takımlarda veya bireysel olarak etkin biçimde çalışabilmek için gerekli iş yeteneklerini ortaya koyabilme becerisine sahip olmak. | |||||||
6) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlarının analiz, tasarım, uygulama, doğrulama, geçerleme ve bakım süreçlerini uygulayarak geliştirilmesindeki yaklaşımları uygulama becerisine sahip olmak. | |||||||
7) Yazılım ve bilgisayar programlama alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve hesaplama alanlarındaki bilgi birikimini yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama ile ilgili problemlerinin çözümüne uygulama becerisine sahip olmak. | 1 |
2) | Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama alanına özgü sorunları analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak. | 1 |
3) | Belirlenen gereksinimleri karşılayacak yazılım sistemini, sistem parçasını, işlemi veya programı tasarlama, geliştirme ve değerlendirme becerisine sahip olmak. | 1 |
4) | Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama uygulamaları için modern teknik ve programlama araçlarını kullanma becerisine sahip olmak. | 1 |
5) | Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama disiplini ve disiplinler arası takımlarda veya bireysel olarak etkin biçimde çalışabilmek için gerekli iş yeteneklerini ortaya koyabilme becerisine sahip olmak. | 1 |
6) | Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlarının analiz, tasarım, uygulama, doğrulama, geçerleme ve bakım süreçlerini uygulayarak geliştirilmesindeki yaklaşımları uygulama becerisine sahip olmak. | 1 |
7) | Yazılım ve bilgisayar programlama alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak. | 1 |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 89 |