DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 72 |
Ders Kodu: | 1211002012 | ||||||||||
Ders İsmi: | Dil ve Konuşma Terapisinde Kanıta Dayalı Uygulamalar | ||||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Merve SAVAŞ | ||||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | "Her öğrenci için bu dersin amacı; 1. Kanıtın ne olduğunu açıklayabilirim. 2. Kanıta dayalı uygulamalara neden ihtiyaç duyulduğunu açıklayabilirim. 3. Kanıt kavramını tanımlayabilirim. 4. Kanıta dayalı uygulamaların ne ifade ettiğini açıklayabilirim. 5. Araştırmaların türlerini açıklayabilirim. 6. Verilen bir araştırmanın türünü bulabilirim. 7. Kanıta dayalı uygulamaların basamaklarını bilirim. 8. Sor basamağını tanımlayabilirim. 9. Araştır basamağını tanımlayabilirim. 10. Eleştir basamağını tanımlayabilirim. 11. Uygula basamağını tanımlayabilirim. 12. Düzenle basamağını tanımlayabilirim. 13. Şu kavramları tanımlayabilirim: bağımsız değişken bağımlı değişken güvenirlik iç geçerlik dış geçerlik 14. Temel kavramları etkileyen faktörleri açıklayabilirim. 15. Klinik araştırma sorusu yazabilirim. 16. Klinik araştırma sorusunu araştırabilirim. 17. Klinik araştırma sorusunu araştırdıktan sonra kanıt düzeylerine göre eleştirebilirim. 18. Elde ettiğim kanıtları uygulayabilirim. |
Dersin İçeriği: | İlgili terapi ünitesinin işleyişi, hastaların değerlendirilmesi ve terapi programlarının uygulanması ve raporlanmasını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kanıta Dayalı Uygulamaların Tarihçesi | Reilly, Oates ve Douglas (2004). Evidence-Based Practice in Speech Pathology. Whurr Publishers London Jolley, Jeremy (2014). Araştırma ve kanıta dayalı uygulamaya giriş : hemşirelik ve sağlık bakımı profesyonelleri için. Nobel Akademik Yayıncılık Ankara Evidence-based practice in nursing and healthcare : a guide to best practice / Bernadette Mazurek Melnyk Melnyk, Bernadette Mazurek 2038 |
2) | Kanıta Dayalı Uygulamalar | Reilly, Oates ve Douglas (2004). Evidence-Based Practice in Speech Pathology. Whurr Publishers London Jolley, Jeremy (2014). Araştırma ve kanıta dayalı uygulamaya giriş : hemşirelik ve sağlık bakımı profesyonelleri için. Nobel Akademik Yayıncılık Ankara Evidence-based practice in nursing and healthcare : a guide to best practice / Bernadette Mazurek Melnyk Melnyk, Bernadette Mazurek 2038 |
3) | Araştırma Türleri | Reilly, Oates ve Douglas (2004). Evidence-Based Practice in Speech Pathology. Whurr Publishers London Jolley, Jeremy (2014). Araştırma ve kanıta dayalı uygulamaya giriş : hemşirelik ve sağlık bakımı profesyonelleri için. Nobel Akademik Yayıncılık Ankara Evidence-based practice in nursing and healthcare : a guide to best practice / Bernadette Mazurek Melnyk Melnyk, Bernadette Mazurek |
4) | Sor | Reilly, Oates ve Douglas (2004). Evidence-Based Practice in Speech Pathology. Whurr Publishers London Jolley, Jeremy (2014). Araştırma ve kanıta dayalı uygulamaya giriş : hemşirelik ve sağlık bakımı profesyonelleri için. Nobel Akademik Yayıncılık Ankara Evidence-based practice in nursing and healthcare : a guide to best practice / Bernadette Mazurek Melnyk Melnyk, Bernadette Mazurek 2038 |
5) | Araştır | Reilly, Oates ve Douglas (2004). Evidence-Based Practice in Speech Pathology. Whurr Publishers London Jolley, Jeremy (2014). Araştırma ve kanıta dayalı uygulamaya giriş : hemşirelik ve sağlık bakımı profesyonelleri için. Nobel Akademik Yayıncılık Ankara Evidence-based practice in nursing and healthcare : a guide to best practice / Bernadette Mazurek Melnyk Melnyk, Bernadette Mazurek 2038 |
6) | Eleştir | Reilly, Oates ve Douglas (2004). Evidence-Based Practice in Speech Pathology. Whurr Publishers London Jolley, Jeremy (2014). Araştırma ve kanıta dayalı uygulamaya giriş : hemşirelik ve sağlık bakımı profesyonelleri için. Nobel Akademik Yayıncılık Ankara Evidence-based practice in nursing and healthcare : a guide to best practice / Bernadette Mazurek Melnyk Melnyk, Bernadette Mazurek 2038 |
7) | Uygula | Reilly, Oates ve Douglas (2004). Evidence-Based Practice in Speech Pathology. Whurr Publishers London Jolley, Jeremy (2014). Araştırma ve kanıta dayalı uygulamaya giriş : hemşirelik ve sağlık bakımı profesyonelleri için. Nobel Akademik Yayıncılık Ankara Evidence-based practice in nursing and healthcare : a guide to best practice / Bernadette Mazurek Melnyk Melnyk, Bernadette Mazurek 2038 |
8) | Düzenle | Reilly, Oates ve Douglas (2004). Evidence-Based Practice in Speech Pathology. Whurr Publishers London Jolley, Jeremy (2014). Araştırma ve kanıta dayalı uygulamaya giriş : hemşirelik ve sağlık bakımı profesyonelleri için. Nobel Akademik Yayıncılık Ankara Evidence-based practice in nursing and healthcare : a guide to best practice / Bernadette Mazurek Melnyk Melnyk, Bernadette Mazurek 2038 |
9) | Temel kavramlar | Reilly, Oates ve Douglas (2004). Evidence-Based Practice in Speech Pathology. Whurr Publishers London Jolley, Jeremy (2014). Araştırma ve kanıta dayalı uygulamaya giriş : hemşirelik ve sağlık bakımı profesyonelleri için. Nobel Akademik Yayıncılık Ankara Evidence-based practice in nursing and healthcare : a guide to best practice / Bernadette Mazurek Melnyk Melnyk, Bernadette Mazurek 2038 |
10) | Temel kavamlar-2 | Reilly, Oates ve Douglas (2004). Evidence-Based Practice in Speech Pathology. Whurr Publishers London Jolley, Jeremy (2014). Araştırma ve kanıta dayalı uygulamaya giriş : hemşirelik ve sağlık bakımı profesyonelleri için. Nobel Akademik Yayıncılık Ankara Evidence-based practice in nursing and healthcare : a guide to best practice / Bernadette Mazurek Melnyk Melnyk, Bernadette Mazurek 2038 |
11) | PICO | Reilly, Oates ve Douglas (2004). Evidence-Based Practice in Speech Pathology. Whurr Publishers London Jolley, Jeremy (2014). Araştırma ve kanıta dayalı uygulamaya giriş : hemşirelik ve sağlık bakımı profesyonelleri için. Nobel Akademik Yayıncılık Ankara Evidence-based practice in nursing and healthcare : a guide to best practice / Bernadette Mazurek Melnyk Melnyk, Bernadette Mazurek 2038 |
12) | Araştır | Reilly, Oates ve Douglas (2004). Evidence-Based Practice in Speech Pathology. Whurr Publishers London Jolley, Jeremy (2014). Araştırma ve kanıta dayalı uygulamaya giriş : hemşirelik ve sağlık bakımı profesyonelleri için. Nobel Akademik Yayıncılık Ankara Evidence-based practice in nursing and healthcare : a guide to best practice / Bernadette Mazurek Melnyk Melnyk, Bernadette Mazurek 2038 |
13) | Eleştir | Reilly, Oates ve Douglas (2004). Evidence-Based Practice in Speech Pathology. Whurr Publishers London Jolley, Jeremy (2014). Araştırma ve kanıta dayalı uygulamaya giriş : hemşirelik ve sağlık bakımı profesyonelleri için. Nobel Akademik Yayıncılık Ankara Evidence-based practice in nursing and healthcare : a guide to best practice / Bernadette Mazurek Melnyk Melnyk, Bernadette Mazurek 2038 |
14) | Uygula | Reilly, Oates ve Douglas (2004). Evidence-Based Practice in Speech Pathology. Whurr Publishers London Jolley, Jeremy (2014). Araştırma ve kanıta dayalı uygulamaya giriş : hemşirelik ve sağlık bakımı profesyonelleri için. Nobel Akademik Yayıncılık Ankara Evidence-based practice in nursing and healthcare : a guide to best practice / Bernadette Mazurek Melnyk Melnyk, Bernadette Mazurek 2038 |
15) | Genel tekrar | Reilly, Oates ve Douglas (2004). Evidence-Based Practice in Speech Pathology. Whurr Publishers London Jolley, Jeremy (2014). Araştırma ve kanıta dayalı uygulamaya giriş : hemşirelik ve sağlık bakımı profesyonelleri için. Nobel Akademik Yayıncılık Ankara Evidence-based practice in nursing and healthcare : a guide to best practice / Bernadette Mazurek Melnyk Melnyk, Bernadette Mazurek 2038 |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Reilly, Oates ve Douglas (2004). Evidence-Based Practice in Speech Pathology. Whurr Publishers London Jolley, Jeremy (2014). Araştırma ve kanıta dayalı uygulamaya giriş : hemşirelik ve sağlık bakımı profesyonelleri için. Nobel Akademik Yayıncılık Ankara Evidence-based practice in nursing and healthcare : a guide to best practice / Bernadette Mazurek Melnyk Melnyk, Bernadette Mazurek 2038 |
Diğer Kaynaklar: | Reilly, Oates ve Douglas (2004). Evidence-Based Practice in Speech Pathology. Whurr Publishers London Jolley, Jeremy (2014). Araştırma ve kanıta dayalı uygulamaya giriş : hemşirelik ve sağlık bakımı profesyonelleri için. Nobel Akademik Yayıncılık Ankara Evidence-based practice in nursing and healthcare : a guide to best practice / Bernadette Mazurek Melnyk Melnyk, Bernadette Mazurek 2038 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
4 |
5 |
6 |
7 |
3 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Temel sağlık alanı ve dil ve konuşma terapisi meslek alanı konularında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kendi alanlarında kullanabilme becerisi. | ||||||||||
2) Dil, konuşma, ses ve yutma problemlerini saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçme ve uygulama becerisi. | ||||||||||
3) Bir süreci, olayı, vakayı, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözme becerisi. | ||||||||||
4) Bireysel olarak ve ekiplerde etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||||||
5) Eğitim programlarında en az iki adet alan dışı ders almış olması | ||||||||||
6) Dil ve konuşma terapisi alan uygulamaları için gerekli olan güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||||||
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||||||
9) Dil ve konuşma terapisi disiplinine özgü konularda deney/alan çalışması tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve raporlama becerisi. | ||||||||||
10) Dil ve konuşma terapisi alan uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkında olma. | ||||||||||
11) Mesleki etik ve sorumluluk bilinci. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel sağlık alanı ve dil ve konuşma terapisi meslek alanı konularında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kendi alanlarında kullanabilme becerisi. | 4 |
2) | Dil, konuşma, ses ve yutma problemlerini saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçme ve uygulama becerisi. | 4 |
3) | Bir süreci, olayı, vakayı, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözme becerisi. | 3 |
4) | Bireysel olarak ve ekiplerde etkin biçimde çalışabilme becerisi. | 1 |
5) | Eğitim programlarında en az iki adet alan dışı ders almış olması | 2 |
6) | Dil ve konuşma terapisi alan uygulamaları için gerekli olan güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 3 |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir yabancı dil bilgisi. | 3 |
8) | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 3 |
9) | Dil ve konuşma terapisi disiplinine özgü konularda deney/alan çalışması tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve raporlama becerisi. | 3 |
10) | Dil ve konuşma terapisi alan uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkında olma. | 3 |
11) | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 0 |
Uygulama | 1 | % 70 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Uygulama | 14 | 6 | 84 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 152 |