TIP | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1010401007 | ||||||||
Ders İsmi: | Dahili Staj Bloğu (İç Hastalıkları, Enfeksiyon Hastalıkları) | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. Özge ÜNLÜ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi Emine DİLEK |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, birinci sınıf tıp öğrencilerine ders anlatımı, problem tabanlı öğrenme, ödev sunumları ve yatak başı eğitimi ile ilgili temel cerrahi konuları öğretmektir. Her öğrencinin, modern hasta odaklı klinik bakımı elde etmek için temel bilgi ve klinik deneyimi birleştirmesi beklenmektedir. Kurs süresince, öğrenciler tıp öğretmenleri ve diğer sağlık profesyonelleri ile dışarı ve hasta bakımına katılma fırsatına sahip olacaklardır. |
Dersin İçeriği: | Eğitim Yöntemleri Genel Cerrahi Dersler Yatak-Yan Eğitimi Vaka Sunumu ve Tartışma Out-Patient Klinikler Ameliyathane |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Meme kanseri Akut Pankreatit | yok |
2) | Kronik Pankreatit Cerrahi Hastanın Sıvı ve Elektrolit Yönetimi | yok |
3) | Gastrik kanser ve prekanseröz lezyonlar Kolorektal kanser | yok |
4) | Yaralanmalara Sistemik Yanıt Peritonit ve İntraabdominal Apse | yok |
5) | Portal Hipertansiyon ve Karaciğer Transplantasyonu Malign Karaciğer | yok |
6) | Tümörleri Peptik Ülserin Cerrahi Tedavisi ve Komplikasyonları Kasık | yok |
7) | Kasık Fıtığı ve kasık anatomisi | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Tıbbi ve cerrahi acil girişimler; Aydınlıoğlu, Kemal Dahili ve cerrahi acil hastalıklar : hekimler için;yayınlayan; Ünal Değerli Tıp fakültesi öğrencileri için : cerrahi bilimler öykü alma ve fizik muayene kitabı; ed.; Mert Küçük |
Diğer Kaynaklar: | Medical and surgical emergency procedures; Aydinlioglu, Kemal Internal and surgical emergencies: for physicians, publishers; Unal Precious For medical school students: surgical sciences history taking and physical examination book; ed .; Mert Küçük |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
1 |
2 |
3 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) İnsan vücudunun temel yapısı, gelişimi ve normal işleyişini molekül, hücre, doku, organ ve sistem düzeyinde açıklar. | ||||||||||||||
2) İnsan vücudundaki anormal yapılanma ve işleyişi sorgular, nitelikli bilimsel araştırmalara dayalı bilgilerle açıklar, hastalıkların nedenlerini, bireyi ve çevresi ile etkileşimini göz önüne alarak değerlendirir. | ||||||||||||||
3) Hastalıkların klinik karar verme ve yönetim süreçlerini kanıta dayalı tıp uygulamaları rehberliğinde değerlendirir. | ||||||||||||||
4) Sağlık ve hastalık kavramlarını bireysel ve toplumsal bağlamda tanımlar, sağlık arayışı ve sağlığın korunması davranışlarını, ulusal sağlık hizmet sunumu ve idari süreçlerini açıklar. | ||||||||||||||
5) Tıp bilgisine temel oluşturan araştırma süreçlerini bilir, bu alandaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | ||||||||||||||
6) Başvuran/hasta ve yakınlarından tıbbi öykü alır. | ||||||||||||||
7) Bireylerin fizik muayenesini yapar, tanısal testlerini değerlendirir, tanı ve tedavi süreçlerini uygun işlem basamaklarını kullanarak yönetir. | ||||||||||||||
8) Bireylere tanı, tedavi ya da korunma amaçlı tıbbi girişimleri uygular. | ||||||||||||||
9) Bireysel ve toplumsal boyutta sağlığın korunması ve geliştirilmesine yönelik uygulamaları planlar ve gerçekleştirir. | ||||||||||||||
10) Bilimsel bir araştırmayı planlar, uygular ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||||||||||
11) Mesleki ve toplumsal değişimlere yönelik bilimsel ve teknolojik gelişmelerden yararlanarak yaşam boyu öğrenme davranışını gösterir. | ||||||||||||||
12) Hizmet sunduğu birey ve toplumda dil, din,ırk, cinsiyet, sosyal ve kültürel ayrım yapmaksızın mesleki değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemeler çerçevesinde hekim olarak sorumluluklarını yerine getirir. | ||||||||||||||
13) Bireysel ve toplumsal boyutta sağlığın korunması ve geliştirilmesi, hastalıkların yönetilmesi süreçlerinde meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile ekip çalışması yapar. | ||||||||||||||
14) Bireylerden ve toplumdan elde ettiği sağlık ve hastalıkla ilgili verileri tıbbi ve idari bağlamda düzenler ve kayıtlarını tutar. | ||||||||||||||
15) Bireyin ve toplumun sağlığının korunması, geliştirilmesi ve sağlık hizmetinin toplumu oluşturan bireyler yararına gerçekleşmesi için çaba gösterir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan vücudunun temel yapısı, gelişimi ve normal işleyişini molekül, hücre, doku, organ ve sistem düzeyinde açıklar. | 5 |
2) | İnsan vücudundaki anormal yapılanma ve işleyişi sorgular, nitelikli bilimsel araştırmalara dayalı bilgilerle açıklar, hastalıkların nedenlerini, bireyi ve çevresi ile etkileşimini göz önüne alarak değerlendirir. | 5 |
3) | Hastalıkların klinik karar verme ve yönetim süreçlerini kanıta dayalı tıp uygulamaları rehberliğinde değerlendirir. | 5 |
4) | Sağlık ve hastalık kavramlarını bireysel ve toplumsal bağlamda tanımlar, sağlık arayışı ve sağlığın korunması davranışlarını, ulusal sağlık hizmet sunumu ve idari süreçlerini açıklar. | 4 |
5) | Tıp bilgisine temel oluşturan araştırma süreçlerini bilir, bu alandaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | 4 |
6) | Başvuran/hasta ve yakınlarından tıbbi öykü alır. | 4 |
7) | Bireylerin fizik muayenesini yapar, tanısal testlerini değerlendirir, tanı ve tedavi süreçlerini uygun işlem basamaklarını kullanarak yönetir. | 4 |
8) | Bireylere tanı, tedavi ya da korunma amaçlı tıbbi girişimleri uygular. | 4 |
9) | Bireysel ve toplumsal boyutta sağlığın korunması ve geliştirilmesine yönelik uygulamaları planlar ve gerçekleştirir. | 4 |
10) | Bilimsel bir araştırmayı planlar, uygular ve sonuçlarını değerlendirir. | 4 |
11) | Mesleki ve toplumsal değişimlere yönelik bilimsel ve teknolojik gelişmelerden yararlanarak yaşam boyu öğrenme davranışını gösterir. | 4 |
12) | Hizmet sunduğu birey ve toplumda dil, din,ırk, cinsiyet, sosyal ve kültürel ayrım yapmaksızın mesleki değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemeler çerçevesinde hekim olarak sorumluluklarını yerine getirir. | 4 |
13) | Bireysel ve toplumsal boyutta sağlığın korunması ve geliştirilmesi, hastalıkların yönetilmesi süreçlerinde meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile ekip çalışması yapar. | 4 |
14) | Bireylerden ve toplumdan elde ettiği sağlık ve hastalıkla ilgili verileri tıbbi ve idari bağlamda düzenler ve kayıtlarını tutar. | 4 |
15) | Bireyin ve toplumun sağlığının korunması, geliştirilmesi ve sağlık hizmetinin toplumu oluşturan bireyler yararına gerçekleşmesi için çaba gösterir. | 4 |
Anlatım | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Kurul Sınavı | 10 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 60 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 8 | 5 | 40 |
Laboratuvar | 8 | 4 | 32 |
Uygulama | 3 | 3 | 9 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 9 | 8 | 72 |
Sunum / Seminer | 4 | 9 | 36 |
Ödevler | 8 | 4 | 32 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 227 |