DEPARTMENT OF NURSING
Bachelor TR-NQF-HE: Level 6 QF-EHEA: First Cycle EQF-LLL: Level 6

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Course Code: 1215002023
Ders İsmi: Patient Education
Ders Yarıyılı: Fall
Ders Kredileri:
Theoretical Practical Credit ECTS
2 0 2 3
Language of instruction: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: No
Type of course: Bölüm Seçmeli
Course Level:
Bachelor TR-NQF-HE:6. Master`s Degree QF-EHEA:First Cycle EQF-LLL:6. Master`s Degree
Mode of Delivery: Face to face
Course Coordinator : Prof. Dr. İkbal ÇAVDAR
Course Lecturer(s): Dr.Öğr.Üyesi Sibel YOLCU
Course Assistants:

Dersin Amaç ve İçeriği

Course Objectives: This course covers the patient's role as a nurse educator.
provides knowledge and skills in carrying out education in line with the educational process.
Course Content: Understanding the roles of patient education and the principles of the patient education process, to train nurses who take these into consideration in their practices.

Learning Outcomes

The students who have succeeded in this course;
Learning Outcomes
1 - Knowledge
Theoretical - Conceptual
1) Can explain the role of educator in health care services.
2) Understands the importance of basing patient education activities on a scientific basis.
3) Comprehends the principles of the learning-teaching process in patient education.
2 - Skills
Cognitive - Practical
1) Knows the basic concepts of education and the role of the professional nurse as an educator. explains patient education within the scope of
3 - Competences
Communication and Social Competence
1) Be sensitive to the fulfillment of patient education with a scientific approach.
Learning Competence
Field Specific Competence
Competence to Work Independently and Take Responsibility

Ders Akış Planı

Week Subject Related Preparation
1) COURSE PRESENTATION The educator role of the nurse and related standards in health care services 1. PEKTEKİN Ç, Akın S. Sağlık Bilimlerinde Eğitim. Hemşirelik ve Ebelik Öğrencileri ile Sağlık Profesyonelleri İçin. İstanbul Tıp Kitapevleri, 1.Baskı, İstanbul, 2020. 2. Taşocak, G. Hasta Eğitimi. İstanbul Üniversitesi Basım ve Yayınevi Müdürlüğü, İstanbul, 2017. 3. Yıldırım B, Özkahraman Ş. Hasta Eğitiminde Hemşirenin Rolü. Sağlık ve Toplum, 2011, 21(1):7-14. 4. Şenyuva E, Taşocak G. Hemşirelerin Hasta Eğitimi Etkinlikleri ve Hasta Eğitim Süreci. İ.Ü.F.N. Hem. Derg. 2007, 15(59) : 100-106. 5. Türk Toraks Derneği Tanı Ve Tedavi Rehberi 2016 Güncellemesi. 6. Erden, M., Akman, Y.: Gelişim ve Öğrenme. Arkadaş Yayınevi, Ankara, 2002. 7. Alkan HÖ. Hasta Eğitimi ve Davranış Değişikliği Geliştirme. Journal of Cardiovascular Nursing 2016, 7(2):41-47. 8. Fidan, N., Erden, M.: Eğitime Giriş. Alkım Yayınları, İstanbul, 1998.
2) Patient education and basic concepts 1. PEKTEKİN Ç, Akın S. Sağlık Bilimlerinde Eğitim. Hemşirelik ve Ebelik Öğrencileri ile Sağlık Profesyonelleri İçin. İstanbul Tıp Kitapevleri, 1.Baskı, İstanbul, 2020. 2. Taşocak, G. Hasta Eğitimi. İstanbul Üniversitesi Basım ve Yayınevi Müdürlüğü, İstanbul, 2017. 3. Yıldırım B, Özkahraman Ş. Hasta Eğitiminde Hemşirenin Rolü. Sağlık ve Toplum, 2011, 21(1):7-14. 4. Şenyuva E, Taşocak G. Hemşirelerin Hasta Eğitimi Etkinlikleri ve Hasta Eğitim Süreci. İ.Ü.F.N. Hem. Derg. 2007, 15(59) : 100-106. 5. Türk Toraks Derneği Tanı Ve Tedavi Rehberi 2016 Güncellemesi. 6. Erden, M., Akman, Y.: Gelişim ve Öğrenme. Arkadaş Yayınevi, Ankara, 2002. 7. Alkan HÖ. Hasta Eğitimi ve Davranış Değişikliği Geliştirme. Journal of Cardiovascular Nursing 2016, 7(2):41-47. 8. Fidan, N., Erden, M.: Eğitime Giriş. Alkım Yayınları, İstanbul, 1998.
3) Key factors affecting patient education 1. PEKTEKİN Ç, Akın S. Sağlık Bilimlerinde Eğitim. Hemşirelik ve Ebelik Öğrencileri ile Sağlık Profesyonelleri İçin. İstanbul Tıp Kitapevleri, 1.Baskı, İstanbul, 2020. 2. Taşocak, G. Hasta Eğitimi. İstanbul Üniversitesi Basım ve Yayınevi Müdürlüğü, İstanbul, 2017. 3. Yıldırım B, Özkahraman Ş. Hasta Eğitiminde Hemşirenin Rolü. Sağlık ve Toplum, 2011, 21(1):7-14. 4. Şenyuva E, Taşocak G. Hemşirelerin Hasta Eğitimi Etkinlikleri ve Hasta Eğitim Süreci. İ.Ü.F.N. Hem. Derg. 2007, 15(59) : 100-106. 5. Türk Toraks Derneği Tanı Ve Tedavi Rehberi 2016 Güncellemesi. 6. Erden, M., Akman, Y.: Gelişim ve Öğrenme. Arkadaş Yayınevi, Ankara, 2002. 7. Alkan HÖ. Hasta Eğitimi ve Davranış Değişikliği Geliştirme. Journal of Cardiovascular Nursing 2016, 7(2):41-47. 8. Fidan, N., Erden, M.: Eğitime Giriş. Alkım Yayınları, İstanbul, 1998.
4) Data collection in patient education 1. PEKTEKİN Ç, Akın S. Sağlık Bilimlerinde Eğitim. Hemşirelik ve Ebelik Öğrencileri ile Sağlık Profesyonelleri İçin. İstanbul Tıp Kitapevleri, 1.Baskı, İstanbul, 2020. 2. Taşocak, G. Hasta Eğitimi. İstanbul Üniversitesi Basım ve Yayınevi Müdürlüğü, İstanbul, 2017. 3. Yıldırım B, Özkahraman Ş. Hasta Eğitiminde Hemşirenin Rolü. Sağlık ve Toplum, 2011, 21(1):7-14. 4. Şenyuva E, Taşocak G. Hemşirelerin Hasta Eğitimi Etkinlikleri ve Hasta Eğitim Süreci. İ.Ü.F.N. Hem. Derg. 2007, 15(59) : 100-106. 5. Türk Toraks Derneği Tanı Ve Tedavi Rehberi 2016 Güncellemesi. 6. Erden, M., Akman, Y.: Gelişim ve Öğrenme. Arkadaş Yayınevi, Ankara, 2002. 7. Alkan HÖ. Hasta Eğitimi ve Davranış Değişikliği Geliştirme. Journal of Cardiovascular Nursing 2016, 7(2):41-47. 8. Fidan, N., Erden, M.: Eğitime Giriş. Alkım Yayınları, İstanbul, 1998.
5) Diagnosis in patient education 1. PEKTEKİN Ç, Akın S. Sağlık Bilimlerinde Eğitim. Hemşirelik ve Ebelik Öğrencileri ile Sağlık Profesyonelleri İçin. İstanbul Tıp Kitapevleri, 1.Baskı, İstanbul, 2020. 2. Taşocak, G. Hasta Eğitimi. İstanbul Üniversitesi Basım ve Yayınevi Müdürlüğü, İstanbul, 2017. 3. Yıldırım B, Özkahraman Ş. Hasta Eğitiminde Hemşirenin Rolü. Sağlık ve Toplum, 2011, 21(1):7-14. 4. Şenyuva E, Taşocak G. Hemşirelerin Hasta Eğitimi Etkinlikleri ve Hasta Eğitim Süreci. İ.Ü.F.N. Hem. Derg. 2007, 15(59) : 100-106. 5. Türk Toraks Derneği Tanı Ve Tedavi Rehberi 2016 Güncellemesi. 6. Erden, M., Akman, Y.: Gelişim ve Öğrenme. Arkadaş Yayınevi, Ankara, 2002. 7. Alkan HÖ. Hasta Eğitimi ve Davranış Değişikliği Geliştirme. Journal of Cardiovascular Nursing 2016, 7(2):41-47. 8. Fidan, N., Erden, M.: Eğitime Giriş. Alkım Yayınları, İstanbul, 1998.
6) Planning in patient education 1. PEKTEKİN Ç, Akın S. Sağlık Bilimlerinde Eğitim. Hemşirelik ve Ebelik Öğrencileri ile Sağlık Profesyonelleri İçin. İstanbul Tıp Kitapevleri, 1.Baskı, İstanbul, 2020. 2. Taşocak, G. Hasta Eğitimi. İstanbul Üniversitesi Basım ve Yayınevi Müdürlüğü, İstanbul, 2017. 3. Yıldırım B, Özkahraman Ş. Hasta Eğitiminde Hemşirenin Rolü. Sağlık ve Toplum, 2011, 21(1):7-14. 4. Şenyuva E, Taşocak G. Hemşirelerin Hasta Eğitimi Etkinlikleri ve Hasta Eğitim Süreci. İ.Ü.F.N. Hem. Derg. 2007, 15(59) : 100-106. 5. Türk Toraks Derneği Tanı Ve Tedavi Rehberi 2016 Güncellemesi. 6. Erden, M., Akman, Y.: Gelişim ve Öğrenme. Arkadaş Yayınevi, Ankara, 2002. 7. Alkan HÖ. Hasta Eğitimi ve Davranış Değişikliği Geliştirme. Journal of Cardiovascular Nursing 2016, 7(2):41-47. 8. Fidan, N., Erden, M.: Eğitime Giriş. Alkım Yayınları, İstanbul, 1998.
7) Application in patient education 1. PEKTEKİN Ç, Akın S. Sağlık Bilimlerinde Eğitim. Hemşirelik ve Ebelik Öğrencileri ile Sağlık Profesyonelleri İçin. İstanbul Tıp Kitapevleri, 1.Baskı, İstanbul, 2020. 2. Taşocak, G. Hasta Eğitimi. İstanbul Üniversitesi Basım ve Yayınevi Müdürlüğü, İstanbul, 2017. 3. Yıldırım B, Özkahraman Ş. Hasta Eğitiminde Hemşirenin Rolü. Sağlık ve Toplum, 2011, 21(1):7-14. 4. Şenyuva E, Taşocak G. Hemşirelerin Hasta Eğitimi Etkinlikleri ve Hasta Eğitim Süreci. İ.Ü.F.N. Hem. Derg. 2007, 15(59) : 100-106. 5. Türk Toraks Derneği Tanı Ve Tedavi Rehberi 2016 Güncellemesi. 6. Erden, M., Akman, Y.: Gelişim ve Öğrenme. Arkadaş Yayınevi, Ankara, 2002. 7. Alkan HÖ. Hasta Eğitimi ve Davranış Değişikliği Geliştirme. Journal of Cardiovascular Nursing 2016, 7(2):41-47. 8. Fidan, N., Erden, M.: Eğitime Giriş. Alkım Yayınları, İstanbul, 1998.
8) MIDTERM
9) Evaluation in patient education 1. PEKTEKİN Ç, Akın S. Sağlık Bilimlerinde Eğitim. Hemşirelik ve Ebelik Öğrencileri ile Sağlık Profesyonelleri İçin. İstanbul Tıp Kitapevleri, 1.Baskı, İstanbul, 2020. 2. Taşocak, G. Hasta Eğitimi. İstanbul Üniversitesi Basım ve Yayınevi Müdürlüğü, İstanbul, 2017. 3. Yıldırım B, Özkahraman Ş. Hasta Eğitiminde Hemşirenin Rolü. Sağlık ve Toplum, 2011, 21(1):7-14. 4. Şenyuva E, Taşocak G. Hemşirelerin Hasta Eğitimi Etkinlikleri ve Hasta Eğitim Süreci. İ.Ü.F.N. Hem. Derg. 2007, 15(59) : 100-106. 5. Türk Toraks Derneği Tanı Ve Tedavi Rehberi 2016 Güncellemesi. 6. Erden, M., Akman, Y.: Gelişim ve Öğrenme. Arkadaş Yayınevi, Ankara, 2002. 7. Alkan HÖ. Hasta Eğitimi ve Davranış Değişikliği Geliştirme. Journal of Cardiovascular Nursing 2016, 7(2):41-47. 8. Fidan, N., Erden, M.: Eğitime Giriş. Alkım Yayınları, İstanbul, 1998.
10) Patient Education Process Case Studies 1. PEKTEKİN Ç, Akın S. Sağlık Bilimlerinde Eğitim. Hemşirelik ve Ebelik Öğrencileri ile Sağlık Profesyonelleri İçin. İstanbul Tıp Kitapevleri, 1.Baskı, İstanbul, 2020. 2. Taşocak, G. Hasta Eğitimi. İstanbul Üniversitesi Basım ve Yayınevi Müdürlüğü, İstanbul, 2017. 3. Yıldırım B, Özkahraman Ş. Hasta Eğitiminde Hemşirenin Rolü. Sağlık ve Toplum, 2011, 21(1):7-14. 4. Şenyuva E, Taşocak G. Hemşirelerin Hasta Eğitimi Etkinlikleri ve Hasta Eğitim Süreci. İ.Ü.F.N. Hem. Derg. 2007, 15(59) : 100-106. 5. Türk Toraks Derneği Tanı Ve Tedavi Rehberi 2016 Güncellemesi. 6. Erden, M., Akman, Y.: Gelişim ve Öğrenme. Arkadaş Yayınevi, Ankara, 2002. 7. Alkan HÖ. Hasta Eğitimi ve Davranış Değişikliği Geliştirme. Journal of Cardiovascular Nursing 2016, 7(2):41-47. 8. Fidan, N., Erden, M.: Eğitime Giriş. Alkım Yayınları, İstanbul, 1998.
11) Improving Patient Education Effectiveness 1. PEKTEKİN Ç, Akın S. Sağlık Bilimlerinde Eğitim. Hemşirelik ve Ebelik Öğrencileri ile Sağlık Profesyonelleri İçin. İstanbul Tıp Kitapevleri, 1.Baskı, İstanbul, 2020. 2. Taşocak, G. Hasta Eğitimi. İstanbul Üniversitesi Basım ve Yayınevi Müdürlüğü, İstanbul, 2017. 3. Yıldırım B, Özkahraman Ş. Hasta Eğitiminde Hemşirenin Rolü. Sağlık ve Toplum, 2011, 21(1):7-14. 4. Şenyuva E, Taşocak G. Hemşirelerin Hasta Eğitimi Etkinlikleri ve Hasta Eğitim Süreci. İ.Ü.F.N. Hem. Derg. 2007, 15(59) : 100-106. 5. Türk Toraks Derneği Tanı Ve Tedavi Rehberi 2016 Güncellemesi. 6. Erden, M., Akman, Y.: Gelişim ve Öğrenme. Arkadaş Yayınevi, Ankara, 2002. 7. Alkan HÖ. Hasta Eğitimi ve Davranış Değişikliği Geliştirme. Journal of Cardiovascular Nursing 2016, 7(2):41-47. 8. Fidan, N., Erden, M.: Eğitime Giriş. Alkım Yayınları, İstanbul, 1998.
12) Education of patients with Type 1 Diabetes and their families 1. PEKTEKİN Ç, Akın S. Sağlık Bilimlerinde Eğitim. Hemşirelik ve Ebelik Öğrencileri ile Sağlık Profesyonelleri İçin. İstanbul Tıp Kitapevleri, 1.Baskı, İstanbul, 2020. 2. Taşocak, G. Hasta Eğitimi. İstanbul Üniversitesi Basım ve Yayınevi Müdürlüğü, İstanbul, 2017. 3. Yıldırım B, Özkahraman Ş. Hasta Eğitiminde Hemşirenin Rolü. Sağlık ve Toplum, 2011, 21(1):7-14. 4. Şenyuva E, Taşocak G. Hemşirelerin Hasta Eğitimi Etkinlikleri ve Hasta Eğitim Süreci. İ.Ü.F.N. Hem. Derg. 2007, 15(59) : 100-106. 5. Türk Toraks Derneği Tanı Ve Tedavi Rehberi 2016 Güncellemesi. 6. Erden, M., Akman, Y.: Gelişim ve Öğrenme. Arkadaş Yayınevi, Ankara, 2002. 7. Alkan HÖ. Hasta Eğitimi ve Davranış Değişikliği Geliştirme. Journal of Cardiovascular Nursing 2016, 7(2):41-47. 8. Fidan, N., Erden, M.: Eğitime Giriş. Alkım Yayınları, İstanbul, 1998.
13) Education of the patient and his/her family who underwent surgery 1. PEKTEKİN Ç, Akın S. Sağlık Bilimlerinde Eğitim. Hemşirelik ve Ebelik Öğrencileri ile Sağlık Profesyonelleri İçin. İstanbul Tıp Kitapevleri, 1.Baskı, İstanbul, 2020. 2. Taşocak, G. Hasta Eğitimi. İstanbul Üniversitesi Basım ve Yayınevi Müdürlüğü, İstanbul, 2017. 3. Yıldırım B, Özkahraman Ş. Hasta Eğitiminde Hemşirenin Rolü. Sağlık ve Toplum, 2011, 21(1):7-14. 4. Şenyuva E, Taşocak G. Hemşirelerin Hasta Eğitimi Etkinlikleri ve Hasta Eğitim Süreci. İ.Ü.F.N. Hem. Derg. 2007, 15(59) : 100-106. 5. Türk Toraks Derneği Tanı Ve Tedavi Rehberi 2016 Güncellemesi. 6. Erden, M., Akman, Y.: Gelişim ve Öğrenme. Arkadaş Yayınevi, Ankara, 2002. 7. Alkan HÖ. Hasta Eğitimi ve Davranış Değişikliği Geliştirme. Journal of Cardiovascular Nursing 2016, 7(2):41-47. 8. Fidan, N., Erden, M.: Eğitime Giriş. Alkım Yayınları, İstanbul, 1998.
14) Education of the patient with Obsessive Compulsive Disorder and her/his family 1. PEKTEKİN Ç, Akın S. Sağlık Bilimlerinde Eğitim. Hemşirelik ve Ebelik Öğrencileri ile Sağlık Profesyonelleri İçin. İstanbul Tıp Kitapevleri, 1.Baskı, İstanbul, 2020. 2. Taşocak, G. Hasta Eğitimi. İstanbul Üniversitesi Basım ve Yayınevi Müdürlüğü, İstanbul, 2017. 3. Yıldırım B, Özkahraman Ş. Hasta Eğitiminde Hemşirenin Rolü. Sağlık ve Toplum, 2011, 21(1):7-14. 4. Şenyuva E, Taşocak G. Hemşirelerin Hasta Eğitimi Etkinlikleri ve Hasta Eğitim Süreci. İ.Ü.F.N. Hem. Derg. 2007, 15(59) : 100-106. 5. Türk Toraks Derneği Tanı Ve Tedavi Rehberi 2016 Güncellemesi. 6. Erden, M., Akman, Y.: Gelişim ve Öğrenme. Arkadaş Yayınevi, Ankara, 2002. 7. Alkan HÖ. Hasta Eğitimi ve Davranış Değişikliği Geliştirme. Journal of Cardiovascular Nursing 2016, 7(2):41-47. 8. Fidan, N., Erden, M.: Eğitime Giriş. Alkım Yayınları, İstanbul, 1998.
15) Education of adult patients with asthma and their families 1. PEKTEKİN Ç, Akın S. Sağlık Bilimlerinde Eğitim. Hemşirelik ve Ebelik Öğrencileri ile Sağlık Profesyonelleri İçin. İstanbul Tıp Kitapevleri, 1.Baskı, İstanbul, 2020. 2. Taşocak, G. Hasta Eğitimi. İstanbul Üniversitesi Basım ve Yayınevi Müdürlüğü, İstanbul, 2017. 3. Yıldırım B, Özkahraman Ş. Hasta Eğitiminde Hemşirenin Rolü. Sağlık ve Toplum, 2011, 21(1):7-14. 4. Şenyuva E, Taşocak G. Hemşirelerin Hasta Eğitimi Etkinlikleri ve Hasta Eğitim Süreci. İ.Ü.F.N. Hem. Derg. 2007, 15(59) : 100-106. 5. Türk Toraks Derneği Tanı Ve Tedavi Rehberi 2016 Güncellemesi. 6. Erden, M., Akman, Y.: Gelişim ve Öğrenme. Arkadaş Yayınevi, Ankara, 2002. 7. Alkan HÖ. Hasta Eğitimi ve Davranış Değişikliği Geliştirme. Journal of Cardiovascular Nursing 2016, 7(2):41-47. 8. Fidan, N., Erden, M.: Eğitime Giriş. Alkım Yayınları, İstanbul, 1998.
16) FINAL EXAM

Sources

Course Notes / Textbooks: 1. PEKTEKİN Ç, Akın S. Sağlık Bilimlerinde Eğitim. Hemşirelik ve Ebelik Öğrencileri ile Sağlık Profesyonelleri İçin. İstanbul Tıp Kitapevleri, 1.Baskı, İstanbul, 2020.
2. Taşocak, G. Hasta Eğitimi. İstanbul Üniversitesi Basım ve Yayınevi Müdürlüğü, İstanbul, 2017.
3. Yıldırım B, Özkahraman Ş. Hasta Eğitiminde Hemşirenin Rolü. Sağlık ve Toplum, 2011, 21(1):7-14.
4. Şenyuva E, Taşocak G. Hemşirelerin Hasta Eğitimi Etkinlikleri ve Hasta Eğitim Süreci. İ.Ü.F.N. Hem. Derg. 2007, 15(59) : 100-106.
5. Türk Toraks Derneği Tanı Ve Tedavi Rehberi 2016 Güncellemesi.
6. Erden, M., Akman, Y.: Gelişim ve Öğrenme. Arkadaş Yayınevi, Ankara, 2002.
7. Alkan HÖ. Hasta Eğitimi ve Davranış Değişikliği Geliştirme. Journal of Cardiovascular Nursing 2016, 7(2):41-47.
8. Fidan, N., Erden, M.: Eğitime Giriş. Alkım Yayınları, İstanbul, 1998.
References: 1. PEKTEKİN Ç, Akın S. Sağlık Bilimlerinde Eğitim. Hemşirelik ve Ebelik Öğrencileri ile Sağlık Profesyonelleri İçin. İstanbul Tıp Kitapevleri, 1.Baskı, İstanbul, 2020.
2. Taşocak, G. Hasta Eğitimi. İstanbul Üniversitesi Basım ve Yayınevi Müdürlüğü, İstanbul, 2017.
3. Yıldırım B, Özkahraman Ş. Hasta Eğitiminde Hemşirenin Rolü. Sağlık ve Toplum, 2011, 21(1):7-14.
4. Şenyuva E, Taşocak G. Hemşirelerin Hasta Eğitimi Etkinlikleri ve Hasta Eğitim Süreci. İ.Ü.F.N. Hem. Derg. 2007, 15(59) : 100-106.
5. Türk Toraks Derneği Tanı Ve Tedavi Rehberi 2016 Güncellemesi.
6. Erden, M., Akman, Y.: Gelişim ve Öğrenme. Arkadaş Yayınevi, Ankara, 2002.
7. Alkan HÖ. Hasta Eğitimi ve Davranış Değişikliği Geliştirme. Journal of Cardiovascular Nursing 2016, 7(2):41-47.
8. Fidan, N., Erden, M.: Eğitime Giriş. Alkım Yayınları, İstanbul, 1998.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

4

2

5

Program Outcomes
1) Have the necessary knowledge and skills to fulfil her professional roles and responsibilities.
2) Reached and used scientific and up-to-date information about nursing and took responsibility for activities that contributed to the development of the nursing profession.
3) Can perform nursing care with a holistic approach in cases of protecting, improving, and deviating from the health of the individual, family, and society.
4) Performs nursing practices in line with ethical principles and legal regulations.
5) Uses effective communication skills in interpersonal relations.
6) Uses technology and innovative approaches in nursing practice.
7) It embraces lifelong learning.
8) Uses decision making, problem solving and critical thinking skills.
9) Uses at least one foreign language at a level to reach scientific knowledge about the field.
10) Takes responsibility in scientific research, projects and activities related to the field of nursing.
11) It works collaboratively with the healthcare team and other disciplines.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

No Effect 1 Lowest 2 Low 3 Average 4 High 5 Highest
           
Program Outcomes Level of Contribution
1) Have the necessary knowledge and skills to fulfil her professional roles and responsibilities. 2
2) Reached and used scientific and up-to-date information about nursing and took responsibility for activities that contributed to the development of the nursing profession. 3
3) Can perform nursing care with a holistic approach in cases of protecting, improving, and deviating from the health of the individual, family, and society. 2
4) Performs nursing practices in line with ethical principles and legal regulations. 3
5) Uses effective communication skills in interpersonal relations. 3
6) Uses technology and innovative approaches in nursing practice. 3
7) It embraces lifelong learning. 3
8) Uses decision making, problem solving and critical thinking skills. 2
9) Uses at least one foreign language at a level to reach scientific knowledge about the field. 4
10) Takes responsibility in scientific research, projects and activities related to the field of nursing. 4
11) It works collaboratively with the healthcare team and other disciplines. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Course
Okuma
Problem Çözme
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sunum

Assessment & Grading

Semester Requirements Number of Activities Level of Contribution
Midterms 1 % 40
Semester Final Exam 1 % 60
total % 100
PERCENTAGE OF SEMESTER WORK % 40
PERCENTAGE OF FINAL WORK % 60
total % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Activities Number of Activities Duration (Hours) Workload
Course Hours 14 2 28
Study Hours Out of Class 16 3 48
Presentations / Seminar 4 4 16
Quizzes 1 1 1
Midterms 1 1 1
Final 1 1 1
Total Workload 95