Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş ve programın açıklanması
Grupların oluşturulması
Öğrencilerin Eleştirel düşünme beceri eğilimlerinin ölçülmesi
|
|
1) |
Dersin tanımı ve Düşünme Nedir? |
|
2) |
Felsefi ve Bilimsel Düşünce |
Okuma-Araştırma |
2) |
Düşünme
Düşünme Biçimleri
Düşünme süreci
Düşünme becerileri
|
|
3) |
Eleştirel düşünmenin tanımı ve önemi
Eleştirel düşünme eğilim ve boyutları
Eleştirel düşünme sürecinde entelektüel standartlar
|
|
3) |
Analitik Düşünce |
Okuma-araştırma |
4) |
Eleştirel düşünme süreci
Eleştirel düşünmeyi etkileyen faktörler
Eleştirel Düşünme Süreci: Vaka Örneği
|
|
4) |
Diyalektik, yorumlama |
Okuma-araştırma |
5) |
Tümevarım, Tümdengelim ve çıkarım |
Okuma-araştırma |
5) |
Eleştirel düşünme becerileri
Eleştirel becerileri kullanma: Örnek makale analizi
|
|
6) |
Problem çözme becerisi
Problem çözme süreci
Egzersiz -senaryo
|
|
6) |
Analitik akıl yürütme |
Okuma-araştırma |
7) |
Akıl Yürütme Süreci |
Okuma-araştırma |
7) |
ARA SINAV |
|
8) |
Arasınav |
|
8) |
İletişim
İletişim Süreci
İletişim etkinlikleri
Egzersiz- senaryo
|
|
9) |
Mantıkta iddialar ve aralarındaki ilişkiler |
Okuma-araştırma |
9) |
Grup sunumları -Eleştirel Düşünme Etkinliği I
Makale 1, Film 1
|
|
10) |
Etkili akıl yürütme |
Okuma-araştırma |
10) |
Kanıt
Kanıta dayalı uygulama
Egzersiz – senaryo
|
|
11) |
Etkili akıl yürütme II |
Okuma-araştırma |
11) |
Grup sunumları- Eleştirel Düşünme Etkinliği II
Serbest 1, Film 2
|
|
12) |
Grup sunumu- Eleştirel Düşünme Etkinliği III
Makale 2, Kitap 1
|
|
12) |
Akıl yürütme ve analiz |
Okuma-araştırma |
13) |
Grup Sunumu- Eleştirel Düşünme Etkinliği IV
Kitap 2, Serbest 2
|
|
13) |
Akıl yürütme planlaması ve yaratıclığı |
Okuma-araştırma |
14) |
Grup Sunumu- Eleştirel Düşünme Etkinliği V
Film 3, Serbest 3
Kapanış ve Dersin Değerlendirilmesi
|
|
14) |
Düşünceyi yapılandırma |
Okuma-araştırma |
15) |
Düşünceyi anlatmak-ifade etmek |
Okuma-araştırma |
16) |
Final sınavı |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
1- Allen Matthew, Smart thinking, Oxford Univ Press, Oxford and New York, 2004.
2- Paul Richard, Elder Linda, Kritik Düşünce, Çev Ed. A. Esra Aslan- Gamze Sert, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013. |
Diğer Kaynaklar: |
1- Allen Matthew, Smart thinking, Oxford Univ Press, Oxford and New York, 2004.
2- Paul Richard, Elder Linda, Kritik Düşünce, Çev Ed. A. Esra Aslan- Gamze Sert, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013.
3.M. Gare Rubenfeld, Barbara Scheffer. Critical Thinking TACTICS for Nurses 3. Baskı, Jones&Bartlett Learning, 2014, ISBN: 1284066096, 9781284066098
https://books.google.com.tr/books?id=n9qCAwAAQBAJ&dq=critical%20thinking%20nursing&hl=tr&source=gbs_book_other_versions
4. Judith M. Wilkonson. Nursing Process and Critical Thinking, 5. Baskı, Pearson Education, 2011, ISBN: 0132181622, 9780132181624
https://books.google.com.tr/books?id=C7qYcQAACAAJ&dq=critical%20thinking%20nursing&hl=tr&source=gbs_book_other_versions
5. Eileen Gambrill. Critical Thinking in Clinical Practice, John Wiley&Sons, 2012
ISBN: 0470904380, 9780470904381
https://books.google.com.tr/books?id=NsuHtwciwQwC&dq=critical+thinking&hl=tr&source=gbs_navlinks_s
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mezunlar ilk ve acil yardım hizmetleri ile ilgili temel düzeyde teorik sahiptir. |
|
2) |
Mezunlar ilk ve acil yardım ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. |
|
3) |
Mezunlar ilk ve acil yardım hizmetleri ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
|
4) |
Mezunlar ilk ve acil yardım hizmetleri ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
|
5) |
Mezunlar acil durumlarda olay yeri ve hasta değerlendirmeyi ve alabileceği önlemleri bilir. |
|
6) |
İlk ve Acil Yardım Teknikeri olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. |
|
7) |
Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. |
|
8) |
Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. |
|
9) |
Mezunlar alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir. |
|
10) |
Mezunlar alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir. |
|
11) |
Mezunlar ilk ve acil yardım hizmetleri ile ilgili temel düzeyde uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|
12) |
Mezunlar hasta transportu sırasında hasta veya yaralıların durumlarına uygun malzeme kullanma ve pozisyon verebilme becerisine sahip olur. |
|
13) |
Mezunlar hastane öncesi acil bakımda hasta taşıma tekniklerini ve yöntemlerini bilir. |
|
14) |
Mezunlar acil bakımda mesleği ile ilgili ilaçların kullanımı ve tıbbi girişimler konusunda bilgiye sahip olur, temel yaşam desteği ve ileri yaşam desteği ile ilgili uygulamaları çözümler, EKG ritim analizi yapar, ritimlere uygun acil bakım becerisine sahip olur. |
|