Week |
Subject |
Related Preparation |
1) |
COURSE PRESENTATION
The educator role of the nurse and related standards in health care services |
1. PEKTEKİN Ç, Akın S. Sağlık Bilimlerinde Eğitim. Hemşirelik ve Ebelik Öğrencileri ile Sağlık Profesyonelleri İçin. İstanbul Tıp Kitapevleri, 1.Baskı, İstanbul, 2020.
2. Taşocak, G. Hasta Eğitimi. İstanbul Üniversitesi Basım ve Yayınevi Müdürlüğü, İstanbul, 2017.
3. Yıldırım B, Özkahraman Ş. Hasta Eğitiminde Hemşirenin Rolü. Sağlık ve Toplum, 2011, 21(1):7-14.
4. Şenyuva E, Taşocak G. Hemşirelerin Hasta Eğitimi Etkinlikleri ve Hasta Eğitim Süreci. İ.Ü.F.N. Hem. Derg. 2007, 15(59) : 100-106.
5. Türk Toraks Derneği Tanı Ve Tedavi Rehberi 2016 Güncellemesi.
6. Erden, M., Akman, Y.: Gelişim ve Öğrenme. Arkadaş Yayınevi, Ankara, 2002.
7. Alkan HÖ. Hasta Eğitimi ve Davranış Değişikliği Geliştirme. Journal of Cardiovascular Nursing 2016, 7(2):41-47.
8. Fidan, N., Erden, M.: Eğitime Giriş. Alkım Yayınları, İstanbul, 1998.
|
2) |
Patient education and basic concepts |
1. PEKTEKİN Ç, Akın S. Sağlık Bilimlerinde Eğitim. Hemşirelik ve Ebelik Öğrencileri ile Sağlık Profesyonelleri İçin. İstanbul Tıp Kitapevleri, 1.Baskı, İstanbul, 2020.
2. Taşocak, G. Hasta Eğitimi. İstanbul Üniversitesi Basım ve Yayınevi Müdürlüğü, İstanbul, 2017.
3. Yıldırım B, Özkahraman Ş. Hasta Eğitiminde Hemşirenin Rolü. Sağlık ve Toplum, 2011, 21(1):7-14.
4. Şenyuva E, Taşocak G. Hemşirelerin Hasta Eğitimi Etkinlikleri ve Hasta Eğitim Süreci. İ.Ü.F.N. Hem. Derg. 2007, 15(59) : 100-106.
5. Türk Toraks Derneği Tanı Ve Tedavi Rehberi 2016 Güncellemesi.
6. Erden, M., Akman, Y.: Gelişim ve Öğrenme. Arkadaş Yayınevi, Ankara, 2002.
7. Alkan HÖ. Hasta Eğitimi ve Davranış Değişikliği Geliştirme. Journal of Cardiovascular Nursing 2016, 7(2):41-47.
8. Fidan, N., Erden, M.: Eğitime Giriş. Alkım Yayınları, İstanbul, 1998.
|
3) |
Key factors affecting patient education |
1. PEKTEKİN Ç, Akın S. Sağlık Bilimlerinde Eğitim. Hemşirelik ve Ebelik Öğrencileri ile Sağlık Profesyonelleri İçin. İstanbul Tıp Kitapevleri, 1.Baskı, İstanbul, 2020.
2. Taşocak, G. Hasta Eğitimi. İstanbul Üniversitesi Basım ve Yayınevi Müdürlüğü, İstanbul, 2017.
3. Yıldırım B, Özkahraman Ş. Hasta Eğitiminde Hemşirenin Rolü. Sağlık ve Toplum, 2011, 21(1):7-14.
4. Şenyuva E, Taşocak G. Hemşirelerin Hasta Eğitimi Etkinlikleri ve Hasta Eğitim Süreci. İ.Ü.F.N. Hem. Derg. 2007, 15(59) : 100-106.
5. Türk Toraks Derneği Tanı Ve Tedavi Rehberi 2016 Güncellemesi.
6. Erden, M., Akman, Y.: Gelişim ve Öğrenme. Arkadaş Yayınevi, Ankara, 2002.
7. Alkan HÖ. Hasta Eğitimi ve Davranış Değişikliği Geliştirme. Journal of Cardiovascular Nursing 2016, 7(2):41-47.
8. Fidan, N., Erden, M.: Eğitime Giriş. Alkım Yayınları, İstanbul, 1998.
|
4) |
Data collection in patient education |
1. PEKTEKİN Ç, Akın S. Sağlık Bilimlerinde Eğitim. Hemşirelik ve Ebelik Öğrencileri ile Sağlık Profesyonelleri İçin. İstanbul Tıp Kitapevleri, 1.Baskı, İstanbul, 2020.
2. Taşocak, G. Hasta Eğitimi. İstanbul Üniversitesi Basım ve Yayınevi Müdürlüğü, İstanbul, 2017.
3. Yıldırım B, Özkahraman Ş. Hasta Eğitiminde Hemşirenin Rolü. Sağlık ve Toplum, 2011, 21(1):7-14.
4. Şenyuva E, Taşocak G. Hemşirelerin Hasta Eğitimi Etkinlikleri ve Hasta Eğitim Süreci. İ.Ü.F.N. Hem. Derg. 2007, 15(59) : 100-106.
5. Türk Toraks Derneği Tanı Ve Tedavi Rehberi 2016 Güncellemesi.
6. Erden, M., Akman, Y.: Gelişim ve Öğrenme. Arkadaş Yayınevi, Ankara, 2002.
7. Alkan HÖ. Hasta Eğitimi ve Davranış Değişikliği Geliştirme. Journal of Cardiovascular Nursing 2016, 7(2):41-47.
8. Fidan, N., Erden, M.: Eğitime Giriş. Alkım Yayınları, İstanbul, 1998.
|
5) |
Diagnosis in patient education |
1. PEKTEKİN Ç, Akın S. Sağlık Bilimlerinde Eğitim. Hemşirelik ve Ebelik Öğrencileri ile Sağlık Profesyonelleri İçin. İstanbul Tıp Kitapevleri, 1.Baskı, İstanbul, 2020.
2. Taşocak, G. Hasta Eğitimi. İstanbul Üniversitesi Basım ve Yayınevi Müdürlüğü, İstanbul, 2017.
3. Yıldırım B, Özkahraman Ş. Hasta Eğitiminde Hemşirenin Rolü. Sağlık ve Toplum, 2011, 21(1):7-14.
4. Şenyuva E, Taşocak G. Hemşirelerin Hasta Eğitimi Etkinlikleri ve Hasta Eğitim Süreci. İ.Ü.F.N. Hem. Derg. 2007, 15(59) : 100-106.
5. Türk Toraks Derneği Tanı Ve Tedavi Rehberi 2016 Güncellemesi.
6. Erden, M., Akman, Y.: Gelişim ve Öğrenme. Arkadaş Yayınevi, Ankara, 2002.
7. Alkan HÖ. Hasta Eğitimi ve Davranış Değişikliği Geliştirme. Journal of Cardiovascular Nursing 2016, 7(2):41-47.
8. Fidan, N., Erden, M.: Eğitime Giriş. Alkım Yayınları, İstanbul, 1998.
|
6) |
Planning in patient education |
1. PEKTEKİN Ç, Akın S. Sağlık Bilimlerinde Eğitim. Hemşirelik ve Ebelik Öğrencileri ile Sağlık Profesyonelleri İçin. İstanbul Tıp Kitapevleri, 1.Baskı, İstanbul, 2020.
2. Taşocak, G. Hasta Eğitimi. İstanbul Üniversitesi Basım ve Yayınevi Müdürlüğü, İstanbul, 2017.
3. Yıldırım B, Özkahraman Ş. Hasta Eğitiminde Hemşirenin Rolü. Sağlık ve Toplum, 2011, 21(1):7-14.
4. Şenyuva E, Taşocak G. Hemşirelerin Hasta Eğitimi Etkinlikleri ve Hasta Eğitim Süreci. İ.Ü.F.N. Hem. Derg. 2007, 15(59) : 100-106.
5. Türk Toraks Derneği Tanı Ve Tedavi Rehberi 2016 Güncellemesi.
6. Erden, M., Akman, Y.: Gelişim ve Öğrenme. Arkadaş Yayınevi, Ankara, 2002.
7. Alkan HÖ. Hasta Eğitimi ve Davranış Değişikliği Geliştirme. Journal of Cardiovascular Nursing 2016, 7(2):41-47.
8. Fidan, N., Erden, M.: Eğitime Giriş. Alkım Yayınları, İstanbul, 1998.
|
7) |
Application in patient education |
1. PEKTEKİN Ç, Akın S. Sağlık Bilimlerinde Eğitim. Hemşirelik ve Ebelik Öğrencileri ile Sağlık Profesyonelleri İçin. İstanbul Tıp Kitapevleri, 1.Baskı, İstanbul, 2020.
2. Taşocak, G. Hasta Eğitimi. İstanbul Üniversitesi Basım ve Yayınevi Müdürlüğü, İstanbul, 2017.
3. Yıldırım B, Özkahraman Ş. Hasta Eğitiminde Hemşirenin Rolü. Sağlık ve Toplum, 2011, 21(1):7-14.
4. Şenyuva E, Taşocak G. Hemşirelerin Hasta Eğitimi Etkinlikleri ve Hasta Eğitim Süreci. İ.Ü.F.N. Hem. Derg. 2007, 15(59) : 100-106.
5. Türk Toraks Derneği Tanı Ve Tedavi Rehberi 2016 Güncellemesi.
6. Erden, M., Akman, Y.: Gelişim ve Öğrenme. Arkadaş Yayınevi, Ankara, 2002.
7. Alkan HÖ. Hasta Eğitimi ve Davranış Değişikliği Geliştirme. Journal of Cardiovascular Nursing 2016, 7(2):41-47.
8. Fidan, N., Erden, M.: Eğitime Giriş. Alkım Yayınları, İstanbul, 1998.
|
8) |
MIDTERM |
|
9) |
Evaluation in patient education |
1. PEKTEKİN Ç, Akın S. Sağlık Bilimlerinde Eğitim. Hemşirelik ve Ebelik Öğrencileri ile Sağlık Profesyonelleri İçin. İstanbul Tıp Kitapevleri, 1.Baskı, İstanbul, 2020.
2. Taşocak, G. Hasta Eğitimi. İstanbul Üniversitesi Basım ve Yayınevi Müdürlüğü, İstanbul, 2017.
3. Yıldırım B, Özkahraman Ş. Hasta Eğitiminde Hemşirenin Rolü. Sağlık ve Toplum, 2011, 21(1):7-14.
4. Şenyuva E, Taşocak G. Hemşirelerin Hasta Eğitimi Etkinlikleri ve Hasta Eğitim Süreci. İ.Ü.F.N. Hem. Derg. 2007, 15(59) : 100-106.
5. Türk Toraks Derneği Tanı Ve Tedavi Rehberi 2016 Güncellemesi.
6. Erden, M., Akman, Y.: Gelişim ve Öğrenme. Arkadaş Yayınevi, Ankara, 2002.
7. Alkan HÖ. Hasta Eğitimi ve Davranış Değişikliği Geliştirme. Journal of Cardiovascular Nursing 2016, 7(2):41-47.
8. Fidan, N., Erden, M.: Eğitime Giriş. Alkım Yayınları, İstanbul, 1998.
|
10) |
Patient Education Process Case Studies |
1. PEKTEKİN Ç, Akın S. Sağlık Bilimlerinde Eğitim. Hemşirelik ve Ebelik Öğrencileri ile Sağlık Profesyonelleri İçin. İstanbul Tıp Kitapevleri, 1.Baskı, İstanbul, 2020.
2. Taşocak, G. Hasta Eğitimi. İstanbul Üniversitesi Basım ve Yayınevi Müdürlüğü, İstanbul, 2017.
3. Yıldırım B, Özkahraman Ş. Hasta Eğitiminde Hemşirenin Rolü. Sağlık ve Toplum, 2011, 21(1):7-14.
4. Şenyuva E, Taşocak G. Hemşirelerin Hasta Eğitimi Etkinlikleri ve Hasta Eğitim Süreci. İ.Ü.F.N. Hem. Derg. 2007, 15(59) : 100-106.
5. Türk Toraks Derneği Tanı Ve Tedavi Rehberi 2016 Güncellemesi.
6. Erden, M., Akman, Y.: Gelişim ve Öğrenme. Arkadaş Yayınevi, Ankara, 2002.
7. Alkan HÖ. Hasta Eğitimi ve Davranış Değişikliği Geliştirme. Journal of Cardiovascular Nursing 2016, 7(2):41-47.
8. Fidan, N., Erden, M.: Eğitime Giriş. Alkım Yayınları, İstanbul, 1998.
|
11) |
Improving Patient Education Effectiveness |
1. PEKTEKİN Ç, Akın S. Sağlık Bilimlerinde Eğitim. Hemşirelik ve Ebelik Öğrencileri ile Sağlık Profesyonelleri İçin. İstanbul Tıp Kitapevleri, 1.Baskı, İstanbul, 2020.
2. Taşocak, G. Hasta Eğitimi. İstanbul Üniversitesi Basım ve Yayınevi Müdürlüğü, İstanbul, 2017.
3. Yıldırım B, Özkahraman Ş. Hasta Eğitiminde Hemşirenin Rolü. Sağlık ve Toplum, 2011, 21(1):7-14.
4. Şenyuva E, Taşocak G. Hemşirelerin Hasta Eğitimi Etkinlikleri ve Hasta Eğitim Süreci. İ.Ü.F.N. Hem. Derg. 2007, 15(59) : 100-106.
5. Türk Toraks Derneği Tanı Ve Tedavi Rehberi 2016 Güncellemesi.
6. Erden, M., Akman, Y.: Gelişim ve Öğrenme. Arkadaş Yayınevi, Ankara, 2002.
7. Alkan HÖ. Hasta Eğitimi ve Davranış Değişikliği Geliştirme. Journal of Cardiovascular Nursing 2016, 7(2):41-47.
8. Fidan, N., Erden, M.: Eğitime Giriş. Alkım Yayınları, İstanbul, 1998.
|
12) |
Education of patients with Type 1 Diabetes and their families |
1. PEKTEKİN Ç, Akın S. Sağlık Bilimlerinde Eğitim. Hemşirelik ve Ebelik Öğrencileri ile Sağlık Profesyonelleri İçin. İstanbul Tıp Kitapevleri, 1.Baskı, İstanbul, 2020.
2. Taşocak, G. Hasta Eğitimi. İstanbul Üniversitesi Basım ve Yayınevi Müdürlüğü, İstanbul, 2017.
3. Yıldırım B, Özkahraman Ş. Hasta Eğitiminde Hemşirenin Rolü. Sağlık ve Toplum, 2011, 21(1):7-14.
4. Şenyuva E, Taşocak G. Hemşirelerin Hasta Eğitimi Etkinlikleri ve Hasta Eğitim Süreci. İ.Ü.F.N. Hem. Derg. 2007, 15(59) : 100-106.
5. Türk Toraks Derneği Tanı Ve Tedavi Rehberi 2016 Güncellemesi.
6. Erden, M., Akman, Y.: Gelişim ve Öğrenme. Arkadaş Yayınevi, Ankara, 2002.
7. Alkan HÖ. Hasta Eğitimi ve Davranış Değişikliği Geliştirme. Journal of Cardiovascular Nursing 2016, 7(2):41-47.
8. Fidan, N., Erden, M.: Eğitime Giriş. Alkım Yayınları, İstanbul, 1998.
|
13) |
Education of the patient and his/her family who underwent surgery |
1. PEKTEKİN Ç, Akın S. Sağlık Bilimlerinde Eğitim. Hemşirelik ve Ebelik Öğrencileri ile Sağlık Profesyonelleri İçin. İstanbul Tıp Kitapevleri, 1.Baskı, İstanbul, 2020.
2. Taşocak, G. Hasta Eğitimi. İstanbul Üniversitesi Basım ve Yayınevi Müdürlüğü, İstanbul, 2017.
3. Yıldırım B, Özkahraman Ş. Hasta Eğitiminde Hemşirenin Rolü. Sağlık ve Toplum, 2011, 21(1):7-14.
4. Şenyuva E, Taşocak G. Hemşirelerin Hasta Eğitimi Etkinlikleri ve Hasta Eğitim Süreci. İ.Ü.F.N. Hem. Derg. 2007, 15(59) : 100-106.
5. Türk Toraks Derneği Tanı Ve Tedavi Rehberi 2016 Güncellemesi.
6. Erden, M., Akman, Y.: Gelişim ve Öğrenme. Arkadaş Yayınevi, Ankara, 2002.
7. Alkan HÖ. Hasta Eğitimi ve Davranış Değişikliği Geliştirme. Journal of Cardiovascular Nursing 2016, 7(2):41-47.
8. Fidan, N., Erden, M.: Eğitime Giriş. Alkım Yayınları, İstanbul, 1998.
|
14) |
Education of the patient with Obsessive Compulsive Disorder and her/his family |
1. PEKTEKİN Ç, Akın S. Sağlık Bilimlerinde Eğitim. Hemşirelik ve Ebelik Öğrencileri ile Sağlık Profesyonelleri İçin. İstanbul Tıp Kitapevleri, 1.Baskı, İstanbul, 2020.
2. Taşocak, G. Hasta Eğitimi. İstanbul Üniversitesi Basım ve Yayınevi Müdürlüğü, İstanbul, 2017.
3. Yıldırım B, Özkahraman Ş. Hasta Eğitiminde Hemşirenin Rolü. Sağlık ve Toplum, 2011, 21(1):7-14.
4. Şenyuva E, Taşocak G. Hemşirelerin Hasta Eğitimi Etkinlikleri ve Hasta Eğitim Süreci. İ.Ü.F.N. Hem. Derg. 2007, 15(59) : 100-106.
5. Türk Toraks Derneği Tanı Ve Tedavi Rehberi 2016 Güncellemesi.
6. Erden, M., Akman, Y.: Gelişim ve Öğrenme. Arkadaş Yayınevi, Ankara, 2002.
7. Alkan HÖ. Hasta Eğitimi ve Davranış Değişikliği Geliştirme. Journal of Cardiovascular Nursing 2016, 7(2):41-47.
8. Fidan, N., Erden, M.: Eğitime Giriş. Alkım Yayınları, İstanbul, 1998.
|
15) |
Education of adult patients with asthma and their families |
1. PEKTEKİN Ç, Akın S. Sağlık Bilimlerinde Eğitim. Hemşirelik ve Ebelik Öğrencileri ile Sağlık Profesyonelleri İçin. İstanbul Tıp Kitapevleri, 1.Baskı, İstanbul, 2020.
2. Taşocak, G. Hasta Eğitimi. İstanbul Üniversitesi Basım ve Yayınevi Müdürlüğü, İstanbul, 2017.
3. Yıldırım B, Özkahraman Ş. Hasta Eğitiminde Hemşirenin Rolü. Sağlık ve Toplum, 2011, 21(1):7-14.
4. Şenyuva E, Taşocak G. Hemşirelerin Hasta Eğitimi Etkinlikleri ve Hasta Eğitim Süreci. İ.Ü.F.N. Hem. Derg. 2007, 15(59) : 100-106.
5. Türk Toraks Derneği Tanı Ve Tedavi Rehberi 2016 Güncellemesi.
6. Erden, M., Akman, Y.: Gelişim ve Öğrenme. Arkadaş Yayınevi, Ankara, 2002.
7. Alkan HÖ. Hasta Eğitimi ve Davranış Değişikliği Geliştirme. Journal of Cardiovascular Nursing 2016, 7(2):41-47.
8. Fidan, N., Erden, M.: Eğitime Giriş. Alkım Yayınları, İstanbul, 1998.
|
16) |
FINAL EXAM |
|